Ik zou zeer verheugd zijn opbouwende kritiek te treffen....bart schreef:Eenzijdige kritiek van subjectieve mensen is niet altijd goed.
Zonder opbouwende kritiek zou Volvo niet zijn wat het nu is geworden dus ik vind ook best dat je op dit forum de negatieve kanten van je Volvo mag tonen hoor.
Nieuwe Volvo V90
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ik meende dat ik ook heel vaak positief postte... Ik zal nog eens een rijtje doen:
- D5 dieselmotor is top, zowel qua verbruik, prestaties als geluid;
- Stoelen zitten formidabel;
- de auto geeft je een heel veilig, degelijk gevoel;
- alle belangrijke functies zijn simpel te bedienen, bv. de cruise control op t stuur werkt fantastisch;
- de ECC is top, altijd lekker klimaat aan boord;
- de XC is heerlijk comfortabel geveerd;
- de servotronic stuurt lekker licht met parkeren maar is op snelheid ook plezierig;
- het RTI systeem kent zijn weerga niet;
- de instap is precies goed: net even hoger dan een V70, niet zo'n klimhoogte als een XC90;
- hij is gewoon erg mooi: ingetogen en toch stoer, niet patserig.
Zo genoeg? Overigens, in mijn kritiek op de ruimte achterin sta ik gezien de reacties in dit topic niet helemaal alleen... Op zich maakt t ook niet zoveel uit, zit toch bijna nooit iemand. Maar t viel me laatst op toen we met 5 man 400km reden. Maar ja, bij sommige verstokte Volvisten kan zelfs zo'n opmerking er al niet in. Is een dergelijk forum voor bejubeling van Volvo of mag er ook wel eens een kritische noot gekraakt worden? Ik zou zeggen, kijk eens op een willekeurig forum van een Frans merk, als je mij al kritisch vindt... Die worden tot op de sokken afgebrand. Amen.
Thom
- D5 dieselmotor is top, zowel qua verbruik, prestaties als geluid;
- Stoelen zitten formidabel;
- de auto geeft je een heel veilig, degelijk gevoel;
- alle belangrijke functies zijn simpel te bedienen, bv. de cruise control op t stuur werkt fantastisch;
- de ECC is top, altijd lekker klimaat aan boord;
- de XC is heerlijk comfortabel geveerd;
- de servotronic stuurt lekker licht met parkeren maar is op snelheid ook plezierig;
- het RTI systeem kent zijn weerga niet;
- de instap is precies goed: net even hoger dan een V70, niet zo'n klimhoogte als een XC90;
- hij is gewoon erg mooi: ingetogen en toch stoer, niet patserig.
Zo genoeg? Overigens, in mijn kritiek op de ruimte achterin sta ik gezien de reacties in dit topic niet helemaal alleen... Op zich maakt t ook niet zoveel uit, zit toch bijna nooit iemand. Maar t viel me laatst op toen we met 5 man 400km reden. Maar ja, bij sommige verstokte Volvisten kan zelfs zo'n opmerking er al niet in. Is een dergelijk forum voor bejubeling van Volvo of mag er ook wel eens een kritische noot gekraakt worden? Ik zou zeggen, kijk eens op een willekeurig forum van een Frans merk, als je mij al kritisch vindt... Die worden tot op de sokken afgebrand. Amen.
Thom
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Klopt, de S80 zou een logischer overstap zijn. Maar mn pa wilde graag een wat stoerdere auto, maar een SUV is toch wel wat omstreden momenteel. Dus toen kwam de XC70 in beeld.Nee hoor, waar ik op doel is dat een S80 meer naast de 607 zou passen qua hellingshoek van de zitting, hellingshoek van de rugleuning en breedte van de achterbank als een V70.
Daar moeten de rugleuning en zitting omklapbaar zijn wat veelal ten koste van het comfort gaat.
Wat is dat toch? Ik heb om precies te zijn nu wel 1 keer gezegd dat de Peugeot op één puntje beter was dan de Volvo. Logisch toch, het zijn 2 totaal verschillende auto's (limousine <>cross-over)! Maar voor mij is het vergelijkingsmateriaal. En mag je niet kritisch zijn op een auto die 25% duurder is dan diezelfde 607?! Ik wil geen herrie in de tent hoor, begrijp me goed...maar waarom massaal mij op de korrel nemen, terwijl er bv. in dit topic anderen zijn met exact hetzelfde commentaar? Verder ben ik alleen maar kritisch geweest over de radio (voor de zoveelste keer: verbreed je internethorizon, kijk bv. eens op Swedespeed-forum, dit is een veelgehoorde en m.i. terechte klacht, zeker gezien de prijs van een dergelijk systeem bij Volvo). Volvo is een prachtmerk, met een rijke historie maar niemand maakt perfecte auto's, dus ook Volvo niet.Aan je verhalen te horen vond je de peugeot die jullie hiervoor hadden veel fijner en schijnt er niet veel goed te zijn aan volvo. Mijn vraag is dan ook aan jou, of je op dit forum zit omdat je volvo een mooi merk vind en een fijne auto of dat je het fijn vind om te klagen over volvo.
