Pagina 3 van 10

Geplaatst: 01.12.2013 - 19:42
door ZX10r
Marc Apeldoorn schreef:120K lijkt me overdreven, uitgaande van 92K.
En de T6 polestar zal vast en zeker ook wel vrij gemakkelijk naar 400 PK getuned kunnen worden voor max 3K extra. Dan in 4.5 seconden op de honderd en weg S4
Als ik naar de grill kijk mis ik nog wel wat opties.

Geplaatst: 08.12.2013 - 09:53
door Live
Over die T6 gesproken. Waarom wordt de 6 cillinder T6 (300PK) met gearttronic en AWD geleverd, en de 4 cillinder T6 (300PK) met een 8-traps automaat zonder AWD? Waarom is AWD beperkt tot de (verouderde) geartronic?

Geplaatst: 08.12.2013 - 10:57
door Marc Apeldoorn
Omdat het nieuwe platform icm 4 cilinder AWD wordt dmv electromotor

Geplaatst: 08.12.2013 - 12:10
door Fredhead
Marc Apeldoorn schreef:120K lijkt me overdreven, uitgaande van 92K.
Vergis je niet in alle belastingen die er nog overheen komen.
Zat laatst met een collega te kijken naar een Amerikaans merk met V8 erin, auto was netto goed 30.000 euro.
Nadat alle belastingen erbij kwamen ging de auto voor net meer dan een ton de weg op

Geplaatst: 15.12.2013 - 16:14
door Volvoman
Toch even dit nieuws tussendoor:

Zes stuks gebouwd van 508 pk sterke Volvo S60 Polestar

door Bart Oostvogels
GÖTEBORG -
Polestar Performance heeft in totaal zes stuks gebouwd van de S60 Polestar met 508 pk, dat heeft managing director Hans Bååth gezegd in gesprek met Autovisie.


Foto: Autovisie / Bart Oostvogels
Evenementen
Eentje is er sowieso in handen van Polestar, maar over de andere auto’s doet het Zweedse bedrijf geheimzinnig. Ze hebben liever niet dat bekend wordt wie de kopers zijn. “Een aantal S60 Polestars toeren momenteel nog over de wereld en zijn vooral te zien tijdens evenementen. Verder zijn er wat auto’s gegaan naar verzamelaars”, zegt Bååth.

De ontwikkelings- en bouwkosten per 508 pk sterke Volvo S60 Polestar bedroegen 300.000 dollar. Voor hoeveel geld de auto's aan klanten zijn verkocht kan Polestar niet zeggen, maar het bedrag ligt wel boven die 300.000 dollar grens.

Geplaatst: 15.12.2013 - 18:41
door Fredhead
Jay Leno heeft er sowieso eentje van de 6

Geplaatst: 15.12.2013 - 19:43
door rsnhakan
De prijs over 5-6 jaar zal waarschijnlijk voor mij zeer aantrekkelijk zijn :) Wie koopt hem alvast?

Geplaatst: 15.12.2013 - 20:01
door Volvoman
Je kunt meneer Leno een mailtje sturen? Al ben ik bang dat die 500pk dingen niet veel in waarde dalen....

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 14.04.2014 - 11:45
door michel-C30
Rowan Horncastle14 April 2014

Exclusive first drive: Volvo V60 Polestar
It’s a 350bhp hot estate from Sweden’s equivalent of the M-Division. But is it any good? What’s that very blue thing?

It's the new V60 engineered by Polestar, a Swedish motorsport outfit that’s proved it knows a thing or two about building fast race cars.

Polestar has been making championship-winning Volvo-based STCC cars since ‘96, and more recently caused quite a stir Down Under by splitting the Holden/Ford dominance in V8 supercars. This V60, however, is the speedy Scandis first full-on production road car.
So Polestar’s a tuner?

Not exactly. Think of Polestar as an Alpina/Brabus-style firm – an independent company in their own right but tinkers exclusively with one marque. Polestar is as now officially Volvo’s ‘Performance Partner’, a kind of Volvo ‘M’ division to zhoosh up the brand image.

Admittedly this isn’t Volvo and Polestar’s first collabo, as they’ve produced two brilliantly mental high horsepower concepts: the 400bhp C30 and500bhp S60 – both of which we loved, but neither of which was a true production car.

What changes have been made?

If you were expecting bonkers horsepower like Polestar’s previous work, we’ve got bad news. The V60s straight-six T6 turbo hasn’t had much surgery: just a new, bigger BorgWarner twin-scroll turbo and intercooler bolted on. Even so, that’s enough to squeeze 350bhp and 369lb ft of torque from the 3.0-litre six. That’ll get the V60 from 0-62mph in 5.0 seconds and onto 155mph, with power reaching the road through a Haldex four-wheel drive system.

