Ik zie ook verschil op de eerste kilometer. Het lijkt alsof de motor niet erg efficicient is vanaf zijn koude toestand.- ik zie op de verbruiksmonitor dat, met of zonder voorverwarming, het elektrisch verbruik de allereerste kilometer enorm hoog is (>40 kWh / 100km), wat ik ook doe, hoe rustig ik ook weg rij. Hebben anderen dat ook?
Overigens moet je je van de lengte van de staafjes niets aantrekken.
Mijn woonwerkverkeer is 37 a 38 km.
Dat kan ik geheel elektrisch doen (eigenlijk altijd, of er nu file is of niet).
Als ik naar de lengte van de staafjes kijk dan is op de binnenwegen (80km) een staafje ongeveer "10" lang.Optrekken schiet hij iets over de 20 heen.
Vorige week de PIH demo auto van Hooftman mee. De staafjes waren daar half zolang.
Totale capaciteit (gemeten in actie radius) lag echter iets onder die van mij.
M.a.w. de calibratie van de verbruiksmeting in de vorm van de staafdiagrammen, daar heb ik ernstig mijn twijfels bij.
Ik heb overigen na de 37 km woonwerkverkeer nog een beetje capaciteit over (ongeveer 1/2 tot 1/3 van het laatste kwart.
Als ik tussendoor ritjes heb en nog minmaal een halve accu over heb, kan ik door alleen op de snelweg (ca 17 km) de diesel aan te zetten, toch een gemiddelde halen van 1,8 tot 1,9 l/100km.
Op de binnenwegen en binnen de bebouwde kom rij ik dan elektrisch.