Thom
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41365
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Gek hé dat ik daar niet van opkijk :twisted:Thom schreef:...Ik zou zeggen, kijk eens op een willekeurig forum van een Frans merk, als je mij al kritisch vindt... Die worden tot op de sokken afgebrand....
Maar een beetje gelijk heb je wel hoor.
Je 'eigen' merk vergeef je toch graag wat meer. Dat is ook logisch. Niemand vindt het leuk om toe te geven dat hij een 'verkeerde' keuze heeft gedaan.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Niemand verweet Thom toch dat zijn Pa Peugeot reed?Ben schreef:Gek hé dat ik daar niet van opkijk :twisted:Thom schreef:...Ik zou zeggen, kijk eens op een willekeurig forum van een Frans merk, als je mij al kritisch vindt... Die worden tot op de sokken afgebrand....
Maar een beetje gelijk heb je wel hoor.
Je 'eigen' merk vergeef je toch graag wat meer. Dat is ook logisch. Niemand vindt het leuk om toe te geven dat hij een 'verkeerde' keuze heeft gedaan.

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ Thom, als een auto lang bij je geweest is dat wordt hij een stukje van jezelf, als jullie de XC70 nu maar lang houden raak je er nog eens mee vergroeit
Neem eens een Landrover Defender 110 of 125, die zijn "vet stoer" en zelfs nog even duurder als een XC70 ook en voor het zitten achterin moet je zelfs iets masochistisch hebben, maar het is wel weer erg stoer....
Dan moet je door zijn stoere keuze ook wat "stoerder" achterin gaan zitten als in een sedan.Thom schreef:hom"]Klopt, de S80 zou een logischer overstap zijn. Maar mn pa wilde graag een wat stoerdere auto, maar een SUV is toch wel wat omstreden momenteel. Dus toen kwam de XC70 in beeld.
Neem eens een Landrover Defender 110 of 125, die zijn "vet stoer" en zelfs nog even duurder als een XC70 ook en voor het zitten achterin moet je zelfs iets masochistisch hebben, maar het is wel weer erg stoer....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Zal ik het dan nog eens herhalen? De bezitter van de XC70 was helemaal klaar met Peugeot, en is NOG NOOIT zo idolaat geweest van een auto als van zn XC70. Laatst zei ie zelfs: ik begrijp nu waarom mensen hun hele leven Volvo blijven rijden. Ik kan je verzekeren, ook hij is nu met dat 'virus' besmet. En als de D5 n btje zn best doet, zal het ook de eerste auto sinds tijden zijn die misschien wel weer eens 3 of 4 ton mag gaan draaien.
Thom
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Nu alleen jij nog..... (heb om de een of andere reden toch het gevoel dat er wel een band tussen jou en de XC aan groeien is)Thom schreef:Zal ik het dan nog eens herhalen? De bezitter van de XC70 was helemaal klaar met Peugeot, en is NOG NOOIT zo idolaat geweest van een auto als van zn XC70. Laatst zei ie zelfs: ik begrijp nu waarom mensen hun hele leven Volvo blijven rijden. Ik kan je verzekeren, ook hij is nu met dat 'virus' besmet. En als de D5 n btje zn best doet, zal het ook de eerste auto sinds tijden zijn die misschien wel weer eens 3 of 4 ton mag gaan draaien.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33128
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heel mooi Thom dat ik je ook positief kan horen, maar begrijp me niet verkeerd. Voor mij is Volvo ook niet alles hoor, ik vind bijvoorbeeld deze V90 (om ff on-topic te komen) afschuwelijk, de eerste keer dat ik hem zag in Frankfurt, en de tweede keer in Amsterdam was het er niet beter op.
En over het feit dat Volvo's goede of slechte auto's zijn, ik ken genoeg mensen met hele slechte ervaringen van bijvoorbeeld de eerste generatie [link=http://www.vvspy.com/w-agora4/view.php? ... 1149085899]S40/V50[/link];s en dat ik mijn horizon niet breed uit zet, valt ook wel mee, want ik ben moderator op vvspy en ben een member bij swedespeed, swededemon etc etc
Ik krijg via mijn website ook heel veel volvo rijders met vragen over allerlei dingen die ook bekend zijn en ik weet dus ook dat er veel negatieve dingen zijn. Maar wat mij en andere gewoon opviel is dat je zoveel negatieve dingen zei. Maar goed
Volgens mij is dat nu ook uit de lucht dus helemaal super!!
