Bij een wat langer ritje met cruise control op 87km/h in z'n 6 gebruikt 'ie gemiddeld gok ik zo'n 3,6l/100km. Aan het einde van zo'n rit geeft 'ie dan een dergelijke verwachting aan. Maar met snelwegsnelheden tussen 120-137km+/h ziet 'ie het wat somberder in (ook bij mij).patvdberg schreef:Zelfde verhaal hier, heerlijk!
Zo dat 1140km heb ik echt nog nooit bij mij zien staan, 940km is max, rij je zo zuinig?
Hou nog even vol en 'geniet van de voorpret,' straks wordt alles alleen maar beterRDS schreef:Heerlijk vooruitzicht ik kan niet wachten, nog 2 weekjes en dan voorruitverwarming en stoelverwarming.... Mooie kleur trouwens, op details na krijg ik dezelfde V40.
Yes! Wist ik in eerste instantie ook niet maar zit schijnbaar in het Business Pack Pro pakket of is standaard op de R-Design. Gaat tegelijk aan met de achterruitverwarming, welke automatisch aan springt bij lagere temperaturen (en ook wel onnodig en langere tijd valt me op, dus zelf uit zetten!).Poekoek schreef:Heb je ook verwarmde buitenspiegels?
En hoe snel werkt de voorruitverwarming? Lijkt me echt ideaal
Sorry maak van die 2 weken maar 2 dagen! Net een verlossend telefoontje van de dealer!RDS schreef:Heerlijk vooruitzicht ik kan niet wachten, nog 2 weekjes en dan voorruitverwarming en stoelverwarming.... Mooie kleur trouwens, op details na krijg ik dezelfde V40.
Is dat zo? En kun je dat instellen? Bij mij zijn de voorruitverwarming en de achterruitverwarming allebei via een apart knopje aan te zetten. En gaan dus apart van elkaar aan.Inny schreef: Yes! Wist ik in eerste instantie ook niet maar zit schijnbaar in het Business Pack Pro pakket of is standaard op de R-Design. Gaat tegelijk aan met de achterruitverwarming, welke automatisch aan springt bij lagere temperaturen (en ook wel onnodig en langere tijd valt me op, dus zelf uit zetten!).
Afgelopen zaterdag weer getankt, 46L, met een KM-stand van 5502 sinds 31 oktober 2013. Gemiddeld verbruik zit nu op 5,34L per 100KM.Inny schreef:Bij een wat langer ritje met cruise control op 87km/h in z'n 6 gebruikt 'ie gemiddeld gok ik zo'n 3,6l/100km. Aan het einde van zo'n rit geeft 'ie dan een dergelijke verwachting aan. Maar met snelwegsnelheden tussen 120-137km+/h ziet 'ie het wat somberder in (ook bij mij).patvdberg schreef:Zelfde verhaal hier, heerlijk!
Zo dat 1140km heb ik echt nog nooit bij mij zien staan, 940km is max, rij je zo zuinig?Volgens mij heb ik 'm ook wel eens 1240km resterend aan zien geven.
Even de verbruiksmonitor ingevuld op Autoweek.. Vooralsnog is mijn verbruik t.o.v. anderen ver-schrik-ke-lijk!
Komt nog wel goed.
Ben toch wel heel benieuwd 'hoe leeg' die tank nu eigenlijk kan, heb 'm al drie keer naar de 0 gereden, maar hoeveel verder zou 'ie dan nog kunnen? Bij 100km+ resterend op de boordcomputer gaat het tanklampje al branden, onder de 25km resterend geeft 'ie het niet meer aan (er verschijnt ---)... Mysterieus.
Rond de 0km resterend op de boordcomputer kan ik (ietsje over de eerste klik) 47 liter tanken.
Sorry, ik had het over de verwarming van de zijspiegels. Die gaat tegelijk aan met de achterruitverwarming, welke automatisch aan gaat bij lage temperaturen.spacewagon schreef:Is dat zo? En kun je dat instellen? Bij mij zijn de voorruitverwarming en de achterruitverwarming allebei via een apart knopje aan te zetten. En gaan dus apart van elkaar aan.
Verwarmbare spiegels zijn standaard op iedere V40Inny schreef:Yes! Wist ik in eerste instantie ook niet maar zit schijnbaar in het Business Pack Pro pakket of is standaard op de R-Design. Gaat tegelijk aan met de achterruitverwarming, welke automatisch aan springt bij lagere temperaturen (en ook wel onnodig en langere tijd valt me op, dus zelf uit zetten!).
Is dat ook weer duidelijk, dank je wel.Poolrev schreef:Verwarmbare spiegels zijn standaard op iedere V40![]()
Waarom zou je de achterruitverwarming weer uit zetten? De auto regelt dat zelf wel, en het gaat niet stuk, zoals bij de VAG spiegelverwarming :razz: .