Houden de dealers ons voor de gek?(niet specifiek Volvo)

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Barlin schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:I hope you don't believe this (crap)

Het feit dat je goed opgeleid personeel hebt en een goed pand,
zou moeten betekenen dat je MEER geld genereert en niet minder.
En als bedrijf moet je een efficiencyslag maken anders overleef je domweg niet.


Ik ken hem niet, maar als je gaat zoeken naar het mission statement ben ik er van overtuigd dat er niet in zal staan dat het allemaal duur moet zijn zonder dat het een functie in de verkoop heeft.

zo en nu ga ik weer slapen.
Ha ha. Dat is wel heel veel naiviteit in een bericht. Laat me het zo uitleggen. Het geld moet ergens vandaan komen en dat is van de klanten.

Het mooie van het verhaal is dat als je eenmaal een volvo hebt gekocht ze zeker weten dat je een paar keer per jaar op de stoep staat om je geld weg te brengen. Dan halen ze je juichend binnen en krijg je gerust een kopje koffie. Van verkoop van nieuwe auto's moeten ze het ook niet hebben daarop zijn de marges het laagst.
Dat was niet naief dat was zoals het zou moeten zijn. (ok ok ok dat is naief)Tuurlijk verhaalt hij het op jou, of op je leasemaatschappij.

..of je gaat ergens anders naar toe waar het niet zo duur is.

Tenzij je een goede dealer hebt die de investering ziet als een middel om klanten binnen te halen.

maar die zijn er niet zo veel ben ik bang. gevolg: ze redden het niet en gaan over de kop, ondanks die hoge prijzen.

Het web van dealers is in NL eigenlijk veel te fijnmazig om rendabel te kunnen zijn, maar niemand wil zijn zaakje opgeven (logischerwijs).

Als een autobedrijf nou maar eens inzag dat uitknijpen van je klanten bestand niet de weg is, maar binnenhalen van nieuwe klanten voor onderhoud, dan zou het meteen een stuk beter gaan.

soms wordt er een poging gedaan met visie, (zoals de beemd). maar ik ben bang dat de klanten van de "mobiltytcenters" (lelijk amerikaans woord want centrum schrijf je in het engels centre) dat mooie pand betalen.
Wel zit het op een goedkoper industrieterrein en niet op een dure zichtlocatie.

gevolg: marges worden beter, service wordt beter, klanten blijer, en komen eerder terug of blijven langer.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Barlin
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
Locatie: Amstelveen

Wat is er nou mooier dat Volvo ons het leuk laat vinden om ons geld ernaar toe te brengen. Uiteindelijk hebben we het er gewoon voor over en dat hebben ze dan toch maar mooi voor elkaar!

De winst komt natuurlijk op de eerste plaats. Daar draait het zeker bij Ford (moederbedrijf Volvo) al 100 jaar om. Denk maar aan de uitspraak van de oude heer Ford: The customer can get any color as long as it is black.

Ook de aandeelhouders hebben weinig op met charitatieve bedrijven die als doel hebben de klanten gelukkig te maken. Die willen gewoon harde dollars voor hun investering zien. Maar wat het nu zo mooi maakt is dat de goede service en hogere klanttevredenheid het belangrijkste doel (winst en continuiteit) ondersteunen.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Battlecruiser S80 schreef:Barlin, je vergeet één ding: het gaat niet om Citroëndealers, maar om Volvodealers.

Die worden aangestuurd door een Amerikaans-Zweedse firma die NIET Frans (zakken vullen, de klant kan barsten) denkt.
He wat jammer.

Ik rij al jaren Frans...(nog steeds 2e auto maar werd te klein, wel handig voor erbij) en erg tevreden over inzet en resultaat bij de dealer (ach het zal de uitzondering op de regel wel zijn). Net als bij de kwik-fit...ook daar erg goede ervaringen*). En er zijn Volvo dealers (ik ken er 2 in de omgeving Utrecht) waar ik hele slechte ervaringen mee heb, ondanks de prijs (eerst rekenen). Een ervaring was al voor dat ik overigens m'n huidige auto kocht...dus ook dat kan veranderen!

*) Had vastgelopen remmen...auto was net (!) bij Bovag Universeel Bovag bedrijf in in onderhoud geweest. Aardige kerel van de Kwik fit zag dat de remklauwen volledig droog stonden/ smerig waren en heeft ze netjes schoongemaakt en ingevet. Wat het koste? Had paar maanden ervoor m'n achter banden laten vervangen...hij kende mij en was goed zo!
V40
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

@Okke en alle anderen.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen in positieve en negatieve zin. Die heb je bij VOLVO en ook bij Dealers van bijvoorbeeld franse merken.

Ik heb bij bepaalde VOLVO-dealers (alleen de verkoop) ook negatieve ervaringen. Dit heb ik daar dan ook neergelegd.
Maar ik heb bij één dealer van een frans merk bij de verkoop juist een hele goede ervaring gehad (maar mocht daar niet leasen) Terwijl ik bij de andere vestiging voor het onderhoud juist niet echt tevreden was.