En over het feit dat Volvo's goede of slechte auto's zijn, ik ken genoeg mensen met hele slechte ervaringen van bijvoorbeeld de eerste generatie [link=http://www.vvspy.com/w-agora4/view.php? ... 1149085899]S40/V50[/link];s en dat ik mijn horizon niet breed uit zet, valt ook wel mee, want ik ben moderator op vvspy en ben een member bij swedespeed, swededemon etc etc
Ik krijg via mijn website ook heel veel volvo rijders met vragen over allerlei dingen die ook bekend zijn en ik weet dus ook dat er veel negatieve dingen zijn. Maar wat mij en andere gewoon opviel is dat je zoveel negatieve dingen zei. Maar goed
Volgens mij is dat nu ook uit de lucht dus helemaal super!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik heb het gevoel dat allee neuzen weer dezelfde kant opstaan nu en dat we weer van elkaar weten hoe het zit. Tuurlijk heb je wel punten die je niet zo bevallen aan je Volvo. Maar het is niet altijd fijn om er mee geconfronteerd te worden
.
Hoe dan ook, als ik zo om me heen kijk en luister zou er dus best een makrt kunnen zijn voor een v90 en misschien dus wel een s90 om wat meer tegengas richting audi etc te geven.

Hoe dan ook, als ik zo om me heen kijk en luister zou er dus best een makrt kunnen zijn voor een v90 en misschien dus wel een s90 om wat meer tegengas richting audi etc te geven.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20818
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Zo en met de laatste uitsmijter van Richard kunnen we het weer doen.
Nu nog afwachten wat Zweden voor ons in petto heeft. (Een V90 zie ik persoonlijk niet zo gauw.)
Maar weer een S90 en dan formaatje A8/Pheaton wie weet.
Nu nog afwachten wat Zweden voor ons in petto heeft. (Een V90 zie ik persoonlijk niet zo gauw.)
Maar weer een S90 en dan formaatje A8/Pheaton wie weet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Waarom moet Volvo meer tegengas richting audi geven? Audi (voorsprong door techniek?) komt met een monsterlijk lelijke Q7 omdat ze (4 jaar na de XC90!) geen achterstand op willen lopen, welke voorsprong?.Richard S schreef:Hoe dan ook, als ik zo om me heen kijk en luister zou er dus best een markt kunnen zijn voor een v90 en misschien dus wel een s90 om wat meer tegengas richting audi etc te geven.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
VW overweegt het concept van de Phaeton op de schop te gooien, het concept verkoopt buitengewoon slecht, het had volgens VAG een grote hatchback moeten zijn (!!) menen ze nu achteraf.V480-V40 schreef:Maar weer een S90 en dan formaatje A8/Pheaton wie weet.
De productieruimte van de Phaeton wordt momenteel zelfs gebruikt om Bentley Continentals te bouwen.
Ik twijfel of dit het sement is waar je zou moeten willen zijn voor een gezonde bedrijfsvoering
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20818
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ja Bart, daar heb je een punt. De Pheaton verkoopt idd slecht. Maar daar staat dan ook VW op. Daar zijn idd weinig mensen voor te porren, zo'n dure auto en dan met een VW badge.
De A8 daarentegen en dan zeker ook de BMW 7 (had ik misschien beter kunnen noemen) lopen als een trein in die klasse.
En wat die Q7 betreft. Naar auto's in dat segment kijk ik al helemaal niet. Ik vind ze gewoon allemaal te log. Dan ga ik toch echt kijken voor een S80 voor dat geld.
De A8 daarentegen en dan zeker ook de BMW 7 (had ik misschien beter kunnen noemen) lopen als een trein in die klasse.
En wat die Q7 betreft. Naar auto's in dat segment kijk ik al helemaal niet. Ik vind ze gewoon allemaal te log. Dan ga ik toch echt kijken voor een S80 voor dat geld.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ford segmentiseert de markt door het per merk te doen, VAG meent met meerdere merken in alle segmenten aanwezig te moeten zijn.V480-V40 schreef:Ja Bart, daar heb je een punt. De Pheaton verkoopt idd slecht. Maar daar staat dan ook VW op. Daar zijn idd weinig mensen voor te porren, zo'n dure auto en dan met een VW badge.
De A8 daarentegen en dan zeker ook de BMW 7 (had ik misschien beter kunnen noemen) lopen als een trein in die klasse.
En wat die Q7 betreft. Naar auto's in dat segment kijk ik al helemaal niet. Ik vind ze gewoon allemaal te log. Dan ga ik toch echt kijken voor een S80 voor dat geld.
Als je een A8, een Bentley Continental, straks een 4 drs Porsche en een VW Phaeton als topsedan's met elkaar laat concurrenen ben je concurent van jezelf.
Als een VW Touareg, een Porsche Cayenne en een Audi Q7 dezelfde bodemsectie/aandrijflijn hebben en daardoor een zeer vergelijkbaar weg/terreingedrag wacht je toch op de Skoda of Seat uitvoering? die zal op zeker hetzelfde onderstel hebben, wis is dan nog je concurrent?
Volvo heeft "family's" en "safety" als "brandvalues", Jaguar heeft de upperclass op de korrel, Landrover/RangeRover de top van het SUV segment.
Volvo is ook best erg succesvol in wat ze doet, consolideren lijkt mij de boodschap en niet in vreemde segmenten gaan opereren, daarmee kun je vaak alleen maar hard op je plaat gaan.