Hier gaven de fiscale voordelen de doorslag. Maar daarnaast is de operationele besparing t.o.v. de zakelijk gebruikte privé auto ook een groot voordeel.
Het voordeel dat je hebt tov een gelijkwaardige lesauto met 25% heb ik niet meegenomen. Aangezien die optie voor ons altijd al erg onvoordelig was t.o.v. privé de auto voor het werk te gebruiken.
Dus onder de streep is het PIH concept voor ons ongeveer qua kosten gelijk aan het in privé beheer zakelijke inzet van een 8 jaar oude klasse auto.
Wel moeten we dan binnen 5 jaar geen dure EV componenten hoeven te vervangen.
Waarom zou ik opladen?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Opladen gebeurd hier voornamelijk om het gemiddelde verbruik te drukken, elektrisch rijden gewoon heerlijk is en bovendien rijdt de auto lekkerder met een half/volle accu. Daarnaast stimuleert men het milieu. Ik rijd liever op stroom dan op de diesel. Heb dan niet de neiging om veel gas te geven. Want wat is die auto snel.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Dat ligt enorm aan wanneer je oplaadt. Als je uitgesteld laat (2300-0700) stimuleer je het milieu echt niet en verleg je de co2 uitstoot van je normale auto richting de energie centrale die je kWh's aan het opwekken isrsnhakan schreef: Opladen gebeurd hier voornamelijk om het gemiddelde verbruik te drukken, elektrisch rijden gewoon heerlijk is en bovendien rijdt de auto lekkerder met een half/volle accu. Daarnaast stimuleert men het milieu. Ik rijd liever op stroom dan op de diesel. Heb dan niet de neiging om veel gas te geven. Want wat is die auto snel.

Maar je hebt helemaal gelijk. De auto is bloedje snel in Power mode, maar ik kan me er weinig toe laten uitdagen om die knop in te drukken. Ik geniet liever van die smooth ride in hybride.
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
++1.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
- Locatie: West Friesland
ik probeer 2 x per dag te laden, op het werk bij de standaard parkeer plaats, thuis moet ik even een blokje om - heb ik er wel voor over want :
- zuiniger
- stiller / meer relaxed rijden
- voor he concept
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 12:57
- Locatie: Bergambacht
- Contacteer:
Wat maakt de tijd van laden uit dan? Ik zit bij e×=co en die zeggen dat zij alles uit windkracht halen....jrkalf schreef:Dat ligt enorm aan wanneer je oplaadt. Als je uitgesteld laat (2300-0700) stimuleer je het milieu echt niet en verleg je de co2 uitstoot van je normale auto richting de energie centrale die je kWh's aan het opwekken isrsnhakan schreef: Opladen gebeurd hier voornamelijk om het gemiddelde verbruik te drukken, elektrisch rijden gewoon heerlijk is en bovendien rijdt de auto lekkerder met een half/volle accu. Daarnaast stimuleert men het milieu. Ik rijd liever op stroom dan op de diesel. Heb dan niet de neiging om veel gas te geven. Want wat is die auto snel.![]()
Maar je hebt helemaal gelijk. De auto is bloedje snel in Power mode, maar ik kan me er weinig toe laten uitdagen om die knop in te drukken. Ik geniet liever van die smooth ride in hybride.
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10.04.2014 - 22:56
Beste Richie,RichieB schreef: Als het je alleen om de kosten gaat kan je ook een haspeltje van een tientje naar buiten leggen. Of desnoods een standaard 240V stekkerdoos.
Ik wil thuis opladen et 'gewoon' 220 Volt. Kan dat? Het opladen duurt dan wel langer, maar dat neem ik voor lief.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ik een kabel bij volvo halen ((huis)220 <->mennekes aansluiting (auto))
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Nederland is al jaren geleden overgestapt op 230V. Sommige landen leveren 240V vandaar dat apparatuur tegenwoordig 220V-240V aan kan (en vaak zelfs 110V-240V). Zo'n kabeltje van schuko naar Mennekes zit bij je PIH. Er zit wel een regelunit in. Los zal zo'n label iets van €500 kosten ofzo.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
RichieB schreef: Nederland is al jaren geleden overgestapt op 230V. Sommige landen leveren 240V vandaar dat apparatuur tegenwoordig 220V-240V aan kan (en vaak zelfs 110V-240V). Zo'n kabeltje van schuko naar Mennekes zit bij je PIH. Er zit wel een regelunit in. Los zal zo'n label iets van €500 kosten ofzo.
Zo'n kabeltje van schuko naar Mennekes zit niet standaard bij de PiH hoor. De mijne is Mennekes/Mennekes afgeleverd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 24.02.2007 - 09:55
Klopt, bij Volvo is standaard M-M, 6(?) meter.
Ik heb voor 40 EUR extra een Schuko-M kabel van 8 meter ipv de M-M kabel besteld.
Bij BMW bestel ik voor ruim 200EUR een M-M kabel, dat is een stuk goedkoper dan bij Volvo (waar ie inderdaad zo'n 500 EUR kost).
Ik heb voor 40 EUR extra een Schuko-M kabel van 8 meter ipv de M-M kabel besteld.
Bij BMW bestel ik voor ruim 200EUR een M-M kabel, dat is een stuk goedkoper dan bij Volvo (waar ie inderdaad zo'n 500 EUR kost).
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio 197.000
2008 XC70 D5 GT Summum 165.000
2005 V70 D5 GT Summum Mobility Line - Imiv - RSE (na inbouw) 298.000
2007 BMW 318D Touring High Executive 61.000
2000 SAAB 9-3 Cabrio 2.0T LPT SE 163.000
1993 BMW 525TDS
1974 CITROEN DS21
1953 CITROEN Traction Avant 11BL
2008 XC70 D5 GT Summum 165.000
2005 V70 D5 GT Summum Mobility Line - Imiv - RSE (na inbouw) 298.000
2007 BMW 318D Touring High Executive 61.000
2000 SAAB 9-3 Cabrio 2.0T LPT SE 163.000
1993 BMW 525TDS
1974 CITROEN DS21
1953 CITROEN Traction Avant 11BL
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Goed punt AIP.
Ik zal het er eens over hebben met m'n Lolvo vrinden in Waddinxveen. Als het niet in verhouding is, dan kan ik altijd nog bij de BoerenMestWagen bestellen.
Ik zal het er eens over hebben met m'n Lolvo vrinden in Waddinxveen. Als het niet in verhouding is, dan kan ik altijd nog bij de BoerenMestWagen bestellen.

- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Bij de MY13 was een mode 2 kabel schuko - Mennekes standaard. Kennelijk is Volvo nu overgestapt op een mode 3 kabel.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41009
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Er is ook nog een forumsponsor die kabels levert.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 24.02.2007 - 09:55
Dat wist ik dan weer niet. Als het een reëel prijsje is, zal ik dat eens overwegen.
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio 197.000
2008 XC70 D5 GT Summum 165.000
2005 V70 D5 GT Summum Mobility Line - Imiv - RSE (na inbouw) 298.000
2007 BMW 318D Touring High Executive 61.000
2000 SAAB 9-3 Cabrio 2.0T LPT SE 163.000
1993 BMW 525TDS
1974 CITROEN DS21
1953 CITROEN Traction Avant 11BL
2008 XC70 D5 GT Summum 165.000
2005 V70 D5 GT Summum Mobility Line - Imiv - RSE (na inbouw) 298.000
2007 BMW 318D Touring High Executive 61.000
2000 SAAB 9-3 Cabrio 2.0T LPT SE 163.000
1993 BMW 525TDS
1974 CITROEN DS21
1953 CITROEN Traction Avant 11BL
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Tegen BMW prijzen?Ben schreef: Er is ook nog een forumsponsor die kabels levert.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Uitgesteld laden doen we niet. Hij hangt bijna altijd aan de stekker als de auto thuis isjrkalf schreef:Dat ligt enorm aan wanneer je oplaadt. Als je uitgesteld laat (2300-0700) stimuleer je het milieu echt niet en verleg je de co2 uitstoot van je normale auto richting de energie centrale die je kWh's aan het opwekken isrsnhakan schreef: Opladen gebeurd hier voornamelijk om het gemiddelde verbruik te drukken, elektrisch rijden gewoon heerlijk is en bovendien rijdt de auto lekkerder met een half/volle accu. Daarnaast stimuleert men het milieu. Ik rijd liever op stroom dan op de diesel. Heb dan niet de neiging om veel gas te geven. Want wat is die auto snel.![]()
Maar je hebt helemaal gelijk. De auto is bloedje snel in Power mode, maar ik kan me er weinig toe laten uitdagen om die knop in te drukken. Ik geniet liever van die smooth ride in hybride.

- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Destijds bij de levering was het voor mij een verrassing dat ik een laadpunt 'aangeboden' kreeg via nuon cashback
Mooi laadpunt aan de muur, daarna wordt de auto afgeleverd met alleen maar een 230v laadkabel (my13)...
Wtf, duur laadpunt aan de muur (1400 euro) waarvan gelukkig 700 euro cashback...
En dan geen kabel drbij krijgen, ow sorry meneer, die kost 500 euro bij volvo...
Dus -> 1400 + 500 is 1900 euro kost het, om max 20% sneller te kunnen laden... Belachelijk, als ik dat had geweten had ik gewoon een buitenstopcontactje gebruikt.
Bij de prius plugin van mijn vrouw zitten gewoon beide kabels er standaard bij... (Die overigens maar 37 000 nieuw koste, dus de helft goedkoper)
Waarom houd volvo die kabels zo belachelijk duur???
Mooi laadpunt aan de muur, daarna wordt de auto afgeleverd met alleen maar een 230v laadkabel (my13)...
Wtf, duur laadpunt aan de muur (1400 euro) waarvan gelukkig 700 euro cashback...
En dan geen kabel drbij krijgen, ow sorry meneer, die kost 500 euro bij volvo...
Dus -> 1400 + 500 is 1900 euro kost het, om max 20% sneller te kunnen laden... Belachelijk, als ik dat had geweten had ik gewoon een buitenstopcontactje gebruikt.
Bij de prius plugin van mijn vrouw zitten gewoon beide kabels er standaard bij... (Die overigens maar 37 000 nieuw koste, dus de helft goedkoper)
Waarom houd volvo die kabels zo belachelijk duur???
Laatst gewijzigd door Jaromir op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Je had ook gewoon de Nuon laadpaal met vaste kabel moeten nemen. Kostte hetzelfde maar was pas in maart 2013 leverbaar.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Naja, uiteindelijk had ik die stekker toch nodig voor openbare laadpalen...
Beetje slordig dat ie voor het grote aankoop bedrag niet inbegrepen was.
Je wilt toch stimuleren dat mensen zo'n auto laden? Dan moet je ook de juiste kabels erbij doen, of een schappelijkere prijs hebben voor zo'n kabel...
De prius heeft dat als klein servicepuntje toch beter voor elkaar...
Beetje slordig dat ie voor het grote aankoop bedrag niet inbegrepen was.
Je wilt toch stimuleren dat mensen zo'n auto laden? Dan moet je ook de juiste kabels erbij doen, of een schappelijkere prijs hebben voor zo'n kabel...
De prius heeft dat als klein servicepuntje toch beter voor elkaar...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine