Pagina 3 van 8

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 13:09
door volvosan
ontmoedingsbeleid ? :D

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 13:25
door Superfunky
@Niels: nee man, een verstandige NL dealer begrijpt dat het geld verdiend wordt aan het onderhoud en niet de verkoop, dus ik heb inmiddels naar volle tevredenheid een NL dealer!

Aha, ik wist niet dat Ben zich ook om PiH's bekommerde. Dat waren/zijn toch eendagsvliegen die straks weer Duits rijden ;) ;), sorry, geintje, kon het niet alten.

Anyway, 1 mei ligt Funky aan z'n zwembad, dus ik meld me af.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 13:57
door NielsPHEV
1 mei kan ik niet, helaas, is een weekje eerder / later geen optie Ben ?

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 14:08
door IkeV70
Het komt mij ook niet ideaal uit, maar ik kan wel. Het zal lastig zijn om een datum te prikken waarop alle 23 geinteresseerden kunnen.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 14:08
door jrkalf
Ben,

Ook ik kan niet aanwezig zijn en zal mij daar dan definitief en met zeer veel teleurstelling moeten afmelden.
Misschien dat VCNL 2 of 3 dagen kan aangeven en dan een pol op dit topic zetten. Dan moeten we volgens mij zo een datum kunnen prikken binnen een paar dagen.


Groet,

Jelle Kalf

volvosan schreef: ontmoedingsbeleid ? :D
:lol:

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 14:26
door Ben
We hebben een datum geprikt waarop bij Volvocars de meeste kans was dat specialisten beschikbaar zouden zijn.
Ik ga in overleg over een alternatieve datum.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 20:12
door Poni
Ik zou graag aan de vragenlijst toegevoegd willen zien:
1. Wat is het echte verhaal mbt regenererend remmen vs echt remmen. Welk thema geeft de beste aanwijzing.
2. Preconditioning - hoelang is nodig tbv accu, ofwel hoeveel graden per tijdeenheid wordt het accupakket opgewarmd.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 21:02
door RoaldH
1 mei is ook moeilijk voor mij.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 23:00
door Paul
Volgens mijn kan ik, maar heb geen vraag.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 01.04.2014 - 23:47
door Pil
Helaas voor mij ook geen 1 mei. Tijdstip wel geschikt aangezien ik overdag meestal niet kan.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 02.04.2014 - 09:22
door IkeV70
Nog even een samenvatting van vragen tot nu toe:

Vragen om uitleg / verduidelijking
  1. Tot hoeveel kWh wordt de 400V accu opgeladen? Oftewel: hoeveel veiligheidsmarge zit er in het opladen om een volle accu te voorkomen?
  2. Tot hoeveel kWh/procent kan de accu worden "leeggereden", oftewel welke veiligheidsmarge is er om een lege accu (en dus beschadiging) te voorkomen?
  3. Is het aantal op diesel gereden kilometers door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  4. Is het aantal gebruikte kWh's door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  5. Waarom wordt de koelwatertemperatuur niet weergegeven
  6. Kun je met volledig lege dieseltank nog op de accu verder rijden
  7. Zoveel mogelijk details over temperatuurhuishouding van de dieselmotor. Bv het aanslaan van de koude dieselmotor bij 100km/h op de snelweg, het regelmatig aan- en afslaan bij koude motor, etc. Welke voorzieningen zijn er getroffen. Zijn er compromissen gesloten. Hoe kun je als rijder de temperatuurhuishouding gunstig beinvloeden.
  8. Details over remmen en remgeneratie. Hoe werkt het precies, hoe kun je het beste zien op het display wat er gebeurt.
  9. Hoe moeten de Hybrid en de Eco-boost meters in het dashboard precies gelezen worden.
  10. Hoe snel warmt preconditioning de accu op
  11. Waarom zij er geen schakelflippers leverbaar
Verzoeken tot aanpassingen:
  • Komen er nieuwe dashboard thema's
  • Wordt het mogelijk de achterlichten tegelijk met DRL te laten branden
Volvo-On-Call verzoekjes:
  • Auto blokkeren op afstand (bij diefstal)
  • Stoelverwarming activeren bij pre-conditioning, ook zonder aangesloten kabel
  • Weergave van totaal aantal kilometers op diesel en totaal aan kilometers op accu
  • Waarschuwing dat ramen en/of dak nog openstaan, mogelijkheid om ramen en dak te openen en sluiten

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 02.04.2014 - 09:32
door rsnhakan
Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is, maar het aantal Amperes waar de auto mee laadt, zou ik wel willen aanpassen via de app.

