Pagina 3 van 10

Geplaatst: 26.06.2006 - 10:59
door Richard
Ik blijf het vreemd vinden. Wat zou er zo anders zijn dan aan een 2002 model.

Geplaatst: 26.06.2006 - 11:00
door NOS
Niks lijkt me

Geplaatst: 26.06.2006 - 11:02
door 480S60
Sja dat dachten ze bij Hooftman eerst ook. Laat ze er eerst maar een paar monteren denk ik. Dan zien ze vanzelf wel wat de verschillen zijn tussen de modeljaren en of dit verschil onoverbrugbaar is.
Vooralsnog denk ik dat ze nog even terughoudend blijven.

Geplaatst: 26.06.2006 - 19:06
door Bover
Vanmorgen twee dealers gebeld.
Ze zijn op de hoogte van de AANKOMENDE ACTIE.
Op dit moment lijkt het dat de dealers nog niet feitelijk en praktisch zijn voorbereid op het momteren van roetfilters.

Geplaatst: 26.06.2006 - 19:47
door NOS
Bover schreef:AANKOMENDE ACTIE
de subsidie geldt nog niet

Geplaatst: 26.06.2006 - 22:46
door 480S60
De dealers hebben inderdaad net een brief gehad. Bij van Roosmalen zeiden ze dat ze hun klanten die in aanmerking komen voor de actie met de post op de hoogte gaan brengen.

Geplaatst: 29.06.2006 - 22:59
door gevanje
Hoe zit het met de geimporteerde auto's? Helpt de dealer deze ook aan een gratis filtertje. En ja ik vraag me ook af of de prestaties te lijden hebben onder het filter. Trouwens nog een vraag hoe gaat dat met de gechipte auto's? Ik las ergens dat het motormanagement dan op hol kan slaan.

Gerard.

Geplaatst: 30.06.2006 - 09:41
door NOS
gevanje schreef:Hoe zit het met de geimporteerde auto's? Helpt de dealer deze ook aan een gratis filtertje
Ik hoop het wel, en kan eigenlijk geen reden bedenken waarom niet. De motor zal een klein beetje meer tegendruk hebben maar of je dat nou echt merkt?

Geplaatst: 30.06.2006 - 12:14
door Bover
dag Gerard,
volgens mij geven die roetfilters niet zoveel extra tegendruk dat je auto er van op hol slaat. ook niet bij toegnoemen vermogen van 8-11%

zie je misschien morgen bij fasttech te neede

Lijkt mij het rijk der fabelen...... :D

Geplaatst: 19.07.2006 - 21:23
door Friso
Bezint eer ge begint.
Mijn dealer gaf aan dat een roetfilter om de 120.000 km vervangen moet worden. Hij begon heel vermakelijk te lachen toen hij bedacht wat dat betekend als dit samenvalt met vervanging van de distributieriem. Daarbij is een later geplaatste roetfilter niet het zelfde als een roetfilter die vanuit de fabriek is geplaatst.
mvg Friso

Geplaatst: 19.07.2006 - 21:36
door bart simpson
Volvo is voor de 1.9D en de 2.5D niets aan het ontwikkelen omdat het commercieel niet interessant lijkt te zijn, een erg slechte beurt voor het soms zo milieubewuste Volvo.

Geplaatst: 20.07.2006 - 08:40
door NOS
Ze doen het eerst voor de laatste drie modeljaren, mischien daarna ook nog voor 2002/2001 D5'en, dus niet voor ons, wel balen hoor!!

Geplaatst: 20.07.2006 - 18:11
door bart15
bart simpson schreef:Volvo is voor de 1.9D en de 2.5D niets aan het ontwikkelen omdat het commercieel niet interessant lijkt te zijn, een erg slechte beurt voor het soms zo milieubewuste Volvo.
1,9D Word die nog steeds nieuw verkocht? Nee toch? Deze is dan uit de oude S40/V40??

Geplaatst: 20.07.2006 - 18:14
door V480-S60
Bart,
idd de 1.9 D ligt in de oude S/V40. Maar de 2.5 D ligt in de oude 850 en S/V70

Ik ben het compleet met bart simpson eens. En ik wil wel degelijk een roetfilter. Ik rij niet voor niets VOLVO (en ben daarnaast nog milieutechnoloog.)

Geplaatst: 20.07.2006 - 18:17
door V480-S60
Oh ja Friso.
Die dealer is een beetje minder bekend met alle technieken die er nu zijn. En weet dus schijnbaar niet dat die 120.000 km niet klopt. (Er zit namelijk een systeem in het filter wat ervoor zorgt dat het filter zichzelf regenereert, schoonbrand als het ware).

Sorry maar aan zo'n persoon heb je dus niet veel als het om het VOLVO-imago gaat.

Geplaatst: 20.07.2006 - 18:50
door bart simpson
V480-V40 schreef:Bart,
idd de 1.9 D ligt in de oude S/V40. Maar de 2.5 D ligt in de oude 850 en S/V70

Ik ben het compleet met bart simpson eens. En ik wil wel degelijk een roetfilter. Ik rij niet voor niets VOLVO (en ben daarnaast nog milieutechnoloog.)
Dat klopt, maar daarvan rijden er nog ruim voldoende rond die ook hun bijdrage mogelijk negatieve leveren tot de "aantasting" van ons milieu.
Ik vind het milieu wel een argument, maar "commercieel onaantrekkelijk" daarentegen in het geheel niet, het valt mij dus wat tegen dat men bij Volvo het milieu niet dat warme hart toedraagt dat men suggereert.

Geplaatst: 20.07.2006 - 18:54
door bart simpson
Friso schreef:Bezint eer ge begint.
Mijn dealer gaf aan dat een roetfilter om de 120.000 km vervangen moet worden. Hij begon heel vermakelijk te lachen toen hij bedacht wat dat betekend als dit samenvalt met vervanging van de distributieriem. Daarbij is een later geplaatste roetfilter niet het zelfde als een roetfilter die vanuit de fabriek is geplaatst.
mvg Friso
Slechte beurt van die dealer, een 1.6D of een 2.0D kennen een additief voor het werkend houden van het roetfilter, er moet eens in de zoveel tijd een beetje sap bij zeg maar, alle 5 cilinders hebben (zolang je maar niet chiptuned) een "for life" werkend roetfilter.
Wat de retrofit rpf's aan gaat ken ikzelf de exacte verschillen niet.

Geplaatst: 20.07.2006 - 19:38
door bart15
alle 5 cilinders hebben (zolang je maar niet chiptuned) een "for life" werkend roetfilter.
Wat voor onderhoud vragen die roetfilters dan als je chipt? Of dienen ze dan vervangen te worden na een x aantal kilometers??

Geplaatst: 20.07.2006 - 20:31
door bart simpson
bart schreef:
alle 5 cilinders hebben (zolang je maar niet chiptuned) een "for life" werkend roetfilter.
Wat voor onderhoud vragen die roetfilters dan als je chipt? Of dienen ze dan vervangen te worden na een x aantal kilometers??
Dan is het scenario van die vervanging zeker wel aan de orde, het schijnt zeer gemakkelijk te sneuvelen door enerijds een soms wel 200% hogere roetvorming en anderszijds een veel hogere temperatuur

Geplaatst: 20.07.2006 - 20:41
door NOS
Maar de motor brandt als het filter vol zit met roet dat ding weer even schoon, als je de motor dan chipt en de uitlaat temperatuur is constant hoger, zou dat dan nog goed gaan??