Inny's Rebel Blue V40 D2 R-Design

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Inny
2nd Gear member

Beste Volvo-liefhebbers,

Na mezelf uitvoerig (op het forum) te hebben geïnformeerd en de laatste tijd ook wat gepost te hebben, wordt het zo onderhand eens tijd om uit te leggen wat ik hier te zoeken heb! Zeker aangezien.. hij bijna geleverd wordt! Ik heb 13 augustus van onze HRM-afdeling de bevestiging gekregen dat de Volvo V40 is besteld en de verwachte leverdatum is 28 oktober.

Ik ben een 25-jarige computeraar (IT'er) in hart en nieren! Geboren met een toetsenbord in de hand, als het ware. Gezien mijn (in theorie) ambulante functie kom ik in aanmerking voor een leaseauto. Na een aantal 'lease-afdankertjes' te hebben gereden (mede vanuit eigen keuze/voorkeur), heeft de V40 in de 14% mij over de streep getrokken om dan eindelijk 'mijn eigen' leaseauto te gaan bestellen. De Mégane (station) heeft ook nog lang de overweging gehad omdat hij zo veel ruimte heeft (praktisch!), maar vooralsnog gebruik ik die ruimte zelden. En kindertjes krijgen mag wat mij betreft nog minimaal 5 jaar wachten..! Ik vond de nieuwe V40 al mooi toen ik nog naar de Mégane keek, toen 'ie 14% werd was de keuze na een proefrit snel gemaakt.

Ik beschouw mezelf qua auto's vrij verwend; dat ik (als 'eigen' auto) alleen nog maar leaseauto's heb gereden. Mijn eerste auto was een dikke Ford Mondeo, die was uitstekend geschikt om in 'te leren rijden' ;-). Gevolgd door een Citroën C4 met chronische gebreken aan de verstuivers, deze is door een volgende bereider nog binnen zijn leasetermijn 'op' gereden. Daarna twee modellen Fiat Panda (huurauto's) gereden in afwachting op het bestellen van een eigen leaseauto. Gezien ik niet zeker was of ik verder wilde bij mijn werkgever (waar ik uiteindelijk toch nog zit ;)) en de vereiste 'binding' aan de auto bij eigen vertrek in het leasecontract heb ik dat lang uitgesteld. Uiteindelijk nog een 'tussenauto' kunnen krijgen, de Ford Fiesta waar ik nu in rijd. Een aardig bereik aan auto-klassen meegemaakt, dus! Niet erg, ik vind het namelijk enorm leuk om (auto) te rijden, zeker in verschillende (soorten) auto's.

Afbeelding

En dan nu.. de configuratie!

Volvo V40
1.6 D2 115pk
6-speed Handgeschakeld
- Optiepakket R-Design
17" Ixion lichtmetalen velgen
- 619 Rebel Blue Inscription solid
- Business Pack Pro + 830 Premium Sound Multimedia
- 871 Verwarmbare voorruit + 370 Regensensor
- 883 Keyless Start
- 168 Automatisch dimmende binnenspiegel
- 298 Neerklapbare rugleuning passagierstoel
- 308 Zonder motoraanduiding
- Omkeerbare mat bagageruimte (rubber/textiel)
- Brilhouder
- Luxe kentekenplaten
+ Tankpas en winterbanden

Jullie kennen 'm inmiddels wel..

Afbeelding

Toelichting van de opties en overwegingen:

Wel gekozen
- Verwarmbare voorruit had ik in de Mondeo en dat scheelt in de winter enorm. Je zet de auto vast aan + voorruit verwarming, krabt de overige ruiten en als je binnen bent heb je perfect zicht. Het helpt ook een beetje tegen het beslaan van de voorruit. De lijntjes in de voorruit zie je wel als je er op let, maar hoef je verder absoluut geen last van te hebben.
- Keyless Start had de Mondeo ook, het scheelt (naar gevoel) toch wel aanzienlijk dat je de sleutel 'er niet in hoeft te steken' om de auto te starten. Lekker makkelijk, en de optie is niet duur. Keyless Drive is niet nodig, Keyless Start is meer dan de helft van de luxe voor een fractie van de prijs.
- Een automatisch dimmende binnenspiegel had de Mondeo óók al, en is weer zo'n fijn luxedingetje. Als je dit hebt in je auto, vraag je je af waarom niet ook je buitenspiegels dit hebben. Omdat het 's nachts toch wel aardig wat scheelt.
- Premium Sound is een optie bij Business Pack Pro voor een meerprijs van 600 euro, een flink bedrag, maar aangezien ik bijna alles doe onder het genot van een muziekje, is een beetje beter/mooier geluid mooi meegenomen, en iets waar ik zeker van kan genieten (of betreuren als het tekort was geschoten).
- Rebel Blue! Ik ben van de term geen enorme fan, maar hier erg toepasselijk: YOLO! En je bent maar één keer jong. Ik krijg al complimenten van oudere collega's die mij garanderen dat het echt niet tegen zal vallen. En dat geloof ik graag, anders had ik de keuze niet gemaakt! :-)

