Waarom zou ik opladen?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Hier gaven de fiscale voordelen de doorslag. Maar daarnaast is de operationele besparing t.o.v. de zakelijk gebruikte privé auto ook een groot voordeel.
Het voordeel dat je hebt tov een gelijkwaardige lesauto met 25% heb ik niet meegenomen. Aangezien die optie voor ons altijd al erg onvoordelig was t.o.v. privé de auto voor het werk te gebruiken.
Dus onder de streep is het PIH concept voor ons ongeveer qua kosten gelijk aan het in privé beheer zakelijke inzet van een 8 jaar oude klasse auto.

Wel moeten we dan binnen 5 jaar geen dure EV componenten hoeven te vervangen.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Opladen gebeurd hier voornamelijk om het gemiddelde verbruik te drukken, elektrisch rijden gewoon heerlijk is en bovendien rijdt de auto lekkerder met een half/volle accu. Daarnaast stimuleert men het milieu. Ik rijd liever op stroom dan op de diesel. Heb dan niet de neiging om veel gas te geven. Want wat is die auto snel.
Gebruikersavatar
jrkalf
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
Locatie: Nederland
Contacteer:

rsnhakan schreef: Opladen gebeurd hier voornamelijk om het gemiddelde verbruik te drukken, elektrisch rijden gewoon heerlijk is en bovendien rijdt de auto lekkerder met een half/volle accu. Daarnaast stimuleert men het milieu. Ik rijd liever op stroom dan op de diesel. Heb dan niet de neiging om veel gas te geven. Want wat is die auto snel.
Dat ligt enorm aan wanneer je oplaadt. Als je uitgesteld laat (2300-0700) stimuleer je het milieu echt niet en verleg je de co2 uitstoot van je normale auto richting de energie centrale die je kWh's aan het opwekken is >_<

Maar je hebt helemaal gelijk. De auto is bloedje snel in Power mode, maar ik kan me er weinig toe laten uitdagen om die knop in te drukken. Ik geniet liever van die smooth ride in hybride.
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

++1.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
TMacD
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
Locatie: West Friesland

ik probeer 2 x per dag te laden, op het werk bij de standaard parkeer plaats, thuis moet ik even een blokje om - heb ik er wel voor over want :
  • zuiniger
  • stiller / meer relaxed rijden
  • voor he concept
natuurlijk zijn er veel voor en tegens een van de grote voors was de 0% bijtelling laten we eerlijk wezen, maar na een half jaartje sturen vindt ik de D6 echt een hele fijne wagen, wie a zegt moet ook b zeggen als je an hybride gaat rijden moet je ook zoveel mogelijk laden, maar dat mag iedereeen voor zich weten.
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
Gebruikersavatar
R.Bijl
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 19.03.2005 - 12:57
Locatie: Bergambacht
Contacteer:

jrkalf schreef:
rsnhakan schreef: Opladen gebeurd hier voornamelijk om het gemiddelde verbruik te drukken, elektrisch rijden gewoon heerlijk is en bovendien rijdt de auto lekkerder met een half/volle accu. Daarnaast stimuleert men het milieu. Ik rijd liever op stroom dan op de diesel. Heb dan niet de neiging om veel gas te geven. Want wat is die auto snel.
Dat ligt enorm aan wanneer je oplaadt. Als je uitgesteld laat (2300-0700) stimuleer je het milieu echt niet en verleg je de co2 uitstoot van je normale auto richting de energie centrale die je kWh's aan het opwekken is >_<

Maar je hebt helemaal gelijk. De auto is bloedje snel in Power mode, maar ik kan me er weinig toe laten uitdagen om die knop in te drukken. Ik geniet liever van die smooth ride in hybride.
Wat maakt de tijd van laden uit dan? Ik zit bij e×=co en die zeggen dat zij alles uit windkracht halen....
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
petervaw
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.04.2014 - 22:56

RichieB schreef: Als het je alleen om de kosten gaat kan je ook een haspeltje van een tientje naar buiten leggen. Of desnoods een standaard 240V stekkerdoos.
Beste Richie,
Ik wil thuis opladen et 'gewoon' 220 Volt. Kan dat? Het opladen duurt dan wel langer, maar dat neem ik voor lief.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ik een kabel bij volvo halen ((huis)220 <->mennekes aansluiting (auto))
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Nederland is al jaren geleden overgestapt op 230V. Sommige landen leveren 240V vandaar dat apparatuur tegenwoordig 220V-240V aan kan (en vaak zelfs 110V-240V). Zo'n kabeltje van schuko naar Mennekes zit bij je PIH. Er zit wel een regelunit in. Los zal zo'n label iets van €500 kosten ofzo.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
jrkalf
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
Locatie: Nederland
Contacteer:

RichieB schreef: Nederland is al jaren geleden overgestapt op 230V. Sommige landen leveren 240V vandaar dat apparatuur tegenwoordig 220V-240V aan kan (en vaak zelfs 110V-240V). Zo'n kabeltje van schuko naar Mennekes zit bij je PIH. Er zit wel een regelunit in. Los zal zo'n label iets van €500 kosten ofzo.