En over K-F daar is al zoveel over geschreven. Ook daar heb je goede en minder goede of zelfs uitermate bedroevende bedrijven (mensen) tussen.

Het is en blijft mensenwerk.

Overigens die visie van de Beemd waar +++t blijft behelpen+++ over schreef is idd iets waar meerdere dealers een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik heb het 2e Pinksterdag zelf mogen ervaren. Daarbij komt dat het mensen zijn met hart voor de zaak.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

V480-V40: Overigens die visie van de Beemd waar +++t blijft behelpen+++ over schreef is idd iets waar meerdere dealers een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik heb het 2e Pinksterdag zelf mogen ervaren. Daarbij komt dat het mensen zijn met hart voor de zaak.
Precies. En dat is elke dealer/ garage bedrijf die mij het gevoel geeft goed bezig te zijn tegen acceptabele kosten. Gelukkig zijn er heel veel vakgekken...net zoals een neef van mij (werkt bij Toyota als monteur). Krijg je een warm gevoel van zoals die over de techniek praat!

De stelling van dit topic zal zelfs per klant bij een garage kunnen verschillen...dat wilde ik maar aangeven. Ben overigens behoorlijk blij bij m'n huidige Volvo dealer!
V40
Gebruikersavatar
ronald ce
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 12.11.2005 - 20:33
Locatie: veere

ik heb alleen maar heel slechte ervaringen met de kwik fit.

maar een dealer heeft alle bijzondere gereedschappen en de know how.

een ex volvo dealer gaat nog een paar jaar op opgedane ervaring,maar daarna als de wagens nieuwer worden missen ze de scholing en gereedschappen die ze van importeur krijgen.

als ze dan langer moeten zoeken naar een storing ben je het verschil in uurloon zo weer kwijt.

plus als je voor je beurtjes en bandjes naar de kwikfit gaat,wat denk je dat de dealerdoet alsje voor garantie of storingen doet.

het lijkt wel of dat je als dealer geen geld mag verdienen,liefst alles voor niets.

helaas werkt dat niet.
Gast

Wat kosten Volvo aandelen tegenwoordig? :P
Oja, ook bij Volvo-specialisten gaan ze naar scholing en hebben ze nieuw speciaal gereedschap!
En krijgen van speciaal gereedschap? Heb jij dat adres? :)
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

een ex volvo dealer gaat nog een paar jaar op opgedane ervaring,maar daarna als de wagens nieuwer worden missen ze de scholing en gereedschappen die ze van importeur krijgen.
Sinds een jaar of 2 (geloof ik) is er nieuwe (Europese) regelgeving die er juist voor heeft gezorgd dat het dealermonopolie op dit gebied (en andere gebieden, lang verhaal) er niet meer is. Zo kun je nu bv. wel erkend reparateur zijn, maar toch geen verkoop meer doen.

Thom
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Thom schreef:
een ex volvo dealer gaat nog een paar jaar op opgedane ervaring,maar daarna als de wagens nieuwer worden missen ze de scholing en gereedschappen die ze van importeur krijgen.
Sinds een jaar of 2 (geloof ik) is er nieuwe (Europese) regelgeving die er juist voor heeft gezorgd dat het dealermonopolie op dit gebied (en andere gebieden, lang verhaal) er niet meer is. Zo kun je nu bv. wel erkend reparateur zijn, maar toch geen verkoop meer doen.

Thom
Thom die regels gelden nog maar per 1 november 2005. Maar idd. Ik ken een ex-dealerbedrijf (al circa 4 jaar) dat nog steeds in VOLVO's doet (nieuw en gebruikt). Wel is het VOLVO service zag ik gisteren toevallig. (Met alle officiële VOLVO logo's) Dat zie je bijvoorbeeld niet bij het bedrijf uit Nuland.
De nieuwe wagens haalt ie gewoon bij een officieel dealerbedrijf. (En die naam staat op je advantage kaart)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Het was ook maar een schatting. Het is iig alweer een tijdje geleden dat die nieuwe regelgeving kenbaar werd gemaakt, de datum van invoering kan dan idd later zijn.

Thom
Joan
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14.06.2006 - 20:00

Tot twee keer toe ruitesproeier vloeistof "bijgevuld" in een tot de nok gevuld reservoir! Stond dus gewoon op de factuur. Commentaar was dat de monteurs dit standaard deden (onderdelen en materiaal op de lijst invullen). Mijn Volvo komt dus niet bij die dealer voor onderhoud. Het gaat om vertrouwen. Zijn de overige onderdelen dan wel vervangen?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Men meet ook de hoeveelheid antivries bij een beurt, is die hoeveelheid tekort voor de winter wordt het vervangen, kan dus niet beoordelen of je terecht teleurgesteld bent.
Volvo for life
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

antivries? da's antiek, dat gebruik ik in mijn klassiekers al niet meer; wel koelvloeistof, maar dat is een ander verhaal dan de ruitenwisservloeistof, dat laatste is nl. een verbruiksmiddel; als er (motor)koelvloeistof verdwenen is heb je een technisch probleem
Daanh78
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 18.05.2006 - 00:19
Locatie: Heerhugowaard

Mijn oom woont in Duitsland en heeft daar zijn opleiding voor automonteur bij een Opel dealer gedaan. Nu heeft hij zijn eigen (niet merk gebonden) bedrijf en zelfs nu nog worden de auto's van klanten gewassen, gezogen en de ruiten gewassen als ze binnen komen voor een beurt of een probleem.

