Pagina 3 van 7

Geplaatst: 23.10.2013 - 16:02
door Harrywarry
MarioC70 schreef:Een dealer of een universele die het ook niet weet...uitlezen is in eerste instantie belangrijk...met Vida
ik heb ondertussen geleerd dat je met een vida de auto kunt uitlezen ;-). Is er reden om aan te nemen dat de dealer of vakgarage dit niet of niet voldoende beheerst?
Even voor alle duidelijkheid, ik heb de afspraak niet bij de garage waar ik hem gekocht heb.

Geplaatst: 23.10.2013 - 16:05
door MarioC70
De vakgarage in de meeste gevallen niet,maar we horen de afloop wel neem ik aan..
Vida is voorbehouden aan dealers namelijk..

Geplaatst: 23.10.2013 - 16:22
door Harrywarry
uiteraard hoor je het van me.
Werk jij voor een dealer dat je aanbiedt even langs te komen?

Geplaatst: 23.10.2013 - 16:25
door jp-v60
volgens mij is het uitlezen van software vrijgegeven, is dat niet door Brussel geeist ?

Geplaatst: 23.10.2013 - 16:27
door MarioC70
Het gaat erom dat veel garages weinig van commonrail diesels af weten en zeker op Volvo gebied. Waar ik werk doet niet zoveel ter zake denk ik, weet er het een en ander van af en die zijn er meer op het forum..
Vooral met injectoren is het oppassen geblazen,je zal niet de eerste zijn waarbij het fout gaat met monteren enz .
Het is een vrij complexe motor met aparte techniek.
Ik denk dat het meer een gevalletje garantie is..

Geplaatst: 23.10.2013 - 16:33
door Harrywarry
MarioC70 schreef:Het gaat erom dat veel garages weinig van commonrail diesels af weten en zeker op Volvo gebied. Waar ik werk doet niet zoveel ter zake denk ik, weet er het een en ander van af en die zijn er meer op het forum..
Vooral met injectoren is het oppassen geblazen,je zal niet de eerste zijn waarbij het fout gaat met monteren enz .
Het is een vrij complexe motor met aparte techniek.
Ik denk dat het meer een gevalletje garantie is..
ik waardeer je adviezen enorm en neem ze zeker ter harte, maarrrr, moet ik niet eerst weten óf het kapot is?

Geplaatst: 23.10.2013 - 16:41
door MarioC70
Wil je geloven dat ik het ook even niet meer weet nu.. :)

Geplaatst: 23.10.2013 - 16:47
door Harrywarry
MarioC70 schreef:Wil je geloven dat ik het ook even niet meer weet nu.. :)
hahaha we wachten eerst morgen even af en dan zien we wel verder. Toch oprecht hartelijk dank voor je adviezen.

Geplaatst: 23.10.2013 - 17:16
door JosW
Harrywarry schreef:
MarioC70 schreef:Het gaat erom dat veel garages weinig van commonrail diesels af weten en zeker op Volvo gebied. Waar ik werk doet niet zoveel ter zake denk ik, weet er het een en ander van af en die zijn er meer op het forum..
Vooral met injectoren is het oppassen geblazen,je zal niet de eerste zijn waarbij het fout gaat met monteren enz .
Het is een vrij complexe motor met aparte techniek.
Ik denk dat het meer een gevalletje garantie is..
ik waardeer je adviezen enorm en neem ze zeker ter harte, maarrrr, moet ik niet eerst weten óf het kapot is?
Dat laatste biedt hij juist aan om te onderzoeken. Succes met je rondgang langs allerlei garagebedrijven.

