Dat was niet naief dat was zoals het zou moeten zijn. (ok ok ok dat is naief)Tuurlijk verhaalt hij het op jou, of op je leasemaatschappij.Barlin schreef:Ha ha. Dat is wel heel veel naiviteit in een bericht. Laat me het zo uitleggen. Het geld moet ergens vandaan komen en dat is van de klanten.+++t blijft behelpen+++ schreef:I hope you don't believe this (crap)
Het feit dat je goed opgeleid personeel hebt en een goed pand,
zou moeten betekenen dat je MEER geld genereert en niet minder.
En als bedrijf moet je een efficiencyslag maken anders overleef je domweg niet.
Ik ken hem niet, maar als je gaat zoeken naar het mission statement ben ik er van overtuigd dat er niet in zal staan dat het allemaal duur moet zijn zonder dat het een functie in de verkoop heeft.
zo en nu ga ik weer slapen.
Het mooie van het verhaal is dat als je eenmaal een volvo hebt gekocht ze zeker weten dat je een paar keer per jaar op de stoep staat om je geld weg te brengen. Dan halen ze je juichend binnen en krijg je gerust een kopje koffie. Van verkoop van nieuwe auto's moeten ze het ook niet hebben daarop zijn de marges het laagst.
..of je gaat ergens anders naar toe waar het niet zo duur is.
Tenzij je een goede dealer hebt die de investering ziet als een middel om klanten binnen te halen.
maar die zijn er niet zo veel ben ik bang. gevolg: ze redden het niet en gaan over de kop, ondanks die hoge prijzen.
Het web van dealers is in NL eigenlijk veel te fijnmazig om rendabel te kunnen zijn, maar niemand wil zijn zaakje opgeven (logischerwijs).
Als een autobedrijf nou maar eens inzag dat uitknijpen van je klanten bestand niet de weg is, maar binnenhalen van nieuwe klanten voor onderhoud, dan zou het meteen een stuk beter gaan.
soms wordt er een poging gedaan met visie, (zoals de beemd). maar ik ben bang dat de klanten van de "mobiltytcenters" (lelijk amerikaans woord want centrum schrijf je in het engels centre) dat mooie pand betalen.
Wel zit het op een goedkoper industrieterrein en niet op een dure zichtlocatie.
gevolg: marges worden beter, service wordt beter, klanten blijer, en komen eerder terug of blijven langer.