Pagina 3 van 3
Geplaatst: 11.03.2007 - 18:47
door Johan s60
Ik heb nog even op de site van Michelin gekeken en die stellen:
Ongeacht of u voor- of achterwielaandrijving hebt, adviseren wij u om de nieuwste banden op de achteras te monteren voor meer veiligheid in onverwachte en lastige situaties (noodstop, scherpe bocht, enz.), vooral op een natte ondergrond.
Zit ik er toch naast.
Het is wellicht veiliger maar als ik met de mindere banden voor, een beetje hard wil dan begint mijn toerenteller en snelheidsmeter snel op te lopen en ook gaat er dan een lampje knipperen maar echt harder gaat ie dan niet meer, dus daarom doe ik lekker mijn beste bandjes voor
Geplaatst: 11.03.2007 - 22:31
door Gast
Johan s60 schreef: Zit ik er toch naast.
Heel sportief.
Johan s60 schreef:Het is wellicht veiliger maar als ik met de mindere banden voor, een beetje hard wil dan begint mijn toerenteller en snelheidsmeter snel op te lopen en ook gaat er dan een lampje knipperen maar echt harder gaat ie dan niet meer, dus daarom doe ik lekker mijn beste bandjes voor
Misschien heb je het niet helemaal begrepen, maar dit krijg je niet als dit met je achterbanden gebeurt.
GEEN WAARSCHUWING
Ja, te laat, als je in de vangrail hangt, om een lantaarnpaal gekreukeld of dwars voor een vrachtauto.
Je kan dan wat hebben in zo'n Volvo.

Maar zoveel ook weer niet.
Alleen jammer als je in een slip raakt en later moet bedenken; shit, ik heb het geweten.
Hopende dat je dit dan nog kan.
Succes met beslissing!

Geplaatst: 12.03.2007 - 09:04
door Bover
Er is eentest geweest met banden met minder dan 3mm profiel. Ik kan de link niet meer vinden.
Maar het kwam er op neer dat je bijna met sliks rijdt bij nat weer,
50% MEER remweg enz enz.
Ik wissel de banden altijd als ze geen 3mm meer zijn.
Geplaatst: 12.03.2007 - 10:22
door Johan s60
Ik rij mijn banden zover op tot wat is wettelijk toegestaan, en rij (meestal) rustiger als het hard regent, je (en anderen zien) ziet toch een stuk minder.
Ik ben nog nooit met regen echt geslipt, wel ooit eens op sneeuw maar daar lag ijs onder hierdoor ging over de kop zo de bossjes in kwam wel weer op mijn wielen terecht en kon redelijk makkelijk uitstappen dan helpt een gordel echt kan ik je zeggen.
Bij winterbanden doe ik wel de beste achter, maar zomerbanden precies andersom alle adviezen ten spijt.
Ik ben nog steeds van mening dat dit (bij grote plassen op de weg) veiliger is, op de site van michelin zeggen ze ook dat ze talloze proeven hebben gedaan ik zal eens gaan zoeken of ik hier filmpjes van kan zien.
Geplaatst: 12.03.2007 - 10:25
door Bover
ehhh Johgan,
sorry maar een klien bietje eigenwijs zijt gij wel met die achterbanden..... zie aLEXV70
Maar het mag hoor

we leven met eigen beschikkingsrecht......
Geplaatst: 12.03.2007 - 10:42
door Johan s60
Ik weet het, maar als ik het ooit anders ervaar dan zij jullie de eerste aan wie ik het vertel.
Vaak is het zo met die "talloze" (kunnen er ook geen zijn) proeven, dat deze op geconditioneerde banen zijn (lekker glad) bij lage snelheid, in deze situatie ga je meer de winterse omstandigheden (sneeuw) nabootsen.
Bij grote plassen en hogere snelheid zijn mijn voorbanden die als eerste gaan planeren, tot nu toe is mijn achterkant v/d wagen nog nooit uitgebroken bij grote plassen tijdens remmen en van richting veranderen.
Ik snap wel dat het veilger is want dan merk je nog eerder dat je voorwielen gaan planeren en zal je snelheid wat lager komen te liggen en dus zullen je achter wielen al helemaal niet meer gaan planeren.
Beste banden voor heeft mijn persoonlijke voorkeur (bij regen/ plassen)
Zo nu moet ik gaan plassen
Geplaatst: 12.03.2007 - 11:02
door Gast
Ik hoop dat je niemand meeneemt in je ongeval!
Je hebt ook een verantwoordelijkheid naar je andere weggebruikers.
Geplaatst: 12.03.2007 - 11:13
door Johan s60
Nee zal ik niet doen, ik heb immers mijn beste banden voor