Pagina 3 van 4

Geplaatst: 31.10.2013 - 23:17
door lint
MarioC70 schreef:Een gebruikte auto kopen is meestal de ellende van een ander overnemen...
Kan soms meevallen als je de ander goed kent en weet hoe die met de auto is omgegaan.
Maar in de meeste gevallen heb je helaas gelijk!

Geplaatst: 31.10.2013 - 23:31
door herbert (c5)
Ik heb een laatste type 940 lpt gehad , ook hier moest best wel wat aan gebeuren, maar dit is inderdaad niet zo duur als de v70 D5 (2001) die ik nu heb.
Maar na een nieuwe koppeling met dual mass vliegwiel en nieuwe schijven rondom , en egr dicht en ook software matig denk ik dat ik er wel ben .
Nu hopen op een paar rustige jaren. ...

Geplaatst: 31.10.2013 - 23:34
door herbert (c5)
Ik heb een laatste type 940 lpt gehad , ook hier moest best wel wat aan gebeuren, maar dit is inderdaad niet zo duur als de v70 D5 (2001) die ik nu heb.
Maar na een nieuwe koppeling met dual mass vliegwiel en nieuwe schijven rondom , en egr dicht en ook software matig denk ik dat ik er wel ben .
Nu hopen op een paar rustige jaren. ...
Ik vergeet hierbij te vermelden dat deze veeeeel beter zit en het stuur kun je verstellen en als je instapt dan stoot je je hoofd niet , dus doe mij deze maar

Geplaatst: 31.10.2013 - 23:59
door peer54
Onze S80 van 2007 aangekocht 2011 met 85.000km
Stuurhuis vervangen onder selekt garantie
Automaat vervangen onder selekt garantie
Voorruit vervangen onder selekt garantie
Slot bestuurders portier vervangen onder selekt garantie.
Luidspeker rechts achter voor eigen rekening
Airco compressor voor eigen rekening.

Nog steeds na het starten een goedkoop gierend geluid tot 40km te horen.

Wij zijn er klaar mee.

Groet, Peer

Geplaatst: 01.11.2013 - 00:04
door MarioC70
Voor 5 rooitjes neem ik hem wel van je over hoor.. :)

Geplaatst: 01.11.2013 - 00:25
door Classic
Volvo begint dus op Audi te lijken; wel de pretenties van een kwaliteitsmerk, zonder de kwaliteit. Of ben ik na dit gedoe de komende 2,5 ton weer van dit soort ellende af? Zo niet, dan koop ik de volgende keer wel een minder pretentieus merk met dezelfde matige kwaliteit tegen lagere kosten.

Misschien - als de kinderen de deur uit zijn - moet ik zelfs wel een Toyota Prius kopen. Leuk is anders, maar dan heb je tenminste wel een betrouwbaar product en sta je niet elke twee maanden bij de garage. Ik heb best iets met Volvo (dit is immers m'n zesde), maar als ik het gevoel krijg een onbetrouwbaar product te hebben, ben ik niet erg vergevingsgezind. Ik ben blijkbaar niet zo'n diehard fan als MarioC70.

Geplaatst: 01.11.2013 - 00:37
door jaapburg
Een pri*s gaat ook maar een aantal jaar mee en vooral de accu's...Ga je die vervangen ben je weer terug bij af met je problemen? Elke auto heeft wel wat, als je geen onderhoud wilt plegen kun je beter na de garantieperiode een nieuwe halen :)

Geplaatst: 01.11.2013 - 08:40
door Rippie V70
als je geen onderhoud wilt plegen kun je beter na de garantieperiode een nieuwe halen
En dat is ook niet bepaald gratis.....

En een prius... tja. over smaak valt niet te twisten.... laat maar.

Punt is natuurlijk dat er door alle luxe en veiligheids opties op een auto er veel meer stuk kan. Daarnaast hebben we het hier ook over serieuze kilometerstanden he ! :wink: :wink:

Geplaatst: 01.11.2013 - 09:09
door jaapburg
Waar Volvo's het vol blijven houden sterven de andere merken al aardig af qua kilometers....? Of zijn we nou zo gek met al die ouwe bakken?

Geplaatst: 01.11.2013 - 09:25
door VolvoTech
Volgens mij is het maar net wat we in ons hoofd hebben...

De gemiddelde Renault, Peugeot, BMW ofzo kent vaak de volgende historie;
120.000km; uit de lease, naar een particuliere eigenaar
160.000km; van particulier naar export
OF
160.000km; van particulier naar zelf sleutelende hobbie-ist of andere doe het zelfer die 'm door rijdt totdat de rookwolken zo dik zijn achter de auto dat het echt niet meer kan.
(en 'm dan alsnog voor de export weg brengt)

En wij maar klagen als er bij 300.000km's iets kapot gaat...