Koelvloeistoftemperatuur en olietemperatuur zou ik ook erg waarderen.

De thema Elegance mag van mij eruit gehaald worden. Voegt geen waarde toe.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 02.04.2014 - 09:35
door Paul
Achterlampen branden met drl, dus dat is mogelijk ;-)

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 02.04.2014 - 14:16
door fluz
Nog even een samenvatting van vragen tot nu toe:

Vragen om uitleg / verduidelijking
  1. Tot hoeveel kWh wordt de 400V accu opgeladen? Oftewel: hoeveel veiligheidsmarge zit er in het opladen om een volle accu te voorkomen?
  2. Tot hoeveel kWh/procent kan de accu worden "leeggereden", oftewel welke veiligheidsmarge is er om een lege accu (en dus beschadiging) te voorkomen?
  3. Is het aantal op diesel gereden kilometers door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  4. Is het aantal gebruikte kWh's door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  5. Kan het actuele kWh verbruik ook in het display worden aangegeven?
  6. Waarom wordt de koelwatertemperatuur niet weergegeven
  7. Kun je met volledig lege dieseltank nog op de accu verder rijden
  8. Zoveel mogelijk details over temperatuurhuishouding van de dieselmotor. Bv het aanslaan van de koude dieselmotor bij 100km/h op de snelweg, het regelmatig aan- en afslaan bij koude motor, etc. Welke voorzieningen zijn er getroffen. Zijn er compromissen gesloten. Hoe kun je als rijder de temperatuurhuishouding gunstig beinvloeden.
  9. Details over remmen en remgeneratie. Hoe werkt het precies, hoe kun je het beste zien op het display wat er gebeurt.
  10. Hoe moeten de Hybrid en de Eco-boost meters in het dashboard precies gelezen worden.
  11. Hoe snel warmt preconditioning de accu op
  12. Waarom zij er geen schakelflippers leverbaar
  13. Zijn er verbeteringen aan de bevestiging van het laadklepje mogelijk
Verzoeken tot aanpassingen:
  • Komen er nieuwe dashboard thema's
  • Wordt het mogelijk de achterlichten tegelijk met DRL te laten branden
Volvo-On-Call verzoekjes:
  • Auto blokkeren op afstand (bij diefstal)
  • Stoelverwarming activeren bij pre-conditioning, ook zonder aangesloten kabel
  • Weergave van totaal aantal kilometers op diesel en totaal aan kilometers op accu
  • Waarschuwing dat ramen en/of dak nog openstaan, mogelijkheid om ramen en dak te openen en sluiten

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 02.04.2014 - 18:32
door vaudi
1 mei geen probleem.
Bij veel genoteerde vragen kan ik mij bij aansluiten.

Grootste wens: tempteer koelvloeistof in een van de items opnemen.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 02.04.2014 - 18:33
door friend
Remlichtindicatie in dashboard bij ACC automatische remming mis ik toch echt nog.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 02.04.2014 - 20:30
door jp-v60
zet mij maar eventueel op de reservelijst

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 04.04.2014 - 21:25
door volvofrits2013
mocht een andere datum dan 1 mei lukken, dan wil ik ook graag op de reservelijst...

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 05.04.2014 - 10:49
door V60_PHEV
Ik zou ook graag wel op de reservelijst willen en kan 1 mei wel.

Ik heb vragen over het rijden met een 1800 kg caravan:
Is de elektromotor bestand tegen het optrekken met een dergelijke aanhanger of kan ik beter rijden in AWD of Save?

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 05.04.2014 - 12:35
door rsnhakan
Wordt de datum nog veranderd Ben?