350bhp is a bit limp for a proper performance-thing, no?

That’s one school of thought, but not Polestar’s. The Swedes hold that a performance car isn’t all about grunt, but having a decent chassis that can handle the power is on tap.

That’s why its engineers wrapped supercar-worthy Michelin Pilot Sport rubber (favoured by Sweden’s other performance name, Koenigsegg) around big 20-inch wheels. To these are attached some extremely posh mechanically adjustable Öhlins shock absorbers, fixed to new top mounts (front and rear) and supported by a carbon fibre reinforced front strut brace. Serious kit in anyone’s book.

This new suspension has made the car a massive 80 per cent stiffer than a standard V60 R-Design. That might hint that one pothole would instantly turn your spine into dust, but in fact the ride is properly sorted. It’s firm but handles broken roads with refinement, and swallows lumps and bumps with no jarring harshness being shot back through your coccyx. Which means you can attack twisty bits of road at speed.

Doesn’t sound like something a Volvo driver would say...

Well, this car isn’t your typical Volvo. As you turn the key, a fruity exhaust note spurts from the twin tail pipes. The throttle has also been re-mapped, as has the steering, so the V60’s controls feel more enthusiastic.

But it’s in the corners where the V60 really comes into its own. Big ventilated front discs and six-piston Brembo calipers offer serious stopping power , this big load-lugger stops with serious power, letting you brake late into a corner and then throw it in in a very un-Volvo fashion. Where, thanks to that expensive shopping list of motorsport parts (the decent suspension set up, grippy tyres and modified four-wheel-drive) you don’t topple off the road.

If you’re expecting sideways heroics, forget it – the four-wheel drive won’t play. But the V60 is remarkably composed through corners, with bags of traction and enough low-end torque to make it properly quick point-to-point.

So what’s the catch?

Sportiness tends to compromise comfort, and unfortunately Polestar hasn’t been able to magic up a loophole. The big tyres have a tendency to tramline and generate a racket at cruising speed that the big exhaust can’t quite cancel out.

Then there’s the gearbox. Polestar has tried to make the lazy six-speed auto more responsive by re-wiring its brain, so the shifts are harder, faster and there’s even a launch control mode. But compared to a proper double-clutch effort, it’s feels lazy, with a terrible tendency to sniff around for gears at constant throttle.

It still looks like a Volvo…

Sporty but subtle was the brief. On the outside you’ll notice a cheeky chin and rear spoiler, restrained badging and a rear diffuser that increases downforce and stability at higher speeds.

It’s a similar understated story inside, with new, bulkier-bolstered sports seats, blue stitching around the cabin to offset grey alcantara trim, and a carbon fibre-clad floating centre console. If it’s all a bit muted for you, opt for the shouty Polestar blue paint. Want a Q-car? Go for black.

How much does it cost?

£49,775. Which is a lot, and awkwardly makes the Polestar V60 the meat in a Audi S4/RS4 sandwich. But the V60 does at least come loaded with every possible option box ticked. Considering that’d cost you around £46k in a normal V60, £4,000 for the Polestar upgrade seems like a bit of a bargain considering how the package transforms the car’s attitude.

Polestar are fettling with just 750 S60s and V60s worldwide, and we’ll only get 125 V60s in the UK - no S60 Polestar for us, unfortunately - so rarity will help firm up residuals.

Will we be seeing more of Polestar?

Yes, which is a Good Thing. As a separate company, Polestar can leave Volvo to sort out all the safety-gubbins and emission regulations at the factory, while they just play around in their shed and make things fast. The V60 proves Polestar can set up a car for the road, so bring on the future and more exciting Volvos.



http://www.topgear.com/uk/car-news/volv ... -2014-4-14

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 16.04.2014 - 10:14
door Ben
De nieuwe Volvo S60 en V60 Polestar worden standaard uitgerust met 245/35 R 20 Michelin Pilot Super Sport ultra-high performance banden. Voor de wintermaanden worden de Michelin Pilot Alpin 4 en X-Ice North 3 geadviseerd. De nieuwe Volvo zal wereldwijd worden verkocht op vier continenten vanaf 24 juni dit jaar.

“De banden van Michelin Pilot Super Sport kunnen goede prestaties leveren en voldoen aan de strenge voorwaarden die wij aan onze auto’s stellen”, zegt Henrick Fries, projectmanager van de nieuwe Volvo-voertuigen.