Geplaatst: 23.10.2013 - 18:35
door Harrywarry
JosW schreef:
Harrywarry schreef:
MarioC70 schreef:Het gaat erom dat veel garages weinig van commonrail diesels af weten en zeker op Volvo gebied. Waar ik werk doet niet zoveel ter zake denk ik, weet er het een en ander van af en die zijn er meer op het forum..
Vooral met injectoren is het oppassen geblazen,je zal niet de eerste zijn waarbij het fout gaat met monteren enz .
Het is een vrij complexe motor met aparte techniek.
Ik denk dat het meer een gevalletje garantie is..
ik waardeer je adviezen enorm en neem ze zeker ter harte, maarrrr, moet ik niet eerst weten óf het kapot is?
Dat laatste biedt hij juist aan om te onderzoeken. Succes met je rondgang langs allerlei garagebedrijven.
je opmerking dat je me succes wenst met mijn rondgang langs allerlei bedrijven komt op mij nogal cynisch over.
Volgens eerdere adviezen is het niet héél moeilijk om te constateren of één of meerdere injectoren kapot zijn. Dit laat ik morgen door een bedrijf in Zwolle onderzoeken. Lijkt mij niet zo raar.
Ik heb het vermoeden dat het bedrijf waar ik mijn auto gekocht heb véél verstand van zaken heeft, maar dat er andere redenen (kosten?) zijn om de oorzaak niet te willen achterhalen.
Daarom laat ik eerst een diagnose stellen voordat ik nogmaals naar de verkopende partij ga om verhaal te halen.
Dat ik waarschijnlijk de (zeer goede) bedoelingen van Mario niet volledig begreep is helder...

Geplaatst: 25.10.2013 - 14:07
door HansEindhovenV70
Nog geen nieuws verder te melden?

Geplaatst: 25.10.2013 - 17:34
door Gast
MarioC70 schreef:Vida is voorbehouden aan dealers namelijk..
Uhh....... Nee, voor een ieder die wil betalen.
Ik ken meerdere niet dealers die Vida hebben incl. software installeren.

Geplaatst: 25.10.2013 - 18:31
door MarioC70
Enig idee wat dat kost?
Daar ga je echt van schrikken..

Geplaatst: 25.10.2013 - 18:56
door Gast
Ik meende iets van 2000,- euro per lokatie en elke 2e aansluiting 150,-
Ik weet dat er volvo dealers zijn die meer aansluitingen willen, omdat je bij veel handelingen (remblokken vervangen) al Vida nodig hebt.

Geplaatst: 26.10.2013 - 01:00
door MarioC70
Plus het jaarlijkse abonnements geld..

Geplaatst: 26.10.2013 - 19:36
door Gast
MarioC70 schreef:Plus het jaarlijkse abonnements geld..
Zat er al bij.

Geplaatst: 26.10.2013 - 20:24
door Turbodesk
De prijzen staan gewoon online.

Deze is weliswaar niet voor Nederland, maar het zal niet veel schelen.
https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... idaPricing

Geplaatst: 26.10.2013 - 20:30
door volvo-jan
vida kost iets van 2500euro per jaar. en die kan ieder garage bedrijf kopen :wink:

je kan hem ook illegaal downloaden leuk voor de doe het zelver om storing uit te lezen of onderdelen te bekijken, maar dan heb je merkbaar veel minder functies en een hoop minder gegevens waar je als autotechnicus veel aan hebt, om onder andere die storingen ook goed te kunnen oplossen. 8)

de bron vraagt u, eigen ervaring

nu ontopic,
ik stem voor slechte verstuivers 8)

Geplaatst: 26.10.2013 - 22:24
door DannyB
Ik kan met mijn gekochte dice en software precies dezelfde gegevens uitlezen en net zo uitgebreid storingzoeken, alleen het software laden is aan de dealer (of diegene met een abonnement) voorbehouden.

Geplaatst: 27.10.2013 - 11:06
door volvo-jan
je kan de storingen uitlezen inderdaad en je krijgt de meeste reparatie stappen te zien, ook kun je de onderdeel nummers uitzoeken

maar je kan niet inleren,niet alle soort terugroepacties zien, en informatie over verbeterde producten, of zoeken naar alle symptomen van storingen (vooral de nieuwe modellen niet), ook heb je een boel minder elektrische schema's,
ook kun je niet de gegevens van de fabriek over de auto op vragen via de autodetails, dit zijn andere gegevens als bij de eerste pagina na het uitlezen staat

dit zijn gegevens die vanuit zweden opgevraagd worden via het abonnement.
en nou net een boel gegevens die monteurs die er 5dagen in de week aan sleutelen (of ze nu dealer of zogenoemd specialist zijn) een boel kunnen helpen.

ik heb met beide mogen werken, en geef mij de betaalde maar. :wink: