zoveelste defecte koelventilator
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
Nee, die is de laatste keer ook vervangen. En waarom gaat het dan (nu) 2 weken goed voordat de koelfan weer defect gaat? Ik heb de vorige keer geprobeerd zoveel mogelijk de signalen te meten, kon geen rare waardes die het opblazen van de elektronica kunnen verklaren
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
Auto is uitgelezen (met vida en universele apparatuur) en heeft een aantal terugkerende fouten (oa alarmsirene, koplampen, interieur temperatuursensor) maar niets wat wijst op motorstoringen of aircostoringen die een defecte fan kunnen veroorzaken, uiteraard staat er nu een melding in van een defecte fan. Het hele vreemde van het verhaal is dat het de ene keer 2 dagen goed gaat, de andere keer 3 weken. Het lijkt erop dat er ergens een signaal op de fan komt die hem doet opblazen (bv sluiting naar +12V op de signaaldraad) of een spanningsregelaar die af en toe zijn werk niet goed meer doet (volgens mij zit er in een my 2006 een spanningregelaar in de ECM)). Deze vernieuwen is geen optie, dan is de auto total-loss. De auto is een automaat, zou die ook deze storing kunnen veroorzaken (temperatuurzender?)
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
En wederom is het mis.
Vanmiddag is de auto met spoed teruggekomen ivm een brandlucht in de auto en rook onder de motorkap. Het brein van de koelfan is verbrand en zo warm geweest dat de hars in de behuizing eruit gelopen is.
Morgen maar eens gaan kijken wat we er nu mee gaan doen.
Vanmiddag is de auto met spoed teruggekomen ivm een brandlucht in de auto en rook onder de motorkap. Het brein van de koelfan is verbrand en zo warm geweest dat de hars in de behuizing eruit gelopen is.
Morgen maar eens gaan kijken wat we er nu mee gaan doen.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dan blijft er nog maar een ding over, de massa van de koelvinmotor is slecht of ontbreekt, de weerstand in de motor wordt dusdanig hoog, dat de motor verbrand.
Oplossing is goed meten of een aparte massakabel aan de motor maken ,wel aansluiten op de goeie draad natuurlijk.
Oplossing is goed meten of een aparte massakabel aan de motor maken ,wel aansluiten op de goeie draad natuurlijk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
Ik zal hier ook nog even een update geven over de stand van zaken:
met een km stand van 961871 is hij dood verklaard en gedemonteerd. Probleem met de koelfan is nooit opgelost (alleen een bypass gemaakt), sommige delen zullen voortleven in andere auto's (er rijden er nog 2 rond en in mijn eigen auto).
met een km stand van 961871 is hij dood verklaard en gedemonteerd. Probleem met de koelfan is nooit opgelost (alleen een bypass gemaakt), sommige delen zullen voortleven in andere auto's (er rijden er nog 2 rond en in mijn eigen auto).
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00