2.0D/D5

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
V50-Hans
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07.12.2013 - 21:03

Waar kan ik dat lezen? Is dat een topic in dit forum of een site? Mijn V50 is van MY 2008. Hij is onder handen genomen bij Digicar te Doetinchem. Je zou met Digicar kunnen bellen of zij weten hoeveel Nm koppel de 6-bak aankan. De reguliere Volvodealer weet het vast ook. Ik haal mijn info. van internet, ik weet niet hoe betrouwbaar deze gegevens zijn.
VforLife schreef:Dit las ik hier:

Dat hangt af van de gebruikte transmissie in jouw Volvo natuurlijk... Maar wat ik lees is dat de MMT6 (manuele 6bak) van de 2.0D maar 350 aankan...
Ik kan het wel even opzoeken welke tranmissie in de jouwe ligt en wat die aankan...

Hans ik probeerde je trouwens te mailen, maar het lukt niet heel raar
VforLife
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 30.11.2013 - 14:10

V50-Hans schreef:Waar kan ik dat lezen? Is dat een topic in dit forum of een site? Mijn V50 is van MY 2008. Hij is onder handen genomen bij Digicar te Doetinchem. Je zou met Digicar kunnen bellen of zij weten hoeveel Nm koppel de 6-bak aankan. De reguliere Volvodealer weet het vast ook. Ik haal mijn info. van internet, ik weet niet hoe betrouwbaar deze gegevens zijn.
VforLife schreef:Dit las ik hier:

Dat hangt af van de gebruikte transmissie in jouw Volvo natuurlijk... Maar wat ik lees is dat de MMT6 (manuele 6bak) van de 2.0D maar 350 aankan...
Ik kan het wel even opzoeken welke tranmissie in de jouwe ligt en wat die aankan...

Hans ik probeerde je trouwens te mailen, maar het lukt niet heel raar
Hallo Hans,

Dit las ik hier: http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=23049
V50-Hans
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07.12.2013 - 21:03

Ik ga ervan uit dat de gegevens die in "Vida" staan juist zijn. Volvo heeft dan het max. toegestaan koppel (350 Nm) van de MMT6 wel aan de krappe kant gehouden. De Ford Mondeo 2.0. TDCI heeft een doorontwikkelde 2.0D
met 163 pk en 340 Nm. Dit voertuig is ook uitgerust met dezelfde MMT6? Ik kan mij niet voorstellen dat men een marge van 10 Nm aanhoudt. Als de toleranties van een motor een beetje naar "boven" strooien zit je zomaar in het gevarengebied. Als voorbeeld geef ik je de data van mijn motor. Voor de ingreep kwam men tot de conclusie dat mijn motor 134 pk en 340 Nm genereerde. Dus qua pk's 2 minder, maar 20 Nm koppel meer als standaard.
Ik ga trachten te achterhalen wat de juiste specificaties zijn van de MMT6.




VforLife schreef:
V50-Hans schreef:Waar kan ik dat lezen? Is dat een topic in dit forum of een site? Mijn V50 is van MY 2008. Hij is onder handen genomen bij Digicar te Doetinchem. Je zou met Digicar kunnen bellen of zij weten hoeveel Nm koppel de 6-bak aankan. De reguliere Volvodealer weet het vast ook. Ik haal mijn info. van internet, ik weet niet hoe betrouwbaar deze gegevens zijn.
VforLife schreef:Dit las ik hier:

Dat hangt af van de gebruikte transmissie in jouw Volvo natuurlijk... Maar wat ik lees is dat de MMT6 (manuele 6bak) van de 2.0D maar 350 aankan...
Ik kan het wel even opzoeken welke tranmissie in de jouwe ligt en wat die aankan...

Hans ik probeerde je trouwens te mailen, maar het lukt niet heel raar
Hallo Hans,

Dit las ik hier: http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=23049
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

De MMT6 zit ook in de Ford Focus ST. Daar krijgt hij wel flink wat meer pks voor de kiezen (240 ofzo?) maar idd ook max 340 Nm.

Onderaan dit grafiekje staat hij trouwens met max 360 Nm
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
VforLife
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 30.11.2013 - 14:10

Ben een paar dagen afwezig geweest ivm drukte.

Dus dat betekend dat de bak zeker wel belast wordt, maar als je deze zou chippen naar 380 of 400 even ervan uitgaand dat de max 360nm is. Dan zit je niet echt ver boven het maximum.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1165
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Longone schreef:Niet voor niets dat een V50/S40 D5 Geartronic "teruggetuned" wordt door Volvo van 400 Nm naar 350 Nm.
Mijn nog nooit getunede V50 D5 geartronic had anders af-fabriek gewoon 400 Nm...
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
VforLife
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 30.11.2013 - 14:10

Ben een paar dagen afwezig geweest ivm drukte.

Na veel nuttige tips en info van jullie heb besloten om voor een d5 te gaan mits deze niet tegen valt tijdens de proefrit.(hiermee bedoel ik niet te hoogtoerig, sorry maar heb nooit een d5 gereden)

Om de volgende redenen

Ik wil graag power, maar ook comfortabel rijden(lees zo min mogelijk toeren 120-140)De D5 geartronic is een 5bak terwijl de handbak een 6 bak is, maar ik prefereer toch een automaat. Aangezien ik schakelen moe ben.

Wat zeggen jullie? Vind 2800 toeren wel veel bij 140, maar ik weet niet hoe de toeren verder klimmen bij bijvoorbeeld 160 en 180.(vast wel een d5 rijder die dit kan vertellen)
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

De toeren lopen gewoon lineair mee, want de versnelling verandert niet meer, dus bij 200 maakt 'ie ongeveer 4000 toeren. Maar zo hard mag je in Nederland c.q. Belgie helemaal niet rijden ...
VforLife
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 30.11.2013 - 14:10

De knoop is doorgehakt gisteren via via een v50 d5 geartronic gereden. Nu opzoek kan niet wachten om een goed exemplaar te vinden. Als iemand nog wat te koop weet hoor ik het graag.

De sound het rijden de kracht. Dit moet hem worden :BIG: :BIG:
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

en hoe bevielen de "toeren"?
geen glans zonder wrijving
VforLife
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 30.11.2013 - 14:10

Nou, die waren te verlozen, ookal mis je een versnelling.
d5v50 driver
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.01.2014 - 13:01

hoi VforLife ik heb afgelopen week een v50 d5 GT gekocht, ook ik was het schakelen zat en trouwens vind ik dat achter een d5 motor een automaat moet hangen zo wordt deze motor het beste gebruikt. Maar wat een genot zeg zo rijden je hoort het motortje wel wat brommen vooral als deze koud is maar als ie dan warm is dan is het genieten geblazen zo'n 5 cil. diesel. Ik hoop dat we er nog vele kilometers van kunnen genieten jammer genoeg zal ik dat niet veel zelf doen want mijn vrouw is de gene die er de meeste kilometers mee zal rijden :( Helaas
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

Die MMT6 is vrijgegeven tot 400Nm.

Ben de link naar dat rapport kwijt, ik zou nooit boven de 380 gaan, eerder dan wat extra PKs laten steken ipv koppel nog verhogen.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1165
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Op zoek naar wat info kwam ik dit topic tegen. Ik ben inmiddels ruim 110.000 kilometer verder na de tuning en moet zeggen dat het gemiddelde verbruik de 6,5/100 niet gehaald heeft, dankzij een te zware rechtervoet :D maar verder probleemloos (motorisch gezien) de kilometers gemaakt. De 300.000 komt in zicht.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”