Fabrikant

De Polestar is één van de snelste voertuigen die de Zweedse autofabrikant ooit heeft gemaakt. De auto’s beschikken over 350 paardenkrachten en heeft een zes cilinder turbomotor. Hij gaat van nul naar honderd in 4,9 seconden.

De band van Michelin is, volgens de Franse fabrikant, geschikt voor de snelste voertuigen ter wereld. De kennis die het bedrijf vergaarde over het gedrag van autobanden tijdens diverse autosportevenementen, onder meer de 24 Uur van Le Mans, kan het gebruiken bij het fabriceren van nieuwe producten. Een van die producten is de Pilot Super Sport.

Bron: persbericht Michelin

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 16.04.2014 - 14:18
door Johann
Allemaal leuk maar laat ze de prijs nu maar eens bekend maken.

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 22.04.2014 - 22:53
door V50 R
De S60 wisselt van eigenaar voor 96.500 euro en de V60 doet dit pas bij 99.500 euro. En er komen 50 stuks beschikbaar. Dat worden prachtige zeldzame verschijningen!
http://www.autoblog.nl/nieuws/nederland ... rijs-66684

http://www.autoweek.nl/nieuws/27956/vol ... 0-polestar






Edit: extra link toegevoegd

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 23.04.2014 - 06:56
door ZX10r
Tja 50000 pond is een slappe 61000 euro, 40K aan belasting? Hoe typisch weer.

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 23.04.2014 - 16:32
door V50 R
@zx10r, ja in NL zal de overheid idd klaar staan om een flinke bpm te heffen over deze nieuwe snelheidsduivel, waardoor de consumenten prijs omhoog schiet.

Wat me wel opvalt is de rustig gestileerde achterkant van deze grote smurf, geen rdesign achterbumper, alleen twee rvs uitlaten in een zwarte diffuser. Ik vind het mooi!

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 23.04.2014 - 18:53
door Boreas
V50 R schreef: De S60 wisselt van eigenaar voor 96.500 euro en de V60 doet dit pas bij 99.500 euro. En er komen 50 stuks beschikbaar. Dat worden prachtige zeldzame verschijningen!
http://www.autoblog.nl/nieuws/nederland ... rijs-66684

http://www.autoweek.nl/nieuws/27956/vol ... 0-polestar







Edit: extra link toegevoegd
Naar mijn mening ben je psychisch niet helemaal in orde al je een ton aan een V60 uitgeeft, tenzij je in de Quote top tien staat. Ik vind dit ook een beetje zielig om je verlekkeren aan zo'n onbruikbare opgefokte auto.

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 23.04.2014 - 18:59
door diesel01
Boreas schreef:
V50 R schreef: De S60 wisselt van eigenaar voor 96.500 euro en de V60 doet dit pas bij 99.500 euro. En er komen 50 stuks beschikbaar. Dat worden prachtige zeldzame verschijningen!
http://www.autoblog.nl/nieuws/nederland ... rijs-66684

http://www.autoweek.nl/nieuws/27956/vol ... 0-polestar





Edit: extra link toegevoegd
Naar mijn mening ben je psychisch niet helemaal in orde al je een ton aan een V60 uitgeeft, tenzij je in de Quote top tien staat. Ik vind dit ook een beetje zielig om je verlekkeren aan zo'n onbruikbare opgefokte auto.
In de ogen van sommige mensen ben je psychisch ook niet in orde wanneer je in het vlakke Nederland een opgepompte V70 rijdt met AWD en dikke diesel.
Refrentiekader heet zoiets.
Dergelijk koopgedrag is in de ogen van die mensen compensatiedrang voor iets anders... o.O

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 23.04.2014 - 19:12
door V50 R
Boreas als je psychisch goed in orde bent, wil je dan even je tekst aanpassen, dat is niet mijn quote. :)

Edit: dank moderator!

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 23.04.2014 - 19:48
door dbosker
Boreas schreef:
V50 R schreef: De S60 wisselt van eigenaar voor 96.500 euro en de V60 doet dit pas bij 99.500 euro. En er komen 50 stuks beschikbaar. Dat worden prachtige zeldzame verschijningen!
http://www.autoblog.nl/nieuws/nederland ... rijs-66684

