Slechtste Volvo ooit

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29564
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

MarioC70 schreef:Een gebruikte auto kopen is meestal de ellende van een ander overnemen...
Kan soms meevallen als je de ander goed kent en weet hoe die met de auto is omgegaan.
Maar in de meeste gevallen heb je helaas gelijk!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
herbert (c5)
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37

Ik heb een laatste type 940 lpt gehad , ook hier moest best wel wat aan gebeuren, maar dit is inderdaad niet zo duur als de v70 D5 (2001) die ik nu heb.
Maar na een nieuwe koppeling met dual mass vliegwiel en nieuwe schijven rondom , en egr dicht en ook software matig denk ik dat ik er wel ben .
Nu hopen op een paar rustige jaren. ...
herbert (c5)
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37

Ik heb een laatste type 940 lpt gehad , ook hier moest best wel wat aan gebeuren, maar dit is inderdaad niet zo duur als de v70 D5 (2001) die ik nu heb.
Maar na een nieuwe koppeling met dual mass vliegwiel en nieuwe schijven rondom , en egr dicht en ook software matig denk ik dat ik er wel ben .
Nu hopen op een paar rustige jaren. ...
Ik vergeet hierbij te vermelden dat deze veeeeel beter zit en het stuur kun je verstellen en als je instapt dan stoot je je hoofd niet , dus doe mij deze maar
Gebruikersavatar
peer54
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30

Onze S80 van 2007 aangekocht 2011 met 85.000km
Stuurhuis vervangen onder selekt garantie
Automaat vervangen onder selekt garantie
Voorruit vervangen onder selekt garantie
Slot bestuurders portier vervangen onder selekt garantie.
Luidspeker rechts achter voor eigen rekening
Airco compressor voor eigen rekening.

Nog steeds na het starten een goedkoop gierend geluid tot 40km te horen.

Wij zijn er klaar mee.

Groet, Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Voor 5 rooitjes neem ik hem wel van je over hoor.. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Classic
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
Locatie: Provincie Utrecht

Volvo begint dus op Audi te lijken; wel de pretenties van een kwaliteitsmerk, zonder de kwaliteit. Of ben ik na dit gedoe de komende 2,5 ton weer van dit soort ellende af? Zo niet, dan koop ik de volgende keer wel een minder pretentieus merk met dezelfde matige kwaliteit tegen lagere kosten.

Misschien - als de kinderen de deur uit zijn - moet ik zelfs wel een Toyota Prius kopen. Leuk is anders, maar dan heb je tenminste wel een betrouwbaar product en sta je niet elke twee maanden bij de garage. Ik heb best iets met Volvo (dit is immers m'n zesde), maar als ik het gevoel krijg een onbetrouwbaar product te hebben, ben ik niet erg vergevingsgezind. Ik ben blijkbaar niet zo'n diehard fan als MarioC70.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
Gebruikersavatar
jaapburg
4th Gear member
Berichten: 565
Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
Locatie: Alkmaar

Een pri*s gaat ook maar een aantal jaar mee en vooral de accu's...Ga je die vervangen ben je weer terug bij af met je problemen? Elke auto heeft wel wat, als je geen onderhoud wilt plegen kun je beter na de garantieperiode een nieuwe halen :)
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

als je geen onderhoud wilt plegen kun je beter na de garantieperiode een nieuwe halen
En dat is ook niet bepaald gratis.....

En een prius... tja. over smaak valt niet te twisten.... laat maar.

Punt is natuurlijk dat er door alle luxe en veiligheids opties op een auto er veel meer stuk kan. Daarnaast hebben we het hier ook over serieuze kilometerstanden he ! :wink: :wink:
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
jaapburg
4th Gear member
Berichten: 565
Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
Locatie: Alkmaar

Waar Volvo's het vol blijven houden sterven de andere merken al aardig af qua kilometers....? Of zijn we nou zo gek met al die ouwe bakken?
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Volgens mij is het maar net wat we in ons hoofd hebben...

De gemiddelde Renault, Peugeot, BMW ofzo kent vaak de volgende historie;
120.000km; uit de lease, naar een particuliere eigenaar
160.000km; van particulier naar export
OF
160.000km; van particulier naar zelf sleutelende hobbie-ist of andere doe het zelfer die 'm door rijdt totdat de rookwolken zo dik zijn achter de auto dat het echt niet meer kan.
(en 'm dan alsnog voor de export weg brengt)

En wij maar klagen als er bij 300.000km's iets kapot gaat...

Heb een V70 D5 2007 GT (270dkm), is STRAK dealer onderhouden, krijgt ipv elk jaar, elk half jaar nieuwe olie en filters (omdat ik het goedkoop kan) en bij elk piepje of kraakje doe ik even nazien of na laten zien wat er loos is.
Maar ook daar is natuurlijk de condenser al vervangen, simpelweg omdat deze de steenslag niet heeft overleefd.
Is dat slecht? nee, dat gebeurt nou eenmaal...

Denk dat we teveel verwachten op basis van wat er nu nog rond rijdt aan Volvo's uit de glorie tijden...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1038
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

VolvoTech schreef:Volgens mij is het maar net wat we in ons hoofd hebben...

De gemiddelde Renault, Peugeot, BMW ofzo kent vaak de volgende historie;
120.000km; uit de lease, naar een particuliere eigenaar
160.000km; van particulier naar export
OF
160.000km; van particulier naar zelf sleutelende hobbie-ist of andere doe het zelfer die 'm door rijdt totdat de rookwolken zo dik zijn achter de auto dat het echt niet meer kan.
(en 'm dan alsnog voor de export weg brengt)

En wij maar klagen als er bij 300.000km's iets kapot gaat...

Denk dat we teveel verwachten op basis van wat er nu nog rond rijdt aan Volvo's uit de glorie tijden...
Truer words were never spoken.

Als auto's te goed worden daalt de omzet + er is geen tijd meer om bestaande technologie rustig te perfectioneren omdat consument en overheid elk jaar iets nieuws willen zien. De een op gebied van uiterlijk en snufjes, de ander op gebied van 'uitstoot'.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Mensen vergeten heel vaak dat de huidige milieu en comfort eisen er voor zorgen dat bepaalde onderdelen eerder stuk gaan. Een aantal voorbeelden:
- D5 injectoren: de druk is inmiddels hoger dan 2000 bar vanwege de superfijne verneveling en dus minder (grof!)roet uitstoot. Dat stelt nogal wat eisen aan een injector. Deze gaan simpelweg minder lang mee dan de oude injectoren die op 140 bar draaiden. Die moesten overigens ook na 2 ton gereviseerd worden. Alleen kostte dat slechts een paar tientjes.
- hydraulisch/pneumatische motorsteunen: dit verhoogt het comfort, maar zorgt er wel voor dat ze eerder stuk gaan en ook storingen kunnen veroorzaken
- zelfstellende koppelingen : hierdoor is de bediening van de koppeling een stuk soepeler over de levensduur. Wel gaan ze eerder slippen dan een conventionele
- dual massa vliegwiel: motortrillingen worden beter gedempt, maar het kan wel stuk

Met andere woorden zorgen de steeds hoger wordende eisen van zowel de milieu politie als de potentiele kopers ervoor dat een auto steeds duurder wordt om te rijden en ook eerder stuk kan gaan. Je hoeft maar eens vanuit een V70 2.5D classic in een nieuwe V70 D5 te stappen en je begrijpt wat de vooruitgang is. Neemt niet weg dat een V70 2.5D ook een heel fijne auto is, maar wel anders. Wil je niet de complexiteit van een nieuwe auto blijf dan vooral in een wat oudere auto rijden en ga het gevecht met roest aan. Kan ook leuk zijn, maar blijf de nieuwe technieken wel in het juiste perspectief zien met alle bijkomende kosten van dien.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
peer54
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30

Kijk eens naar de klm stand van mijn bijdragen eerder in dit onderwerp. Alle opgesomde ellende rond een TON aan klm.

Een maandagmorgen auto zeker?

Wij vinden het qua model een prachtauto, en als ik dat armtierige gegier eruit kan krijgen dan kan ik de rest vergeten. ik heb er nu geen tijd voor. Volgend jaar laat ik nakijken welk onderdeel precies verantwoordelijk is voor dit oncomfortabel geluid.

Groet, Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

VolvoTech schreef:....Denk dat we teveel verwachten op basis van wat er nu nog rond rijdt aan Volvo's uit de glorie tijden...
+ 10 !

