Pagina 3 van 11
Geplaatst: 06.12.2013 - 13:30
door patvdberg
Nee, de rammeltjes geef ik wel aan bij de 20.000km beurt.
(voel me daar toch altijd wel raar bij, soort bezwaard zeg maar)
Hij is daar momenteel voor tuning.
Geplaatst: 06.12.2013 - 14:09
door Cavallino
patvdberg schreef:Nee, de rammeltjes geef ik wel aan bij de 20.000km beurt.
(voel me daar toch altijd wel raar bij, soort bezwaard zeg maar)
Hij is daar momenteel voor tuning.
Ja, je denkt al snel "ben ik nou zo'n zeikerd", maar ondertussen irriteert zo'n rammel wel enorm.
Geplaatst: 06.12.2013 - 21:42
door remcohe
Hier ook resonerende bestuurders portier bij bepaalde muziek en ook de leeslampjes console wordt steeds irritanter, bij elk miniem oneffenheidje kraakt deze, eigenlijk continu inmiddels. Jammer van een verder prima auto dat dit de irritatie punten worden, ik ga maar eens terug en niet wachten op de 20k beurt.......
Geplaatst: 06.12.2013 - 21:46
door CHRISITO
Op het interieur hebben ze echt wel bespaard! Mijn vader rijdt met een duits merk en daar rammelt ook sinds dag 1 iets! Denk dat iedere wagen wel iets heeft
Geplaatst: 06.12.2013 - 22:33
door Fietsventje
'k Denk niet dat ze bespaard hebben erop. De materialen lijken me alvast niet inferieur aan wat je ziet in de V60...
't Is een nieuw ontwerp, en misschien wel door een nieuw team ingenieurs ontworpen. Kraakjes en rammeltjes zijn heel moeilijk om goed onder controle te krijgen en te houden, zeker in de omstandigheden waarin auto's gebruikt worden. En wie weet, tijdsdruk tijdens het ontwerp, één designiteratie minder voor de uitleveringen tijdens het eerste jaar ...
Maar dat zijn verklaringen, geen excuses. Het gekraak en gerammel stoort me bij momenten ook enorm en is een domper op de feestvreugde in een anders bijna perfecte auto.
Geplaatst: 06.12.2013 - 22:45
door Cascam
CHRISITO schreef:Op het interieur hebben ze echt wel bespaard! Mijn vader rijdt met een duits merk en daar rammelt ook sinds dag 1 iets! Denk dat iedere wagen wel iets heeft
Helemaal mee eens, ik reed een proefrit in de nieuwe A3 sportsback, ook die had kraakjes, een Golf ook,
Maar bijv. Een V60 heeft al meer solide deurpanelen, bij de V40 voelt de bovenzijde van deurpaneel als plastic en bij de V60 is het gewoon wat "massiever",
Ik denk dat je serieus over kraakjes gaat klagen als je een €60k A6, 5 serie of E klasse rijdt,
O ja , ik moet zeggen, de nieuwe A klasse, rijd goed, super stil, solide interieur, en ik vind 't een gelikt karretje, maar een stuk duurder,.. Maar daar echt geen kraakjes, of ze vielen niet op,... Maar geen onderdeeltje in het interieur voelt plastic achtig aan, en ik denk dat dat het verschil is,..
Geplaatst: 07.12.2013 - 10:06
door Elanski
Excuseer, maar als mijn nieuwe V40 van 42000,- geluid maakt terwijl dit niet zou moeten, dan gaat ie stantepede naar de garage. Anno 2013 kan dit echt niet. Mijn nu nog huidige auto is al 196000 km "goed" gebruikt, maar het rijdt alsof hij net uit de fabriek komt: geen enkel kraakje of rammeltje. Ik herhaal het nog maar eens, Premium willen zijn, gebeurt niet zomaar. Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen accepteren dat hun navi niet goed werkt ( collega klaagt steen en been) of dat er andre zaken zijn die het rijdplezier bederven.
Oef, mij hebben gezegd.
Een kritische autogebruiker
Geplaatst: 07.12.2013 - 10:39
door Cascam
Elanski schreef:Excuseer, maar als mijn nieuwe V40 van 42000,- geluid maakt terwijl dit niet zou moeten, dan gaat ie stantepede naar de garage. Anno 2013 kan dit echt niet. Mijn nu nog huidige auto is al 196000 km "goed" gebruikt, maar het rijdt alsof hij net uit de fabriek komt: geen enkel kraakje of rammeltje. Ik herhaal het nog maar eens, Premium willen zijn, gebeurt niet zomaar. Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen accepteren dat hun navi niet goed werkt ( collega klaagt steen en been) of dat er andre zaken zijn die het rijdplezier bederven.
