v60pih schreef:Power zit er zeker in maar alleen rechtuit. Qua wegligging en handeling is het bagger, niet in en bocht te zetten. Maar dat wist ik vooraf al en neem dat voor lief.
Klopt, het dweilt idd alle kanten op, net als de S80/V70 overigens (zelfde onderstel). Blijft een auto voor oude mannen hè... die hier dan weer lekker kunnen klagen over wat de jeugd van tegenwoordig allemaal over 'hun' merk zegt
kissyfur schreef:Nee klopt, logisch was ze gewoon uberhaupt nooit besteld te hebben. LESS = MORE. Zeker met dat soort bling bling en dingen als bronzen velgen en bronzen plastic delen.
Je hebt volkomen gelijk! Het is veel beter om allemaal dezelfde set-up te nemen. Zoveel mogelijk grijs op 's-Vaderlands wegen met een volvo logo voorop, dát is nogeens vooruitgang van een merk!
Jij hebt t gelijk over 'allemaal dezelfde' en 'grijs'. Als ik jou mag geloven is alles goed zolang t maar afwijkend is en kan je dus net zo goed een hand stront op je motorkap uitsmeren? Ik zeg niet dat ik bronze niks vind, ik zeg alleen dat t wel goed toegepast moet worden en ook de andere delen in overeenstemming moeten zijn
v60pih schreef:Power zit er zeker in maar alleen rechtuit. Qua wegligging en handeling is het bagger, niet in en bocht te zetten. Maar dat wist ik vooraf al en neem dat voor lief.
Klopt, het dweilt idd alle kanten op, net als de S80/V70 overigens (zelfde onderstel). Blijft een auto voor oude mannen hè... die hier dan weer lekker kunnen klagen over wat de jeugd van tegenwoordig allemaal over 'hun' merk zegt
Hahaha hoe lekker generaliserend...jouw wereld moet wel heeeeeeel simpel zijn..
Ruiterm schreef:Ik heb mijn v60 PIH besteld. Twijfel nog over welke styling kit ik neem. Twijfel tussen de silver en de iron stone.
De v60 die ik heb uitgezocht is als volgt:
Black Sapphire metallic
Zilveren roofrails
Getint glas
Hybrid technology line
Family line
18 inch Titania
Beechwood interieur
Zwarte hemel
Premiums audio
Wat raden jullie aan qua styling kit? Silver of Iron Stone? En waarom?
Zijn er personen onder jullie die wat foto's willen plaatsen van de styling kit onder een zwarte PIH?
Bedankt.
Gr. Marco
Marco, Hier mijn advies:
Black Sapphire metallic
Zilveren roofrails
Getint glas (zou ik niet af fabriek doen maar later doen zodat alle ramen kan laten doen. Af-fabriek is vrij bestelbus achtig. Voor zijruiten tot het maximale laten doen en achter gelijk aan de andere of een tintje donkerder).
Hybrid technology line
Family line
18 inch Titania
Beechwood interieur + Zwarte hemel (goede keuze, geeft een rustiger beeld binnen. Daarom zou ik dus geen af-fabriek getint glas nemen want dat wordt erg donker)
Premiums audio
Ext kit zou ik zeker niet in Bronze nemen. Zal niet kleuren met je Titania's en dat Bronze komt in mijn ogen een beetje Subaru Impreza over. Ik zou eerder nog de kit weglaten en er een R-design neus op laten zetten. Zie foto's hier op het forum.
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak) 2012 Renault Megane GT-line 2011 BMW 745
DutchVolvo schreef:Daar moet ik je gelijk in geven. Hiervoor had ik een A4 s-line met verlaagd sportonderstel en 19", dat ging toch wat lekkerder door de bocht! Zodra je met de volvo vol gas geeft (zelfs rechtdoor) voel je het stuur al trekken. Ach ja... draagt bij aan het sportieve gevoel!
Moet je eens wat meer gas bijgeven in een bocht. Begint 'tie toch een partij te happen!
Maareuh SF.....tis een "groene" bak toch !? Rustig aan door de boggies dusss en dan heb je ook geen last van het onderstel! Ik moet zeggen dat ik e.e.a. nog niet echt getest heb maar de autojournalisten zijn toch vrij lovend over het onderstel (komt ook uit de Ford stal toch). Smaken verschillen natuurlijk maar is het écht zo slecht? Dat kan dan ook vast niet met een verlagingssetje opgelost worden! Affijn, in Januari maar eens ff met jouw gechipte en verlaagde bak karren en eens kijken hoeveel beter dat is ! Zal ik Mw. SF nog ff tippen over de handtassie look? Lijkt me wel coooool zo'n bronzen witte :evil: !
V70 2.4 2000 V70 T5 2003 MY 2004 V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Wit met brons!! Dat is een special edition.. ontworpen door onze eigen stylist uit het zuiden..