Heb een V70 D5 2007 GT (270dkm), is STRAK dealer onderhouden, krijgt ipv elk jaar, elk half jaar nieuwe olie en filters (omdat ik het goedkoop kan) en bij elk piepje of kraakje doe ik even nazien of na laten zien wat er loos is.
Maar ook daar is natuurlijk de condenser al vervangen, simpelweg omdat deze de steenslag niet heeft overleefd.
Is dat slecht? nee, dat gebeurt nou eenmaal...

Denk dat we teveel verwachten op basis van wat er nu nog rond rijdt aan Volvo's uit de glorie tijden...

Geplaatst: 01.11.2013 - 09:59
door MU
VolvoTech schreef:Volgens mij is het maar net wat we in ons hoofd hebben...

De gemiddelde Renault, Peugeot, BMW ofzo kent vaak de volgende historie;
120.000km; uit de lease, naar een particuliere eigenaar
160.000km; van particulier naar export
OF
160.000km; van particulier naar zelf sleutelende hobbie-ist of andere doe het zelfer die 'm door rijdt totdat de rookwolken zo dik zijn achter de auto dat het echt niet meer kan.
(en 'm dan alsnog voor de export weg brengt)

En wij maar klagen als er bij 300.000km's iets kapot gaat...

Denk dat we teveel verwachten op basis van wat er nu nog rond rijdt aan Volvo's uit de glorie tijden...
Truer words were never spoken.

Als auto's te goed worden daalt de omzet + er is geen tijd meer om bestaande technologie rustig te perfectioneren omdat consument en overheid elk jaar iets nieuws willen zien. De een op gebied van uiterlijk en snufjes, de ander op gebied van 'uitstoot'.

Geplaatst: 01.11.2013 - 10:52
door edraket
Mensen vergeten heel vaak dat de huidige milieu en comfort eisen er voor zorgen dat bepaalde onderdelen eerder stuk gaan. Een aantal voorbeelden:
- D5 injectoren: de druk is inmiddels hoger dan 2000 bar vanwege de superfijne verneveling en dus minder (grof!)roet uitstoot. Dat stelt nogal wat eisen aan een injector. Deze gaan simpelweg minder lang mee dan de oude injectoren die op 140 bar draaiden. Die moesten overigens ook na 2 ton gereviseerd worden. Alleen kostte dat slechts een paar tientjes.
- hydraulisch/pneumatische motorsteunen: dit verhoogt het comfort, maar zorgt er wel voor dat ze eerder stuk gaan en ook storingen kunnen veroorzaken
- zelfstellende koppelingen : hierdoor is de bediening van de koppeling een stuk soepeler over de levensduur. Wel gaan ze eerder slippen dan een conventionele
- dual massa vliegwiel: motortrillingen worden beter gedempt, maar het kan wel stuk

Met andere woorden zorgen de steeds hoger wordende eisen van zowel de milieu politie als de potentiele kopers ervoor dat een auto steeds duurder wordt om te rijden en ook eerder stuk kan gaan. Je hoeft maar eens vanuit een V70 2.5D classic in een nieuwe V70 D5 te stappen en je begrijpt wat de vooruitgang is. Neemt niet weg dat een V70 2.5D ook een heel fijne auto is, maar wel anders. Wil je niet de complexiteit van een nieuwe auto blijf dan vooral in een wat oudere auto rijden en ga het gevecht met roest aan. Kan ook leuk zijn, maar blijf de nieuwe technieken wel in het juiste perspectief zien met alle bijkomende kosten van dien.

Geplaatst: 01.11.2013 - 11:54
door peer54
Kijk eens naar de klm stand van mijn bijdragen eerder in dit onderwerp. Alle opgesomde ellende rond een TON aan klm.

Een maandagmorgen auto zeker?

Wij vinden het qua model een prachtauto, en als ik dat armtierige gegier eruit kan krijgen dan kan ik de rest vergeten. ik heb er nu geen tijd voor. Volgend jaar laat ik nakijken welk onderdeel precies verantwoordelijk is voor dit oncomfortabel geluid.

Groet, Peer

Geplaatst: 01.11.2013 - 12:31
door gsx750r
VolvoTech schreef:....Denk dat we teveel verwachten op basis van wat er nu nog rond rijdt aan Volvo's uit de glorie tijden...
+ 10 !

En als velen nu ook nog die roze bril afzetten dan wordt het allemaal wat reëler.
Als we vaststellen dat er inderdaad Volvo's (óók andere merken !) zijn die zonder (??) problemen 5 ton of meer hebben gelopen maar ons tegelijkertijd realiseren dat dit uitzonderingen zijn dan kunnen we ook ophouden met te roepen dat een Volvo bij 200.000 km net is ingereden.
Voor mij is een auto, dus ook een Volvo, bij 200.000 km gewoon 'half versleten' en verbaas me dan ook niet dat er allerhande problemen, grote of kleine, kunnen ontstaan.

Uiteraard wil ik helemaal niemand van leugens betichten maar neem me niet kwalijk als ik in het algemeen verhalen over probleemloos wat sceptisch bekijk. Het is maar net wat je als probleem definieert én ook als zodanig in je geheugen blijft opgeslagen !
Opvallend is dat vaak anderen indien je iets als een probleem benoemt, dit met de mantel der liefde bedekken met o.a. "is normaal bij die km.stand" ; "is normale slijtage" enz.. Dat kan allemaal best zo zijn maar ik vraag me dan af of ze als het de eigen auto betreft er óók zo over denken ........

Onze S80 MY00 met bijna 2 ton op de klok is tot op heden ook probleemloos óf ...... wacht eens even, nee nu ik wat beter nadenk ........ aan reparaties heeft hij tot nu toe ca. € 4000 gekost !

Overigens vind ik deze twee opmerkingen wel heel erg 'doomdenkerig' ........
schreef:Een gebruikte auto kopen is meestal de ellende van een ander overnemen...
schreef:Kan soms meevallen als je de ander goed kent en weet hoe die met de auto is omgegaan. Maar in de meeste gevallen heb je helaas gelijk!
Rob

Geplaatst: 01.11.2013 - 12:47
door MarioC70
Ik zou geen Volvo meer rijden dan als ik er op leegliep,
Als je heel slechte ervaringen hebt met een merk,dan stap je toch over op iets anders,maar geloof me,ze hebben allemaal zo hun problemen..
Volvo rijden is duur,maar veel rijders maken het ook onnodig duur.

Geplaatst: 01.11.2013 - 14:01
door Rippie V70
Volvo rijden is duur,maar veel rijders maken het ook onnodig duur.
Als ik je mag corrigeren :

Auto rijden is duur. Ik vind de mijne helemaal niet duur. Kost wel het enige, maar dat is voor mij acceptabel.

Een audi, benz of BMW kost dat ook.

Ik had gisteren een collega mee in mijn V70 en die was helemaal verbaasd over de km stand en hoe mijn auto rijd...

Geplaatst: 01.11.2013 - 14:17
door MU
Ja, dat accepteer je als je een auto neemt.

Dat de overheid het zonder overdrijven 4x zo duur maakt als nodig vergeet ik voor mn gemoedsrust altijd.

Realistisch budget voor vrijmaken, in de gaten houden dat het niet uit de hand loopt en verder niet teveel over nadenken :)

Re: Slechtste Volvo ooit

Geplaatst: 16.08.2014 - 01:13
door alfapan
Ik heb ook al aardig wat kosten gemaakt en baal soms fors van deze wagen, maar brengt mee ook wel weer veel plezier. Mijn alfa 159 was behoorlijk degelijker terwijl ik het toch andersom had verwacht. Ik heb deze wagen om de standkachel en de 6de/7de zitplaats, anders had ik hem allang weggedaan.

Alles waarvoor ik op de volvo forums voor gewaarschuw wordt, heb ik ook echt gehad en is eigenlijk onacceptabel voor dit type auto. Kunnen ze veel zeggen over dat andere merken dit ook hebben, maar uitgezondert van de EGR, heeft de fiat groep prodcuten minder last met verstuivers/airco's/dual mass vliegwielen/ electronica

Hoop dat de nieuwe volvo's weer wat kwaliteit hebben, want ze hebben toch wel iets als er niets aan mankeert.

Re: Slechtste Volvo ooit

Geplaatst: 16.08.2014 - 09:48
door kevinwalter
De fiat groep heeft de beruchte gaskleppen anders voor Volvo gemaakt. Het enigste fiat onderdeel in heel de wagen en het faalt. Ach, zo heeft elke auto wat...

Re: Slechtste Volvo ooit

Geplaatst: 16.08.2014 - 13:14
door Fredhead
Ik heb dit jaar ook een redelijk duur jaar qua onderhoud aan de S60 en nog wat andere dingen gedaan/laten doen.
Voor bijna alles bewust voor gekozen om dit jaar een aantal dingen te doen/ laten doen in de wetenschap dat je er dan nog heel wat jaren plezier aan gaat hebben.

Qua echte onkosten aan dingen die stuk waren kunnen we kort zijn:

Stelmotor van een van de koplampen was stuk
Slotje van de tankklep gaf de geest
Scharnier van het tankklepje stuk

Dit over ruim 45.000 km met een auto die bijna 2ton op de teller heeft staan heb ik totaal geen reden tot klagen.