Oef, mij hebben gezegd.
Een kritische autogebruiker
Je collega,...? Ach, dan moet je de volgende keer gewoon weer een Alfa of een BMW nemen, simpel toch?
Ik ben heel blij met mijn auto, en ik rij toch 2500km per week, gewoon een fantastische wagen,...
Geplaatst: 07.12.2013 - 11:24
door Denief
Ik ben gisteren toch effe langs de garage geweest, er is iemand uit het atelier mee komen rijden om het geluid vast te stellen. Op 17/12 mag mijn v40 binnen en gaan ze het probleem opsporen en proberen oplossen.

Geplaatst: 07.12.2013 - 12:52
door Elanski
@ Denief, gelijk heb je. Daar zijn ze tenslotte voor. Daarbij mag ik aannemen dat zij ook willen dat jij tevreden bent.
@ Cascam, Mooi dat jij een tevreden rijder bent. Dat zou eigenlijk iedereen moeten zijn die zo'n investering doet. Lees mijn review van de Alfa 159 en begrijp waarom ik even Alfa af ben. Mijn punt is dat ik vooral het laatste half jaar toch regelmatig zaken lees waardoor ik mij een beetje zorgen maak over mijn nog te leveren V40. Ook vind ik het opvallend dat er mensen zijn die zich erbij neerleggen dat ze kraakjes hebben of hun navi het niet goed doet, maar goed, ik val in herhaling en ik wil niet al te zuur overkomen;)
Geplaatst: 07.12.2013 - 14:10
door JosP
Ik heb tot op heden nog geen piepjes en kraakjes en ik ben toch best wel kritisch.
Geplaatst: 07.12.2013 - 14:11
door Cascam
Elanski schreef:@ Denief, gelijk heb je. Daar zijn ze tenslotte voor. Daarbij mag ik aannemen dat zij ook willen dat jij tevreden bent.
@ Cascam, Mooi dat jij een tevreden rijder bent. Dat zou eigenlijk iedereen moeten zijn die zo'n investering doet. Lees mijn review van de Alfa 159 en begrijp waarom ik even Alfa af ben. Mijn punt is dat ik vooral het laatste half jaar toch regelmatig zaken lees waardoor ik mij een beetje zorgen maak over mijn nog te leveren V40. Ook vind ik het opvallend dat er mensen zijn die zich erbij neerleggen dat ze kraakjes hebben of hun navi het niet goed doet, maar goed, ik val in herhaling en ik wil niet al te zuur overkomen;)
Dus jij maakt je nu al druk over klachten over piepjes en kraakjes en problemen met de navi, op de V40 die nog geleverd moet worden,???
En oordelen vellen van wat je via via gehoord hebt van collega's?
En gaat uit van oordelen van je collega's? Heb je zelf ook een mening?
Het is gewoon een fijne auto, maar ga jij lekker beren in het bos zoeken,..
Tip voor de volgende auto:
Struin alle fora's af voor klachten, regel een proefrit van een maand, haal de auto geheel uit elkaar , en neem de auto waar je echt geen enkel foutje bent tegengekomen,..succes!
Of vraag je werkgever of je een Bentley of Mercedes S mag leasen,.. Die zijn wel iets duurder hoor!
Geplaatst: 07.12.2013 - 14:12
door JosP
+1
Geplaatst: 07.12.2013 - 14:25
door CHRISITO
Maar meestal klopt het ook wat erop zo een forum verteld wordt! Met mijn vorige alfa romeo mito kwamen er veel van deze klachten ook terug in die wagen! Maar ik moet zeggen heb 3 autos gehad in mijn leven en het interieur kraakt altijd!! hoe je draait of keert! Gewoon je radio wat harder en je hoort het niet :p
Geplaatst: 07.12.2013 - 15:01
door Cascam
CHRISITO schreef:Maar meestal klopt het ook wat erop zo een forum verteld wordt! Met mijn vorige alfa romeo mito kwamen er veel van deze klachten ook terug in die wagen! Maar ik moet zeggen heb 3 autos gehad in mijn leven en het interieur kraakt altijd!! hoe je draait of keert! Gewoon je radio wat harder en je hoort het niet :p
Niet te hard zetten hoor! Dan gaat je deurbak trillen!

Geplaatst: 07.12.2013 - 15:18
door Inny
Het een en ander hangt ook een beetje van je verwachtingen af.
Mijn navi (niet-Sensus Connected Touch) heeft een aantal mooie functionaliteiten zoals het weergeven van (ingewikkelde) kruispunten en de te nemen rijbaan, twee kaarten naast elkaar (keuze) waarbij je er eentje wat meer kunt uitzoomen voor een beter overzicht. Dat zijn zeker prés voor de nav in de V40, en ongetwijfeld niet exclusief in deze klasse.
Daarbij ben ik van mening, en verwacht ik, dat vrijwel alle geïntegreerde navigatie momenteel (nog) inferieur zijn aan een oplossing op (bv) je smartphone of tablet waar gewoon
alles aan navigatie en verkeersinformatie-software op te draaien valt. Een grote rol daarbij speelt dat deze veel beter (online) en veelal gratis of voor een fractie van de kosten bij te werken is.
Punt van kritiek dan, ik vind de vertraging bij het scrollen en selecteren op de navi wel vrij storend. Maar ook dit is volgens mij niet uniek voor de V40, maar meer iets algemeens van de huidige staat van techniek in auto's (in deze klasse). Over een aantal jaar een nieuwe auto en dan verwacht ik wel dat dit verholpen is. Als voorbeeld: de processor van de Sensus Connected Touch is die van een 4-5 jaar oude smartphone, had ik gelezen.
Verder zijn er natuurlijk gradaties van kraakjes en de één is wellicht eerder geërgerd dan een ander, maar ikzelf heb absoluut (nog) geen last van kraakjes of 'slecht materiaal.'
Het lijkt me duidelijk dat ook al wordt de V40 op een lopende band gemaakt, de ene V40 de andere niet is. Het kan best zijn dat een x% van de gebruikers last heeft van 'een serieus kraakje.' En daar moet dan ook een oplossing voor zijn!
Het lakprobleem met de bumpers is ook gewoon netjes opgelost, en hier en daar heb ik al gelezen dat garages problemen met trillingen hebben verholpen. In een enkel geval moest iemand ook gewoon even zijn losliggende en meetrillende zooi opruimen!
Remember, als je ergens de slechte ervaringen met een product kunt vinden, dan is het wel op een community forum van het betreffende product. En in mijn beleving valt het hier op het V40 forum best wel mee. Geen onopgeloste grote of structurele problemen whatsoever!
No worries, de kans is groot dat jij een prachtkar in ontvangst gaat nemen waar je hartstikke gelukkig van wordt. Ga daar maar 's gewoon van uit.

Geplaatst: 07.12.2013 - 15:32
door CHRISITO
Op de gps heb ik ook geen kritiek! Hij doet wat ie moet doen? Of is er verschil in my 2013 en 2014? Leuk is als je moet veranderen van richting dat ie dat in je display voor aan hetg stuur projecteert.
Geplaatst: 07.12.2013 - 15:42
door Cascam
De navi vind ik grafisch niet de mooiste maar hij werkt goed en makkelijk, en anders had ik de audi moeten nemen,..
De sound installatie vind ik (te)veel bas hebben, nu heb ik de Equalizer afgesteld, en ik vind het nu wel in balans, en geen bas resonanties meer, bij de meeste merken heb je ook zo'n equalizer voorkeuzes als "pop" of "rock",.. Had leuk geweest als dat erop zat, maar dit klinkt al perfect, beter dan de Bose uit mijn megane.
En ik heb nu een officieele Volvo ijskrabber in het daarvoor bestemde vakje, ook dat rammelt niet meer !!!

Geplaatst: 07.12.2013 - 15:45
door Inny
Waar ik pas na 'eventjes' achter kwam is dat je meerdere keren op de 'SOUND' knop kunt drukken om o.a. een afzonderlijke BASS en TREBLE slider te vinden (die standaard bij mij iets omhoog stonden), naast de Equalizer die je via het menu kunt vinden.
Geplaatst: 07.12.2013 - 15:52
door Cascam
Yep, ik ook , en die scroll knop op het stuur, exit knop ingedrukt houden , en dan krijg je het keuze menu voor "navi","media","radio" & "tel" links in je scherm, en je kunt bvestigen door scroll knop in te drukken, heel handig!