Krijg de misses ook nog een mooi huispak bij cadeau..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak) 2012 Renault Megane GT-line 2011 BMW 745
tomtom schreef:
Dat kan dan ook vast niet met een verlagingssetje opgelost worden! Affijn, in Januari maar eens ff met jouw gechipte en verlaagde bak karren en eens kijken hoeveel beter dat is ! Zal ik Mw. SF nog ff tippen over de handtassie look? Lijkt me wel coooool zo'n bronzen witte :evil: !
Heico is ook geen verlagingssetje, het is een sportonderstel (dus andere veren + dempers).
Zou er niet mee rijden, gaat je EUR 1.750 kosten, :):)!
Ik denk daar iets genuanceerder over. Het rijdt strakker en scherper dan mijn vorige V70, en net iets minder dan mijn oude A6 avant Quattro. Kan daar nog net niet aan tippen, komt wel in de buurt. Niet in het 'uiterlijke' bereik, daarvoor bood de Audi Quattro een gevoel van onoverwinnelijkheid. Dat heeft de V60 pih niet, althans ik heb hem nog niet echt in dat bereik gereden. De A6 was tegelijk ook afstandelijker en mechanischer dan beide Volvo's.
V60 PIH, electric silver, alle opties muv security line en SCT, 18inch Magni 2010: Volvo V70 2.0D limited edition (Steel Grey) 2007: Audi A6 Avant 2.7 tdi quattro pro line
2005: Saab 9-3 Aero Cabriolet (Jet Black, beige kap) 2004: Peugeot 807 ST 2.0
Ik denk daar iets genuanceerder over. Het rijdt strakker en scherper dan mijn vorige V70, en net iets minder dan mijn oude A6 avant Quattro. Kan daar nog net niet aan tippen, komt wel in de buurt. Niet in het 'uiterlijke' bereik, daarvoor bood de Audi Quattro een gevoel van onoverwinnelijkheid. Dat heeft de V60 pih niet, althans ik heb hem nog niet echt in dat bereik gereden. De A6 was tegelijk ook afstandelijker en mechanischer dan beide Volvo's.
U lijkt mij een redelijk man..
Waarom de keus voor een V60?
Ik heb 2x V40 gehad, een S60, V70 en nu dus een XC60 met alles erop en aan.
Ik heb laatst in een V60 gezeten en ondanks mijn eigen lengte (176cm) vind ik hem nogal claustrofobisch over komen.
Een A6 en V70 zijn qua binnenruimte niet te vergelijken met een V60, toch?
Ja, dom van je dat je er niet ook een hebt gekocht. Van het geld dat je nu in die XC60 pompt had je drie V60 full option PIH's kunnen rijden. En om nou te zeggen dat die XC zoveel ruimer is, nee..
Skibs schreef:Ja, dom van je dat je er niet ook een hebt gekocht. Van het geld dat je nu in die XC60 pompt had je drie V60 full option PIH's kunnen rijden. En om nou te zeggen dat die XC zoveel ruimer is, nee..
Nee man.. Ik vind de XC zo veel mooier..
Ik kan mij de XC veroorloven en met FourC kan het snaarstrak sturen, afgelopen weekend nog even door de karresporen gement met een paar lekkere modderpoelen.
Hogedruk spuit er over heen en hij ziet er weer uit om door een ringetje te halen.
Qua ruimte, wij maken gewoon tripjes met 5 volwassen en gaan zelfs met 5 volwassenen en bagage een week skieen in Oostenrijk met eigen uitrusting.
Je PI……H !? Best klein….maareuh het blijft steeds verbazingwekkender dat andere Volvo rijders de PIH en haar rijders blijft zuigen/belasten/etteren/treiteren/benijden/benadelen etc etc etc. Je zou haast zeggen dat er iets van jaloezie eraan ten grondslag ligt. Ik dacht juist dat ze blij zouden zijn; een flinke kapitaalinjectie in Volvo en speciaal VCNL. Die kunnen daar dus AL hun klanten van laten profiteren…..
V70 2.4 2000 V70 T5 2003 MY 2004 V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Wtf ik word voor dom uitgemaakt en dan loop ik te etteren en te zuigen???
Ik stel een vraag en krijg response, gewoon een PIH forum oprichten kan het Prius spul ook reageren.
Manmanmanmanman.
Claustrofobisch in een V60? Ik heb de laatste jaren o.a. gereden in een BMW 745, Range Rover en een Grand Cherokee. De binnenruimte voor de bestuurder vind ik prima (ben 1,85m). Geef mij maar deze sportstoelen, het stuur, midden arm steun lekker om mij heen. Geeft mij meer het gevoel dat ik 1 met de auto ben.
Ik reageer wanneer ik wil daar heb ik jouw niet voor nodig.
Sorry dat ik een vraag stelde, wellicht dat deze gezellige opstelling debet is aan het beeld wat "jullie" pihrijders bij de rest van het forum hebben.