Pagina 3 van 3
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 12:18
door RoaldH
Superfunky schreef:
RoaldH schreef:
@SF: Maar ff heel nuchter bekeken… Er is al een handmatige modus. Waarom zouden de paddles niet nu al kunnen werken als je de pook naar links gooit?
Ja, dat was ook mijn idee, maar heb nu 2 partijen in de software laten neuzen en ik krijg terug dat het eruit gesloopt is. Dus niet, zoals bij Audi, de mogelijkheid om het aan te zetten nadat je het stuur gemonteerd hebt.
Ik overweeg nog wel een stuur met paddles te bestellen, gewoon voor de heb en dan de hele dag "vroeeoooooooooommmmmmmmmm" roepen en net doen of je handmatig schakelt!!
Het zou wel lullig zijn als je een kabelboom van de pook naar de stuurkolom moet trekken om dit probleem te tackelen.

Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 14:24
door Superfunky
RoaldH schreef:
Superfunky schreef:
RoaldH schreef:
@SF: Maar ff heel nuchter bekeken… Er is al een handmatige modus. Waarom zouden de paddles niet nu al kunnen werken als je de pook naar links gooit?
Ja, dat was ook mijn idee, maar heb nu 2 partijen in de software laten neuzen en ik krijg terug dat het eruit gesloopt is. Dus niet, zoals bij Audi, de mogelijkheid om het aan te zetten nadat je het stuur gemonteerd hebt.
Ik overweeg nog wel een stuur met paddles te bestellen, gewoon voor de heb en dan de hele dag "vroeeoooooooooommmmmmmmmm" roepen en net doen of je handmatig schakelt!!
Het zou wel lullig zijn als je een kabelboom van de pook naar de stuurkolom moet trekken om dit probleem te tackelen.
Die kabelboom zal het probleem niet zijn, die zijn allemaal hetzelfde. Het is puur softwarematig.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 15:44
door Poni
SF, ik vraag me toch af wat voor voordeel je hieruit denkt te halen.
Sneller schakelen? Beter schakelen?
Hoevaak schakel je handmatig ipv "op de automaat"?
Ik in ieder geval heel erg weinig, alleen om in zijn 6 op diesel op de snelweg te rijden en dan schakel ik niet maar zet ik alleen het pookje in de handmatige stand.
Verder vind ik dat de autmaat het prima doet.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 16:02
door Superfunky
Poni schreef:
SF, ik vraag me toch af wat voor voordeel je hieruit denkt te halen.
Sneller schakelen? Beter schakelen?
Hoevaak schakel je handmatig ipv "op de automaat"?
Ik in ieder geval heel erg weinig, alleen om in zijn 6 op diesel op de snelweg te rijden en dan schakel ik niet maar zet ik alleen het pookje in de handmatige stand.
Verder vind ik dat de autmaat het prima doet.
Remmen Poni, remmen!! Ik rem altijd handmatig op de motor door aan het stuur terug te schakelen.
Opschakelen prima, laat de auto dat lekker zelf uitzoeken, maar ik word misselijk van een automatisch terugschakelende bak bij het remmen.
Maar ja, ik heb me erbij neergelegd dat ik er aan moet wennen en als dat niet binnen 3 maanden lukt, dan moet mw. SF er maar aan wennen!
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 17:01
door RichieB
Superfunky schreef: Ik rem altijd handmatig op de motor door aan het stuur terug te schakelen.
Ja maareh, dan regenereer je niet, en haal je die 48 gram CO2/km nooit!

Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 20:29
door jvov60
Superfunky schreef:
Poni schreef:
SF, ik vraag me toch af wat voor voordeel je hieruit denkt te halen.
Sneller schakelen? Beter schakelen?
Hoevaak schakel je handmatig ipv "op de automaat"?
Ik in ieder geval heel erg weinig, alleen om in zijn 6 op diesel op de snelweg te rijden en dan schakel ik niet maar zet ik alleen het pookje in de handmatige stand.
Verder vind ik dat de autmaat het prima doet.
Remmen Poni, remmen!! Ik rem altijd handmatig op de motor door aan het stuur terug te schakelen.
Opschakelen prima, laat de auto dat lekker zelf uitzoeken, maar ik word misselijk van een automatisch terugschakelende bak bij het remmen.
Maar ja, ik heb me erbij neergelegd dat ik er aan moet wennen en als dat niet binnen 3 maanden lukt, dan moet mw. SF er maar aan wennen!
Sorry hoor, maar flippers nodig voor het remmen??

Dan had je een Outlander PEVH moeten kopen, die heeft precies wat je zoekt.
Bij de V60 PIH snap ik niet wat je wilt met de flippers als het je niet om opschakelen gaat. Heb je wel enige kilometers met een V60 PIH gereden?
De V60 PIH remt al extra af om te regenereren en van terugschakelen merk je niks en heb je zeker geen last.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 21:53
door Superfunky
jvov60 schreef:
Sorry hoor, maar flippers nodig voor het remmen??

Dan had je een Outlander PEVH moeten kopen, die heeft precies wat je zoekt.
Bij de V60 PIH snap ik niet wat je wilt met de flippers als het je niet om opschakelen gaat. Heb je wel enige kilometers met een V60 PIH gereden?
De V60 PIH remt al extra af om te regenereren en van terugschakelen merk je niks en heb je zeker geen last.
Je gaat toch niet in een badkuip rijden??? Wat een lelijk hok is dat dan!!!
Zeker, al meerdere dagen mee op pad geweest. Vind 't nog steeds niks, maar misschien denk ik er na 2 weken anders over. Als ding een keer komt tenminste, maar zal ff nieuuw topic starten want ons nieuwe lid jrkalf kan nog niet helemaal handlen dat wij van het PiH gedeeltd graag ontsporen, helemaal los gaan en een stelletje puberale wijven in de kroeg kunnen zijn! Get used to it!

Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 22:36
door Poni
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 22:43
door NielsPHEV
flippers ...
Ik zou toch zweren het lekprikkenvanhetroetfilterwegprogramerenvandeegrenricatuning..... maar zat er kennelijk naast.
Ik blijf sowieso geen liefhebber van een automaat (zelfs niet in een M3 met flappy paddle gearbox) het enige wat ik kan waarderen is het "automatisch" file rijden, flippers maakt voor mij niets uit het blijft een automaat met een soort van wanabee F1 aspiraties