ideale schakelmoment

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

MathijsT4 schreef:@NOS: toerental 1800, dan koppeling los. Schakelmomenten kan ik niet echt goed berekenen omdat bij veel turbodiesels het vermogen ineens wegvalt na bijv. 4000 rpm.

Bij een automaat trouwens altijd rem HARD intrappen, volgas geven en dan rem los. Volvo's accepteren dit geloof ik wel, maar er zijn ook merken (van Audi weet ik het in ieder geval) die het vermogen knijpen zolang je de rem in hebt, al geef je vol gas.
Hoeft bij volvo's niet. Mijn ervaring met V70's etc met automaat is dat je al wielspin hebt bij vanuit stilstand vól t gas in trappen. Dat lijkt mij dan ook de snelste manier.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Hang-oor
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
Locatie: Overijssel

Wat een mooie filmpjes! Die wil ik ook, nog even kijken hoe ik dat ga doen.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Hang-oor schreef:Wat een mooie filmpjes! Die wil ik ook, nog even kijken hoe ik dat ga doen.
Thanks :-) Als je er niet uitkomt zeg je het maar.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Barlin
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
Locatie: Amstelveen

Gaaf hoor die filmpjes. Gaat als een speer. Maar één keer schakelen maakt wel degelijk uit. Veel mensen die er niet zo handig in zijn verliezen daar tijd. Koppeling intrappen, gas los, koppeling op, gas in. Het aftrappen zal velen teveel aan het hart gaan. Goed voor je ego maar slecht voor je Volvo.

En meneer Storm ben benieuwd wat die D5 doet hihihi.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Barlin, waar in a´veen ben je te spotten, en hoe ziet je auto er uit?
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Barlin schreef:Gaaf hoor die filmpjes. Gaat als een speer. Maar één keer schakelen maakt wel degelijk uit. Veel mensen die er niet zo handig in zijn verliezen daar tijd. Koppeling intrappen, gas los, koppeling op, gas in. Het aftrappen zal velen teveel aan het hart gaan. Goed voor je ego maar slecht voor je Volvo.

En meneer Storm ben benieuwd wat die D5 doet hihihi.
Beetje volvo moet er zeker wel tegen kunnen.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Barlin
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
Locatie: Amstelveen

Cojones schreef:Barlin, waar in a´veen ben je te spotten, en hoe ziet je auto er uit?
In het centrum. Ik heb eigenlijk nauwelijks foto's en weet ook niet hoe ik een afbeelding kan plaatsen Hum. :?: .
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Barlin
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
Locatie: Amstelveen

Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

plaatje...
wij wachten op jou sprinttijden :wink:
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Wie weet zie ik spot ik je wel ns Barlin.
Volvo 940 SE
NLMOU
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13.06.2006 - 11:04

Heeft iemand hier een koppel-toeren karakteristiek van een S40??
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

MOTOR?
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Barlin
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
Locatie: Amstelveen

Ho de sprinttijden. Volgens het boekje achter in de 6 seconden. Ik heb het zelf niet gemeten. Ik ben veel te druk met in de achteruitkijk spiegel aan het kijken en lol hebben.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Gebruikersavatar
pieter007
5th Gear member
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
Locatie: Putte , bij mechelen
Contacteer:

ik ben eens gaan testrijden met de nieuwe c70 cabrio
met de geartronic tot tegen het rood in 1 ste en dan in 2 de tot tegen het rood zat ie net aan 100 km/h in 12.8 seconden

het was een bezine motor maar welke weet ik niet juist
op het moment dat we dit aan het testen waren aan de lichten stond er een bmw x5 achter ons
die kwam ons gewoon voorbij persies of we stonden stil


we gaan het nog eens testen met de s80 en eens kijken hoe die het doet
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Beetje knallen om het knallen of hebben jullie er ook een hoger doel mee?
Volvo for life
Gebruikersavatar
pieter007
5th Gear member
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
Locatie: Putte , bij mechelen
Contacteer:

het is de persoonlijke s80 waar we dit mee gaan testen

en een testritje met de c70 wie zou er eens niet doortrekken ?

de c70 beviel ons prima de zetels zaten beter dan onze s80
het stuur vond ik helemaal geweldig lag zéér goed in de hand
triptronic is ook wel leuk maar heb toch liever een handgeschakelde
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Gebruikersavatar
Hang-oor
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
Locatie: Overijssel

bart simpson schreef:Beetje knallen om het knallen of hebben jullie er ook een hoger doel mee?
Snel zegeltjes sparen bij de shell :)
Barlin
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
Locatie: Amstelveen

pieter007 schreef:ik ben eens gaan testrijden met de nieuwe c70 cabrio
met de geartronic tot tegen het rood in 1 ste en dan in 2 de tot tegen het rood zat ie net aan 100 km/h in 12.8 seconden
Weet je zeker dat je de handrem eraf had gehaald. Leuk hoor rij je in een cabrio wil ie niet optrekken. Moet haast wel een 140Pk moter geweest zijn 2.4 liter (of maken ze nog kleinere motoren?).

Ik vind het jammer dat ze geen Cabrio hebben die op het onderstel van een S60 staat. Dat zou pas een gave auto worden.

BTW ik denk niet dat doortrekken tot in het rood bij zo'n klein motortje echt helpt. Beter is volgens mij te schakelen net nadat het toerental over de piek van het koppel is gegaan.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

pieter007 schreef:ik ben eens gaan testrijden met de nieuwe c70 cabrio
met de geartronic tot tegen het rood in 1 ste en dan in 2 de tot tegen het rood zat ie net aan 100 km/h in 12.8 seconden

het was een bezine motor maar welke weet ik niet juist
op het moment dat we dit aan het testen waren aan de lichten stond er een bmw x5 achter ons
die kwam ons gewoon voorbij persies of we stonden stil


we gaan het nog eens testen met de s80 en eens kijken hoe die het doet
Jij bent toch 17, dan mag dat helemaal niet.
Volvo 940 SE
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”