Wie heeft op de V60 PIH al een software update gehad?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

DanielV schreef
Wij hebben hier ook alle settings vergeleken, deze hadden we nog even over het hoofd gezien. Het is leuk dat je af en toe wat meer weet dan de dealer, maar ik heb liever dat de dealer wat meer weet dan ik haha! Benieuwd of het na de update van donderdag ook kan in de setting "km/l", welke ik fijner vind dan de "l/100km".
Nou, we kunnen natuurlijk niet van de dealer vragen dat ze van iedere software bug (want dat lijkt dit toch te zijn) op de hoogte zijn.
Iemand moet een bug voor het eerst vaststellen. Dat zijn nou eenmaal vaak de gebruikers van de toepassing (in dit geval wij dus).
Dat zal een proces in moeten bij Volvo om vast te stellen of het echt een bug is of een gevalletje van "works as designed".
En hopelijk worden de dealers dan van de bug op de hoogte gesteld.
Volgende is dan natuurlijk dat indien je een probleem met de dealer bespreekt, dat de betreffende persoon snel kan terugvinden of het een bekend probleem is en wat (de status van) de oplossing is.

Ik denk dat er hier en daar wel wat verbeterd kan worden.

Naar mijn mening zou Volvo er goed aan zou doen om een kanaal open te stellen, waarin berijders hun foutmeldingen en vragen en opmerkingen kwijt kunnen.
Helemaal handig zou het zijn indien dat kanaal dan ook nog gebruikt wordt om tot verbeteringen te komen.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

DanielV schreef: Wij hebben hier ook alle settings vergeleken, deze hadden we nog even over het hoofd gezien. Het is leuk dat je af en toe wat meer weet dan de dealer, maar ik heb liever dat de dealer wat meer weet dan ik haha! Benieuwd of het na de update van donderdag ook kan in de setting "km/l", welke ik fijner vind dan de "l/100km".
Jullie hebben gelijk. Bij mij staat ook alles op l/100km. Omwisselen geeft hetzelfde effect.

Afbeelding
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Hiep Hiep,Ook hier nu de grafiekjes voor Elektriciteit en Brandstof. Echter alleen op de My Car setting, brandstof: l/100km. Nog niet op de stand km/l.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

vaudi schreef: Hiep Hiep,Ook hier nu de grafiekjes voor Elektriciteit en Brandstof. Echter alleen op de My Car setting, brandstof: l/100km. Nog niet op de stand km/l.
Ik ren ff naar de auto om de setting om te zetten en post zo een foto…

Update:
Ik zie geen verschil in de grafiek (blijft l/100km, terwijl het linkergetal onder het linkerdisplay wel op km/l staat.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Montalbano
3rd Gear member
Berichten: 305
Lid geworden op: 21.06.2013 - 13:56

Toch ziet jouw foto er iets anders uit, verbruik in brandstof staat bij Sensus Connect versie onderin het scherm, onder de grafieken.

Maar begrijp ik nou dat jij als je de settings op km/l zet wel de elektra grafiek krijgt?
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Montalbano schreef: Toch ziet jouw foto er iets anders uit, verbruik in brandstof staat bij Sensus Connect versie onderin het scherm, onder de grafieken.

Maar begrijp ik nou dat jij als je de settings op km/l zet wel de elektra grafiek krijgt?
Ik kan de settings zetten in km/l. Het verschil is dat in het kleine venster (links van de centrale meter) de aanduiding in km/l is, maar de info in de Sensus (geen Connect want MY2013), blijft in l/100km en beide grafieken (diesel en elektra) zijn zichtbaar. Er is op de Sensus geen verschil te zien tussen de 2 instellingen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Montalbano
3rd Gear member
Berichten: 305
Lid geworden op: 21.06.2013 - 13:56

Dan is dat het verschil denk ik, ze zijn bij de Sensus Connect versie vergeten de km/l weergave uit te schakelen :-)
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Wie heeft een hele versie 2014 versie, die wel km/l en l/100 in het verbruik scherm kan tonen?
En dan nog steeds stroom en brandstof staafbalkjes ziet?
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

Niemand...

km/l instelling;
tellerunit op km/l
Sensus op km/l en enkel balk voor brandstof

l/100 km instelling;
tellerunit op l/100 km
Sensus op l/100 km en 2 balkjes (elektriciteit en brandstof).
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Exact DanielV,
Zo is het ook in onze V60 PIH.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

vaudi schreef: Die van mij weigert (vanaf aankoop al) om na een stop vanaf een uurtje of 5 om op elektrisch te rijden.
Terwijl de accu nog meer dan voldoende rijbereik bezit.

De diesel gaat dan opeens aan en blijft draaien totdat ik hem stop.
Dus geen start/stop systeem. Bij uitrollen niet uitgaan enz.
Dus alsof de accu helemaal leeg is.

Zet je de auto een minuut of 5 uit. Dan is het probleem weg en heb je alle mogelijkheden en is het genieten.

Komende week komt er nieuwe software op.

Zijn er meer die na klachten een nieuwe software versie hebben gekregen?
Afgelopen week is er hardware vervangen en is de software opnieuw geüpdatete. Om de hardware te kalibreren.
Men heeft hem goed bevonden en wij kunnen de auto nu ook op elektrische ritten inzetten.
Het was wat lastig, daarom is Zweden geraadpleegd om uiteindelijk de pleister op de goed wond te leggen.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

om uiteindelijk de pleister op de goed wond te leggen
Ik hoop voor je dat de wond genezen is.

Maar wat een ingreep is er weer nodig om je auto ok te krijgen. Zit mij af te vragen wat dat allemaal wel niet kost voor Volvo.
- meerdere 12V accu problemen (incl. bergingskosten);
- meerdere hoofdaccu wissels;
- meerdere keren gelezen dat monteurs uit Zweden over moeten komen;
- een berg software updates;
- problemen met de app en VOC;
- etc..

Dat moet allemaal uit de Volvo SE marge op de verkoopprijs komen.
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Nou ja, het gebruikelijke bpm bedrag hebben ze ook al tot zich genomen.
Extra veel v60 zijn in 2014 nog snel even als pih verkocht.
Keuze van Volvo. Wij geven hun vertrouwen en dat mogen ze niet beschamen.
Moet zeggen dat ik erg netjes en correct geholpen ben. Dank aan de dealer en een enthousiaste monteur met veel gevoel voor de techniek.
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Die BPM zal Volvo NL voor het grootste deel gehouden hebben gezien de prijzen in omliggende landen. Ik bedoel Volvo SE oftewel de frabrikant ipv importeur. De fabrikant betaalt toch een aanzienlijk deel van elke garantieclaim.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ik verwacht dat men mede om reden van risico beperking het max aantal PIH's ook heeft bepert tot MY13 1000 en MY14 6000 er zit zoveel relatief nieuwe techniek in dat je eerder garantieclaims kan verwachten (knock on wood)
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Je wilt niet weten hoe het bij de mitsubischi outlander is :p
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

@vaudi, staat jouw auto bij verkerk?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Paul schreef: @vaudi, staat jouw auto bij verkerk?
Nee, naast het huis, hij is weer terug en alles werkt naar behoren tot op heden.
Beetje flauw, maar wil mijn dealer buiten het forum houden.
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

Vorige week weer een (kleine) update gehad voor het VOC systeem, geen idee wat ze hebben gedaan verder.
De week er voor hadden ze er al een grote update ingezet (laadtijd van bijna een uur). Benieuwd of ik voorlopig even zonder kan...

Ondertussen heb ik de auto een maand en zit ik al op 7 dealer bezoekjes, pfff....
Laatst gewijzigd door DanielV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Ik heb al sinds okt 2013 geen update/garage bezoek meer gehad... En dat bezoek was voor winterbanden / 30 000km beurt
Maar bij de IT werd vroeger geleerd, als het allemaal werkt, waarom zou je dan updaten met de kans het kapot te maken...
Alleenals er wezenlijk verbeterde/nieuwe feature's zijn is een update aan te raden (, of als er iets niet optimaal werkt natuurlijk)
Maar volgens mij ben ik1 vande weinige PIH rijders hier zonder problemen...
Laatst gewijzigd door Jaromir op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”