http://www.autoweek.nl/nieuws/27956/vol ... 0-polestar







Edit: extra link toegevoegd
Naar mijn mening ben je psychisch niet helemaal in orde al je een ton aan een V60 uitgeeft, tenzij je in de Quote top tien staat. Ik vind dit ook een beetje zielig om je verlekkeren aan zo'n onbruikbare opgefokte auto.
Wie ben jij wel om er over te oordelen aan welk merk iemand anders zijn geld uitgeeft, en des te meer om deze mensen te qualificeren als psychisch niet helemaal in orde. Ik ken mensen die een Jaguar kopen, zijn die in orde?. Ik heb 3 Volvo's (jawel waaronder een S60R), moet ik onder de valium gespoten worden in een dwangbuis door 2 mannen in witte jassen in een geblindeerd busje afgevoerd worden?
De reactie die jij geeft is pas zielig, niet het "verlekkeren" aan een nieuwe V60/S60R. Bespeur ik daar een ondertoon van ontzettende jaloezie in jouw reactie?

Sorry - dat moest ik even kwijt. Op verdere reacties van jou zal ik niet meer reageren, hoezeer mijn toetsenbord ook gaat schreeuwen.

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 23.04.2014 - 20:25
door lint
dbosker schreef:
Boreas schreef:
V50 R schreef: De S60 wisselt van eigenaar voor 96.500 euro en de V60 doet dit pas bij 99.500 euro. En er komen 50 stuks beschikbaar. Dat worden prachtige zeldzame verschijningen!
http://www.autoblog.nl/nieuws/nederland ... rijs-66684

http://www.autoweek.nl/nieuws/27956/vol ... 0-polestar







Edit: extra link toegevoegd
Naar mijn mening ben je psychisch niet helemaal in orde al je een ton aan een V60 uitgeeft, tenzij je in de Quote top tien staat. Ik vind dit ook een beetje zielig om je verlekkeren aan zo'n onbruikbare opgefokte auto.
Wie ben jij wel om er over te oordelen aan welk merk iemand anders zijn geld uitgeeft, en des te meer om deze mensen te qualificeren als psychisch niet helemaal in orde. Ik ken mensen die een Jaguar kopen, zijn die in orde?. Ik heb 3 Volvo's (jawel waaronder een S60R), moet ik onder de valium gespoten worden in een dwangbuis door 2 mannen in witte jassen in een geblindeerd busje afgevoerd worden?
De reactie die jij geeft is pas zielig, niet het "verlekkeren" aan een nieuwe V60/S60R. Bespeur ik daar een ondertoon van ontzettende jaloezie in jouw reactie?

Sorry - dat moest ik even kwijt. Op verdere reacties van jou zal ik niet meer reageren, hoezeer mijn toetsenbord ook gaat schreeuwen.
+ heel veel!

Re: Volvo S60 en V60 Polestar!

Geplaatst: 23.04.2014 - 20:31
door diesel01
dbosker schreef:
Boreas schreef:
V50 R schreef: De S60 wisselt van eigenaar voor 96.500 euro en de V60 doet dit pas bij 99.500 euro. En er komen 50 stuks beschikbaar. Dat worden prachtige zeldzame verschijningen!
http://www.autoblog.nl/nieuws/nederland ... rijs-66684

http://www.autoweek.nl/nieuws/27956/vol ... 0-polestar







Edit: extra link toegevoegd
Naar mijn mening ben je psychisch niet helemaal in orde al je een ton aan een V60 uitgeeft, tenzij je in de Quote top tien staat. Ik vind dit ook een beetje zielig om je verlekkeren aan zo'n onbruikbare opgefokte auto.
Wie ben jij wel om er over te oordelen aan welk merk iemand anders zijn geld uitgeeft, en des te meer om deze mensen te qualificeren als psychisch niet helemaal in orde. Ik ken mensen die een Jaguar kopen, zijn die in orde?. Ik heb 3 Volvo's (jawel waaronder een S60R), moet ik onder de valium gespoten worden in een dwangbuis door 2 mannen in witte jassen in een geblindeerd busje afgevoerd worden?
De reactie die jij geeft is pas zielig, niet het "verlekkeren" aan een nieuwe V60/S60R. Bespeur ik daar een ondertoon van ontzettende jaloezie in jouw reactie?

Sorry - dat moest ik even kwijt. Op verdere reacties van jou zal ik niet meer reageren, hoezeer mijn toetsenbord ook gaat schreeuwen.
Noujah dat dus, ik dacht benoem het subtiel maar zo kan het dus ook O-)
+2

Ontopic had ik al gezegd dat ik ze, en metname de V60 er baggervet vind uitzien.
Mooi opgeklopt, prachtig in balans met de 20" velgen en precies zoals qauttro GMBH dat kan met de S versie.
Zal ongetwijfeld strak rijden met voldoende vermogen om lekker mee te kunnen komen.