En als velen nu ook nog die roze bril afzetten dan wordt het allemaal wat reëler.
Als we vaststellen dat er inderdaad Volvo's (óók andere merken !) zijn die zonder (??) problemen 5 ton of meer hebben gelopen maar ons tegelijkertijd realiseren dat dit uitzonderingen zijn dan kunnen we ook ophouden met te roepen dat een Volvo bij 200.000 km net is ingereden.
Voor mij is een auto, dus ook een Volvo, bij 200.000 km gewoon 'half versleten' en verbaas me dan ook niet dat er allerhande problemen, grote of kleine, kunnen ontstaan.

Uiteraard wil ik helemaal niemand van leugens betichten maar neem me niet kwalijk als ik in het algemeen verhalen over probleemloos wat sceptisch bekijk. Het is maar net wat je als probleem definieert én ook als zodanig in je geheugen blijft opgeslagen !
Opvallend is dat vaak anderen indien je iets als een probleem benoemt, dit met de mantel der liefde bedekken met o.a. "is normaal bij die km.stand" ; "is normale slijtage" enz.. Dat kan allemaal best zo zijn maar ik vraag me dan af of ze als het de eigen auto betreft er óók zo over denken ........

Onze S80 MY00 met bijna 2 ton op de klok is tot op heden ook probleemloos óf ...... wacht eens even, nee nu ik wat beter nadenk ........ aan reparaties heeft hij tot nu toe ca. € 4000 gekost !

Overigens vind ik deze twee opmerkingen wel heel erg 'doomdenkerig' ........
schreef:Een gebruikte auto kopen is meestal de ellende van een ander overnemen...
schreef:Kan soms meevallen als je de ander goed kent en weet hoe die met de auto is omgegaan. Maar in de meeste gevallen heb je helaas gelijk!
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ik zou geen Volvo meer rijden dan als ik er op leegliep,
Als je heel slechte ervaringen hebt met een merk,dan stap je toch over op iets anders,maar geloof me,ze hebben allemaal zo hun problemen..
Volvo rijden is duur,maar veel rijders maken het ook onnodig duur.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Volvo rijden is duur,maar veel rijders maken het ook onnodig duur.
Als ik je mag corrigeren :

Auto rijden is duur. Ik vind de mijne helemaal niet duur. Kost wel het enige, maar dat is voor mij acceptabel.

Een audi, benz of BMW kost dat ook.

Ik had gisteren een collega mee in mijn V70 en die was helemaal verbaasd over de km stand en hoe mijn auto rijd...
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1038
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Ja, dat accepteer je als je een auto neemt.

Dat de overheid het zonder overdrijven 4x zo duur maakt als nodig vergeet ik voor mn gemoedsrust altijd.

Realistisch budget voor vrijmaken, in de gaten houden dat het niet uit de hand loopt en verder niet teveel over nadenken :)
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Gebruikersavatar
alfapan
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 07.03.2013 - 13:59
Locatie: Makkum

Ik heb ook al aardig wat kosten gemaakt en baal soms fors van deze wagen, maar brengt mee ook wel weer veel plezier. Mijn alfa 159 was behoorlijk degelijker terwijl ik het toch andersom had verwacht. Ik heb deze wagen om de standkachel en de 6de/7de zitplaats, anders had ik hem allang weggedaan.

Alles waarvoor ik op de volvo forums voor gewaarschuw wordt, heb ik ook echt gehad en is eigenlijk onacceptabel voor dit type auto. Kunnen ze veel zeggen over dat andere merken dit ook hebben, maar uitgezondert van de EGR, heeft de fiat groep prodcuten minder last met verstuivers/airco's/dual mass vliegwielen/ electronica

Hoop dat de nieuwe volvo's weer wat kwaliteit hebben, want ze hebben toch wel iets als er niets aan mankeert.
Volvo 440
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd

Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

De fiat groep heeft de beruchte gaskleppen anders voor Volvo gemaakt. Het enigste fiat onderdeel in heel de wagen en het faalt. Ach, zo heeft elke auto wat...
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27389
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik heb dit jaar ook een redelijk duur jaar qua onderhoud aan de S60 en nog wat andere dingen gedaan/laten doen.
Voor bijna alles bewust voor gekozen om dit jaar een aantal dingen te doen/ laten doen in de wetenschap dat je er dan nog heel wat jaren plezier aan gaat hebben.

Qua echte onkosten aan dingen die stuk waren kunnen we kort zijn:

Stelmotor van een van de koplampen was stuk
Slotje van de tankklep gaf de geest
Scharnier van het tankklepje stuk

Dit over ruim 45.000 km met een auto die bijna 2ton op de teller heeft staan heb ik totaal geen reden tot klagen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”