Zo'n kabeltje van schuko naar Mennekes zit niet standaard bij de PiH hoor. De mijne is Mennekes/Mennekes afgeleverd.
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
AIP
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 24.02.2007 - 09:55

Klopt, bij Volvo is standaard M-M, 6(?) meter.

Ik heb voor 40 EUR extra een Schuko-M kabel van 8 meter ipv de M-M kabel besteld.

Bij BMW bestel ik voor ruim 200EUR een M-M kabel, dat is een stuk goedkoper dan bij Volvo (waar ie inderdaad zo'n 500 EUR kost).
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio 197.000
2008 XC70 D5 GT Summum 165.000
2005 V70 D5 GT Summum Mobility Line - Imiv - RSE (na inbouw) 298.000
2007 BMW 318D Touring High Executive 61.000
2000 SAAB 9-3 Cabrio 2.0T LPT SE 163.000
1993 BMW 525TDS
1974 CITROEN DS21
1953 CITROEN Traction Avant 11BL
Gebruikersavatar
jrkalf
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
Locatie: Nederland
Contacteer:

Goed punt AIP.
Ik zal het er eens over hebben met m'n Lolvo vrinden in Waddinxveen. Als het niet in verhouding is, dan kan ik altijd nog bij de BoerenMestWagen bestellen. :)
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Bij de MY13 was een mode 2 kabel schuko - Mennekes standaard. Kennelijk is Volvo nu overgestapt op een mode 3 kabel.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41009
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Er is ook nog een forumsponsor die kabels levert.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
AIP
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 24.02.2007 - 09:55

Dat wist ik dan weer niet. Als het een reëel prijsje is, zal ik dat eens overwegen.
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio 197.000
2008 XC70 D5 GT Summum 165.000
2005 V70 D5 GT Summum Mobility Line - Imiv - RSE (na inbouw) 298.000
2007 BMW 318D Touring High Executive 61.000
2000 SAAB 9-3 Cabrio 2.0T LPT SE 163.000
1993 BMW 525TDS
1974 CITROEN DS21
1953 CITROEN Traction Avant 11BL
Gebruikersavatar
jrkalf
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ben schreef: Er is ook nog een forumsponsor die kabels levert.
Tegen BMW prijzen?
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

jrkalf schreef:
rsnhakan schreef: Opladen gebeurd hier voornamelijk om het gemiddelde verbruik te drukken, elektrisch rijden gewoon heerlijk is en bovendien rijdt de auto lekkerder met een half/volle accu. Daarnaast stimuleert men het milieu. Ik rijd liever op stroom dan op de diesel. Heb dan niet de neiging om veel gas te geven. Want wat is die auto snel.
Dat ligt enorm aan wanneer je oplaadt. Als je uitgesteld laat (2300-0700) stimuleer je het milieu echt niet en verleg je de co2 uitstoot van je normale auto richting de energie centrale die je kWh's aan het opwekken is >_<

Maar je hebt helemaal gelijk. De auto is bloedje snel in Power mode, maar ik kan me er weinig toe laten uitdagen om die knop in te drukken. Ik geniet liever van die smooth ride in hybride.
Uitgesteld laden doen we niet. Hij hangt bijna altijd aan de stekker als de auto thuis is :)
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

jrkalf schreef:
Ben schreef: Er is ook nog een forumsponsor die kabels levert.
Tegen BMW prijzen?
Ik heb ook de BMW kabel besteld, is goedkoper en inclusief een mooie opbergtas
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Destijds bij de levering was het voor mij een verrassing dat ik een laadpunt 'aangeboden' kreeg via nuon cashback
Mooi laadpunt aan de muur, daarna wordt de auto afgeleverd met alleen maar een 230v laadkabel (my13)...
Wtf, duur laadpunt aan de muur (1400 euro) waarvan gelukkig 700 euro cashback...
En dan geen kabel drbij krijgen, ow sorry meneer, die kost 500 euro bij volvo...
Dus -> 1400 + 500 is 1900 euro kost het, om max 20% sneller te kunnen laden... Belachelijk, als ik dat had geweten had ik gewoon een buitenstopcontactje gebruikt.

Bij de prius plugin van mijn vrouw zitten gewoon beide kabels er standaard bij... (Die overigens maar 37 000 nieuw koste, dus de helft goedkoper)

Waarom houd volvo die kabels zo belachelijk duur???
Laatst gewijzigd door Jaromir op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Je had ook gewoon de Nuon laadpaal met vaste kabel moeten nemen. Kostte hetzelfde maar was pas in maart 2013 leverbaar.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Naja, uiteindelijk had ik die stekker toch nodig voor openbare laadpalen...
Beetje slordig dat ie voor het grote aankoop bedrag niet inbegrepen was.
Je wilt toch stimuleren dat mensen zo'n auto laden? Dan moet je ook de juiste kabels erbij doen, of een schappelijkere prijs hebben voor zo'n kabel...

De prius heeft dat als klein servicepuntje toch beter voor elkaar...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”