ik gok 1 op 8-8.5 ongeveer...jpwg001 schreef:En wat verbruikt een 3.2 liter 6-cilinder?
Gemiddeld verbruik XC90 benzine.
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 12:57
- Locatie: Bergambacht
- Contacteer:
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
De eerste 7 kilometer is een diesel niet zuiniger dan een benzine, omdat een diesel minder snel warm wordt. Ik rijd ook best wat korte stukken, dus ben bang dat een diesel me niet veel minder gaat kosten.ivoandriessen schreef:Ik heb voor mijn eigen (komende) beslissing een staatje gemaakt om te zien waar het omslagpunt ligt tussen de verschillende diesel/benzine versies. Gebaseerd op MRB van Zuid-Holland en de landelijke brandstofadviesprijzen. Tevens ga ik uit van de verbruikscijfers uit de carbase van autoweek (volgens mij dezelfde als uit het boekje).jpwg001 schreef:20K, maar ook best veel korte ritten. Ik ben ook aan het denken om een scooter te kopen voor woon- werkverkeer. Dat gaat me veel km's schelen. Maar dan zoue en V8 wel weer een optie zijn... Hihi.The Volvoboy schreef:De T6 is de minst zuinige van de 3. Je weet zeker dat een D5 niet goedkoper is? Hoeveel km rij je per jaar?
Vanaf 15K per jaar rijdt de D5 45 euro goedkoper dan de 2,5T/3.2. Daar ligt dan ook het omslagpunt voor diesel t.o.v. benzine. Een V8 rijdt tot 9K km goedkoper dan de D5. Ik rijd gemiddeld 25K per jaar en dat zou me op jaarbasis ruim 850 euro schelen t.o.v. de zuinigste benzine.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- RogerO
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 25.08.2008 - 21:39
Ik rijd een V8 op LPG. Gemiddeld verbruik is ca. 1:7 Dat is een iets meer dan de ca. 1:8,3 die ik eerder met mijn V90 (ook op LPG) verbruikte. Maar het is dan natuurlijk wel een heel andere auto. Mijn V90 was trouwens de 3 liter 180 pk versie voorzien van een handgeschakelde versnellingsbak. Verbazingwekkend is wel dat het verbruik met mijn caravan van 1600 kg achter de auto bij de XC90 iets beter is dan de V90.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05.11.2010 - 14:17
klopt, en de 2,5T ( 2 jaar) is zuiniger dan de T6 ( 2 maand) .JFR79 schreef:Tis een 70 liter tank.
Tank meestal zo rond de 50 a 55 liter.
De v8 schijnt zuiniger te zijn dan de T6.
Maar of dat echt zo is, weet ik niet..
heb ze alle drie ( de V8 nu een jaar) ruimschoots gereden, en raar maar waar, de V8 rijdt verreweg het zuinigst. Moet je wel die rechtervoet onder controle houden, want bij alleen binnenstad zijn ze alle drie levensgevaarlijk voor je portemonnee. En bij het stoplicht ff optrekken met een v8 is natuurlijk ... ach, wat zal ik zeggen... (LOL)
If it ain't Dutch, it ain't much
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 04.04.2013 - 16:47
- Locatie: Nieuw-Lekkerland
Heb zelf de 2.5T uit 2005 met een 6 bak. Auto bijna een jaar in bezit en bevalt erg goed. Gemiddeld verbruik schommelt rond de 1 op 9. Voor de eerlijkheid; ik rij weinig op de snelweg, hoofdzakelijk 90 op de klok op provinciale wegen. Op vakantie met veel snelweg (130-150) wordt het 8,5 en na stukje top in duitsland was het 1 op 8,2 geworden. Daarnaast tank ik 98 omdat de motor dan voor mijn gevoel beter loopt.
Succes met je keuze en geniet ervan!
Succes met je keuze en geniet ervan!
Laatst gewijzigd door Sjoerd J op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Vanaf wanneer zijn de 2.5T met een 6 bak geleverd? Ik dacht dat een 2.5T altijd met 5 bak was? Vanaf MY2006 hebben ze wel een haldex3 koppeling volgens mij en de V8 heeft sowieso altijd een haldex 3.Sjoerd J schreef: Heb zelf de 2.5T uit 2005 met een 6 bak. Auto bijna een jaar in bezit en bevalt erg goed. Gemiddeld verbruik schommelt rond de 1 op 9. Voor de eerlijkheid; ik rij weinig op de snelweg, hoofdzakelijk 90 op de klok op provinciale wegen. Op vakantie met veel snelweg (130-150) wordt het 8,5 en na stukje top in duitsland was het 1 op 8,2 geworden. Daarnaast tank ik 98 omdat de motor dan voor mijn gevoel beter loopt.
Succes met je keuze en geniet ervan!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 04.04.2013 - 16:47
- Locatie: Nieuw-Lekkerland
Als ik kijk op autoweek dan lijkt het of alle handbakken 6 verzetten voorwaarts hebben. Geen idee wat de waarde hiervan is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Sjoerd J op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ah ik snap het al Sjoerd, ik ging er vanuit dat er een nieuwe automaat met 6 versnellingen in zou zitten (zoals in de V8 en ws ook in de 3.2).Sjoerd J schreef: Als ik kijk op autoweek dan lijkt het of alle handbakken 6 verzetten voorwaarts hebben. Geen idee wat de waarde hiervan is.
Heb zelf geen bezwaar tegen een handbak, maar je ziet niet veel XC90s te koop staan en waarschijnlijk raak je hem ook minder snel kwijt met handbak (maar goed, waarom zou je een XC90 wegdoen

[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0