Dat is service en zo hoort het!
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

Lang geleden, toen ik nog een Suzuki SJ410 (voorloper Samurai) had, moest binnen 20.000 km de drukgroep van de koppeling weer vernieuwd worden. Ik vroeg na de reparatie of ik deze onderdelen even mocht zien, want ik vond dat deze wel erg snel vervangen moest worden. Het bedrijf had de drukgoep al (direct) weggegooid. Ik heb de rekening van €350.- dan ook niet betaald.
De heerlijkste Volvo a.k.a. de Volvo 245

Suzuki SJ410 '84
Volvo 460 GLE '91
Volvo 460 Turbo '94

Volvo 245 2.3i '91 MY '92
Barlin
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
Locatie: Amstelveen

Pff. Dat vraagt om een precisie bombardement van de betreffende garage.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Daanh78 schreef:Dat is service en zo hoort het!
inderdaad, hier wilden ze dat ik voor het vervangen van een lampje zelfs een afspraak maakte :(
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14841
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

hET BLIJFT MENSENWERK EN AUTO,OOK VOLVO, IS EN BLIJFT EMOTIE...

Mijn garage in de buurt heeft goede monteurs, maar een beetje arrogante balie. :(
Terwijl anderen zich daar prima geholpen voelen. :?

Voor monteurs geldt betrokkenheid op je werk. De wil om een goed product af te leveren.
En soms krijg ik de indruk bij sommige garages dat snel vervangen wordt en niet gezocht naar andere oplossingen.

Bij het aanbrengen van nivomats vorige week is men vergeten de koplampen bij te stellen. Staan nu te laag.
Zo mooi zijn als dat ook gebeurd was. ( service )
Dan was het helemaal af geweest.

En als je het niet vertrouwd gewoon de filters merken en controleren. Hoef je maar een keer te doen IN de garage in bijzijn monteur..

Dus zo gezegd, service en drive van monteurs om compleet product af te leveren en dat goed te doen zijn belangrijk.

En voor de rest..
komt het m.i. neer op vertrouwen en je gevoel... :D
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het verhaal aan het begin van dit topic over oude onderdelen vragen aan de werkplaats chef is natuurlijk onzin.
Hoeveel oude onderdelen van Volvo wil je hebben als je dealer bent!
Die hebben kliko,s vol onderdelen.

Het onderhoud bij kwikfit of een andere garage doen is bijvoorbaat vragen om problemen.
Zij hebben de technische kennis niet en ook het gereedschap niet.
Specifieke problemen kennen ze niet en zelfs van kleppen stellen van een bifeul hebben ze nog nooit gehoord.
Vaak zijn de onderdelen die zij gebruiken niet van de allerbeste kwaliteit,kijk maar naar remblokken en schijven die ze gebruiken,meestal na een korte periode zit je weer met trillende remmen.
Goedkoop is vaak altijd duurkoop,maar daar kom je later meestal pas achter.
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Ramon&Ramon schreef:Het onderhoud bij kwikfit of een andere garage doen is bijvoorbaat vragen om problemen.
Zij hebben de technische kennis niet en ook het gereedschap niet.
Specifieke problemen kennen ze niet en zelfs van kleppen stellen van een bifeul hebben ze nog nooit gehoord.
Vaak zijn de onderdelen die zij gebruiken niet van de allerbeste kwaliteit,kijk maar naar remblokken en schijven die ze gebruiken,meestal na een korte periode zit je weer met trillende remmen.
Goedkoop is vaak altijd duurkoop,maar daar kom je later meestal pas achter.
Kwik fit voor totaalonderhoud is natuurlijk niet verstandig. En natuurlijk: voor alle huidige techniek geld dat de toleranties kleiner worden dus de kennis moet steeds specifieker en gereedschap nouwkeuriger. Een goede universeel garage komt denk ik een heel eind, en kunnnen ook kleppen stellen maar vast niet bij elke auto. Mijn AX heeft de laatste beurten bij de universeel garage onderhoud gehad...en staat nu op 220.000. Ook de kleppen zijn daar gesteld...Nogmaals hoe ingewikkelder de techniek...

Maar dan het volgende. Heeft elke Volvo dealer wel de specifieke kennis in huis om al het onderhoud (inclusief kleppen stellen/ LPG onderhoud) aan mijn Volvo te doen? Maar vooral: krijg ik bij verschillende dealers het zelfde onderhoudsadvies?
V40
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”