Volvo monteert kosteloos roetfilters

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Ik blijf het vreemd vinden. Wat zou er zo anders zijn dan aan een 2002 model.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Niks lijkt me
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Sja dat dachten ze bij Hooftman eerst ook. Laat ze er eerst maar een paar monteren denk ik. Dan zien ze vanzelf wel wat de verschillen zijn tussen de modeljaren en of dit verschil onoverbrugbaar is.
Vooralsnog denk ik dat ze nog even terughoudend blijven.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14848
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Vanmorgen twee dealers gebeld.
Ze zijn op de hoogte van de AANKOMENDE ACTIE.
Op dit moment lijkt het dat de dealers nog niet feitelijk en praktisch zijn voorbereid op het momteren van roetfilters.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Bover schreef:AANKOMENDE ACTIE
de subsidie geldt nog niet
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

De dealers hebben inderdaad net een brief gehad. Bij van Roosmalen zeiden ze dat ze hun klanten die in aanmerking komen voor de actie met de post op de hoogte gaan brengen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

Hoe zit het met de geimporteerde auto's? Helpt de dealer deze ook aan een gratis filtertje. En ja ik vraag me ook af of de prestaties te lijden hebben onder het filter. Trouwens nog een vraag hoe gaat dat met de gechipte auto's? Ik las ergens dat het motormanagement dan op hol kan slaan.

Gerard.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

gevanje schreef:Hoe zit het met de geimporteerde auto's? Helpt de dealer deze ook aan een gratis filtertje
Ik hoop het wel, en kan eigenlijk geen reden bedenken waarom niet. De motor zal een klein beetje meer tegendruk hebben maar of je dat nou echt merkt?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14848
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

dag Gerard,
volgens mij geven die roetfilters niet zoveel extra tegendruk dat je auto er van op hol slaat. ook niet bij toegnoemen vermogen van 8-11%

zie je misschien morgen bij fasttech te neede

Lijkt mij het rijk der fabelen...... :D
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Friso
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04.01.2006 - 21:37

Bezint eer ge begint.
Mijn dealer gaf aan dat een roetfilter om de 120.000 km vervangen moet worden. Hij begon heel vermakelijk te lachen toen hij bedacht wat dat betekend als dit samenvalt met vervanging van de distributieriem. Daarbij is een later geplaatste roetfilter niet het zelfde als een roetfilter die vanuit de fabriek is geplaatst.
mvg Friso
V70 D5 2002
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Volvo is voor de 1.9D en de 2.5D niets aan het ontwikkelen omdat het commercieel niet interessant lijkt te zijn, een erg slechte beurt voor het soms zo milieubewuste Volvo.
Volvo for life
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Ze doen het eerst voor de laatste drie modeljaren, mischien daarna ook nog voor 2002/2001 D5'en, dus niet voor ons, wel balen hoor!!
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

bart simpson schreef:Volvo is voor de 1.9D en de 2.5D niets aan het ontwikkelen omdat het commercieel niet interessant lijkt te zijn, een erg slechte beurt voor het soms zo milieubewuste Volvo.
1,9D Word die nog steeds nieuw verkocht? Nee toch? Deze is dan uit de oude S40/V40??
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Bart,
idd de 1.9 D ligt in de oude S/V40. Maar de 2.5 D ligt in de oude 850 en S/V70

Ik ben het compleet met bart simpson eens. En ik wil wel degelijk een roetfilter. Ik rij niet voor niets VOLVO (en ben daarnaast nog milieutechnoloog.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Oh ja Friso.
Die dealer is een beetje minder bekend met alle technieken die er nu zijn. En weet dus schijnbaar niet dat die 120.000 km niet klopt. (Er zit namelijk een systeem in het filter wat ervoor zorgt dat het filter zichzelf regenereert, schoonbrand als het ware).

Sorry maar aan zo'n persoon heb je dus niet veel als het om het VOLVO-imago gaat.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

V480-V40 schreef:Bart,
idd de 1.9 D ligt in de oude S/V40. Maar de 2.5 D ligt in de oude 850 en S/V70

Ik ben het compleet met bart simpson eens. En ik wil wel degelijk een roetfilter. Ik rij niet voor niets VOLVO (en ben daarnaast nog milieutechnoloog.)
Dat klopt, maar daarvan rijden er nog ruim voldoende rond die ook hun bijdrage mogelijk negatieve leveren tot de "aantasting" van ons milieu.
Ik vind het milieu wel een argument, maar "commercieel onaantrekkelijk" daarentegen in het geheel niet, het valt mij dus wat tegen dat men bij Volvo het milieu niet dat warme hart toedraagt dat men suggereert.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Friso schreef:Bezint eer ge begint.
Mijn dealer gaf aan dat een roetfilter om de 120.000 km vervangen moet worden. Hij begon heel vermakelijk te lachen toen hij bedacht wat dat betekend als dit samenvalt met vervanging van de distributieriem. Daarbij is een later geplaatste roetfilter niet het zelfde als een roetfilter die vanuit de fabriek is geplaatst.
mvg Friso
Slechte beurt van die dealer, een 1.6D of een 2.0D kennen een additief voor het werkend houden van het roetfilter, er moet eens in de zoveel tijd een beetje sap bij zeg maar, alle 5 cilinders hebben (zolang je maar niet chiptuned) een "for life" werkend roetfilter.
Wat de retrofit rpf's aan gaat ken ikzelf de exacte verschillen niet.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

alle 5 cilinders hebben (zolang je maar niet chiptuned) een "for life" werkend roetfilter.
Wat voor onderhoud vragen die roetfilters dan als je chipt? Of dienen ze dan vervangen te worden na een x aantal kilometers??
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bart schreef:
alle 5 cilinders hebben (zolang je maar niet chiptuned) een "for life" werkend roetfilter.
Wat voor onderhoud vragen die roetfilters dan als je chipt? Of dienen ze dan vervangen te worden na een x aantal kilometers??
Dan is het scenario van die vervanging zeker wel aan de orde, het schijnt zeer gemakkelijk te sneuvelen door enerijds een soms wel 200% hogere roetvorming en anderszijds een veel hogere temperatuur
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Maar de motor brandt als het filter vol zit met roet dat ding weer even schoon, als je de motor dan chipt en de uitlaat temperatuur is constant hoger, zou dat dan nog goed gaan??
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”