Niet gekozen
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel heb ik deze keer niet, ik vond de optie te duur. Dat anderen in de auto rijden is bij wijze van uitzondering, als ik er dan vanuit ga dat ze enkel de stoel verzetten van of naar het stuur toe, is die ene positie ook niet moeilijk weer terug te vinden. Daar buiten voegt het dan ook niets toe aan de rijervaring ('t is wel geinig, trouwens). Een kantelbare zitting is mogelijk wel iets dat ik had moeten bestellen.
- Panoramisch dak heb ik over getwijfeld, maar vind het zonder de mogelijkheid het dak open te doen de kosten niet waard om meer licht in de auto te hebben. Voor de atmosfeer zit ik feitelijk niet in de auto..
- Verlichtingspakket 2: Leek me een leuk extraatje, maar moest toch een beetje aan de centen gaan denken. Ik kies ook al geen panoramisch dak, dus dan kan deze ook wel ontbreken.
- Instaplijsten voor/achter: Dit vind ik erg mooi (en praktisch?), maar wanneer zie je ze nou daadwerkelijk? Zelfde argumenten als boven.
- Verwarmbare voorstoelen: heb ik nog nooit gehad. Ik heb collega's die nooit meer zonder zouden willen, maar ik heb in de zomer eigenlijk meer behoefte aan geventileerde/geairco'de stoelen dan aan verwarming van stoelen in de winter. Ik lees dat de verwarming 't erg goed doet in de V40.
- Extra getint glas achter: ook nog nooit gehad, en wederom heb ik collega's die er bij zweren. Ik heb bijna nooit passagiers (kinderen?) achterin die last hebben van de zon/hitte. Het ziet er wel leuk en 'stoer' uit, maar ik vind getint glas eigenlijk een beetje asociaal. Ik kijk graag bij mijn voorganger door de ramen heen om te kijken wat er voor hem of haar zit, en dat gun ik mijn medeweggebruikers ook.
- Trekhaak en/of dakdragers. Ik wil nog wel eens met mijn auto op vakantie, en dan is een beetje extra ruimte of een aanhangwagen meegenomen (zeg maar noodzakelijk bij meer dan 2 mensen + bagage). Voor de éne keer dat ik een aanhanger moet trekken (buiten vakantie om) kan ik wel een andere auto of een busje regelen. Dakdragers en een dakkoffer zou voor de vakantie zeker een uitkomst zijn. Dakdragers kan ik later nog bijkopen en een dakkoffer kan ik wel ergens lenen of huren, is het idee.
- Zonder modelaanduiding. Iedereen moet natuurlijk weten welk model Volvo dit is zodat ze er zelf ook ééntje kunnen kopen, duh! :-)

Als het goed is wordt 'ie over dik drie weken afgeleverd, dus de spanning is om te snijden…!
Volvo V40 D4 R-Design - MY2014 - 2019-
Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
Inny
2nd Gear member

De Fiesta is gewassen en ingeleverd...

Afbeelding
Afbeelding

Deze mooie V40 heb ik meegenomen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het genieten is begonnen!
wombido
2nd Gear member

Goed verhaal... s6 met wachten en t.z.t. veel plezier en veilige kilometers
Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET

Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Leuk verhaal. Nog heel even wachten! Succes ;)
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
RikR
1st Gear member

Goede en weloverwogen keuzes, wel nog 1 vraag:

Heb jij de brilhouder in het zwart kunnen bestellen dan? Ik kreeg door dat deze alleen in blonde beschikbaar was. Dat vond ik dan weer geen gezicht aan de zwarte hemel en ik wilde niet zelf gaan klussen met zwarte spuitbus....

Veel succes met wachten en veel plezier als ie er eenmaal is.
Besteld 10-7, opgehaald 09-10!
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57491
Inny
2nd Gear member

Klopt, heb ik gelezen bij jou en nadrukkelijk laten bevestigen dat deze in het zwart wordt geleverd. Nog bedankt hiervoor! :)
pvdwaal
3rd Gear member

Zeer nette intro en absoluut een zeer overwogen keuze.
Wat zal jij dalijk genieten :)

Dimmende spiegel hoef ikzelf nooit meer: altijd veel te donker maar dat komt vast ook door die getinte achterruit ;)

Vooral met zonnebril heb je dus 3 "lagen" die donker maken. Ik wil nog wel eens een keer vergelijken met een showroom model zonder getint glas achter.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
Inny
2nd Gear member

Bedankt! Ik denk 't ook! :)

De automatisch dimmende binnenspiegel heeft als het goed is een knop om het dimmen uit te schakelen (althans, dat was in de Mondeo zo, daar zat 'ie aan de onderkant), zat die er bij jou niet op? Overdag wanneer je een zonnebril draagt voegt de dim-functie inderdaad weinig toe en 't moet ook niet te donker worden.

't Is even wennen als de dimfunctie ingeschakeld is, dat is over het algemeen wanneer de lampen van een achterligger op je spiegel staan, omdat je dan enkel de lampen nog ziet. Er is dan een stuk minder te zien dan je gewend bent. Maar meer (niets) zou je zonder dimfunctie dan überhaupt niet zien zonder kortstondig verblind te raken voor wat er voor je op de weg is.
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Bij VAG zit er ook een knop op. Bij mijn DS3 niet en volgens mij heb ik tijdens de testrit in de V40 ook geen knop gezien. Wel is de spiegel van de V40 een heel stuk netter als de enorme unit die in mijn DS3 hangt :)

Voorgaand (lease/privé):
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
RikR
1st Gear member

Dat is dan wel goed om te horen dat de brilhouder in het zwart leverbaar is. Donderdag bij het ophalen maar eens navragen of die nog besteld kan worden. Toch een handig plekje voor de (zonne)bril.
Besteld 10-7, opgehaald 09-10!
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57491
JosP
3rd Gear member

Inny schreef:Bedankt! Ik denk 't ook! :)

De automatisch dimmende binnenspiegel heeft als het goed is een knop om het dimmen uit te schakelen (althans, dat was in de Mondeo zo, daar zat 'ie aan de onderkant), zat die er bij jou niet op? Overdag wanneer je een zonnebril draagt voegt de dim-functie inderdaad weinig toe en 't moet ook niet te donker worden.
Bij de V40 zit er geen knop om het dimmen uit te zetten. Ik vind hem perfect werken, beter dan in de VW. Ik zou niet meer zonder willen, maar ik heb dan ook geen donkere ramen.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
fvanloon
1st Gear member
Contacteer:

Succes met wachten. Ik had het geluk, om mijn R vandaag te mogen ophalen.
Bijna in dezelfde config ;-)

(morgen / komende week, dan eens de brilhouder gaan bestellen.)
Mike Philippens
3rd Gear member

Inny schreef:Keyless Drive is niet nodig, Keyless Start is meer dan de helft van de luxe voor een fractie van de prijs.
Totdat je het een keer gehad hebt. Ik heb de sleutel alleen nog maar in mijn handen als ik de huisdeur moet openmaken (toch eens een electronisch slot kopen ;) ). Heerlijk. Kost inderdaad een paar centen, maar ik vind het ideaal.

Verder: topkar! Die van mij komt ook in Volvo Racing Green, dus ik kan je alleen maar gelijk geven.
Mike Philippens
3rd Gear member

pvdwaal schreef:Dimmende spiegel hoef ikzelf nooit meer: altijd veel te donker maar dat komt vast ook door die getinte achterruit ;)

Vooral met zonnebril heb je dus 3 "lagen" die donker maken. Ik wil nog wel eens een keer vergelijken met een showroom model zonder getint glas achter.
Dat moet dan aan die tint liggen, want ik heb die ervaring helemaal niet. Ik merk juist dat de dimmende spiegel alleen in het donker werkt. Want als er overdag een plurk achter met rijdt met groot licht aan, wordt ik er nog steeds door verblind, terwijl ie in het donker heel mooi gedimd wordt. Ik zie het verschil met de zijspiegel (die dimmen niet, helaas).

Maar ik herken me niet in de opmerking dat het beeld te donker wordt om goed achter me te kunnen zien. Nooit last van gehad. Op zich wel een goede opmerking, want ik denk over het laten tinten van mijn aanstaande V40. Dan toch maar die achterruit niet tè zwart laten maken. Het is nou ook weer niet de bedoeling dat je niet meer goed achter je kunt zien. Functionaliteit en veiligheid gaan natuurlijk voor uiterlijk vertoon.
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Ik ben het eens met JosP, ik heb de standaard achterruit en hij werkt perfect (ik vergelijk hem met de automatisch dimmende spiegel uit mijn vorige DS3).

Voorgaand (lease/privé):
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
Morri
2nd Gear member

Mike Philippens schreef: Verder: topkar! Die van mij komt ook in Volvo Racing Green, dus ik kan je alleen maar gelijk geven.
Ik had als nieuwe Volvo rijder al begrepen dat Swedish Racing Green - rebel blue was, maar hoe noemen ze deze kleur dan?

:-)
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Agnax
2nd Gear member

Hoe ze die kleur noemen? Waarschijnlijk 'lelijk', maar das een gok.
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Morri
2nd Gear member

Agnax schreef:Hoe ze die kleur noemen? Waarschijnlijk 'lelijk', maar das een gok.
In het Zweeds: ful färg

Dat is lelijke kleur volgens google translate... ;-)
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Praveen
2nd Gear member

Gewaagd kleurtje, maar zeker niet lelijk.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
pvdwaal
3rd Gear member

Knal oranje (zoals Ford ST) zou de V40 met z'n lijnen ook niet misstaan.
Ach, misschien over 4 jaar :P
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
Plaats reactie

Terug naar “V40”