Pagina 3 van 5

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 27.11.2014 - 15:00
door kevinwalter
jtb81 schreef: 5e versnellingsbak?????? Tijd voor een automaatje, want zoveel sloopt een normaal mens er niet. En er kan eens 1 slechte bak tussen zitten, maar niet 5.
Volvo heeft keer op keer een inspectie gedaan op de versnellingsbak en het bleek iedere keer een productiefout te zijn. Gelukkig werd hij daardoor wel gratis vervangen maar wel iedere keer problemen...
Zo ver ik weet rijdt hij gewoon normaal.

Nog een leuke feit, er stond 80dkm op de klok. :')

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 27.11.2014 - 15:07
door suban
Ik rij nu bijna 120000km met een v50 16d van 2009 en nog 0 problemen gehad.Problemen voorkomen is minder kortje ritjes doen want daarvoor zijn de moderne diesels niet voor gemaakt!

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 27.11.2014 - 22:02
door saab99gl1984
Ik heb 2 V50's 2.0D gereden. Wat mij betreft heerlijke diesels met voldoende koppel en vermogen. Verbruik zo'n 1 op 17 / 1op 18 mee gereden. Indien ik prive een auto zou moeten kopen koos ik waarschijnlijk voor een V50 2.0D kiezen.

Alexander

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 02.12.2014 - 12:14
door Arjan15
Prima ervaringen met de 1.6d. Een paar onverwachte reparaties. Geen stoplichtsprinter, maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Met belading (bv. vakantie of met meerdere mensen in de auto) moet er wat meer gas worden gegeven en op andere momenten worden geschakeld. Afgelopen zomer weer naar Zuid-Europa geweest, na een halve dag rijden is de auto pas echt goed opgewarmd en krijgt ie het naar zijn zin! Mijn 1.6d heeft overigens geen roetfilter.

--Alle discussies over dat een D5 beter zou zijn, vind ik persoonlijk hier niet op z'n plaats. De topictitel vraagt immers naar positieve verhalen over de genoemde motoren.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 02.12.2014 - 14:10
door Walter
kevinwalter schreef:
jtb81 schreef: 5e versnellingsbak?????? Tijd voor een automaatje, want zoveel sloopt een normaal mens er niet. En er kan eens 1 slechte bak tussen zitten, maar niet 5.
Volvo heeft keer op keer een inspectie gedaan op de versnellingsbak en het bleek iedere keer een productiefout te zijn. Gelukkig werd hij daardoor wel gratis vervangen maar wel iedere keer problemen...
Zo ver ik weet rijdt hij gewoon normaal.

Nog een leuke feit, er stond 80dkm op de klok. :')
Dit is meer een kwestie van botte pech dan dat er structureel iets fouts zit in die bakken. Anders zou het veel vaker voorkomen.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 06.12.2014 - 17:54
door koos
Nu 245000 km in een V50 1.6d drive, op een defecte EGR klep bij 90000 na (garantie), 0,0 problemen en een gemiddeld verbruik van 1 op 20. Ik rij 55000 per jaar. Gewoon goed en op tijd de beurten laten uitvoeren en dan kan hij volgens mij nog probleemloos 2 ton meer aan!

Mijn vorige 1.6d uit 2007 had meer problemen, maar waren niet te wijten aan de motor, maar aan de electronica.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 06.12.2014 - 19:25
door Alex V70R
Hier ook enkel positieve ervaringen.
Heb van 2007-2009 130.000 km met een V50 2.0D gereden.
In die tijd is de auto behoorlijk uitgewrongen, maar hij heeft geen stap verkeerd gezet.
Een van de meest fijne auto's die ik gehad heb. Volgens mijn vriendin zelfs de meest fijne, die mist hem nog steeds.

Gr. Alex.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 08.12.2014 - 09:02
door Bmv
Gaat goed dit!! :)
Tx iedereen

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 08.12.2014 - 10:01
door Remko1971
Ruim 5 jaar een 2.0d gereden en er elke dag van genoten. uiteindelijk iets van 230k in gereden als ik me goed herinner. Sowieso vind ik het een mooi model waar je nog zeker in gezien kan worden. Echt Volvo.
Eigenlijk nooit problemen met de auto gehad. dealer onderhouden. Enige probleem dat na een aantal jaren de airco lek leek maar geen gaatje werd gevinden, dus af en toe bij laten vullen. Motorisch nooit problemen en buiten het reguliere onderhoud geen bijzondere kosten aan gehad.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 08.12.2014 - 16:59
door Tempelier
Ook hier prima ervaringen met de 1.6d. Een paar onverwachte kosten gehad maar dat heb je met elke auto wel eens..
Voor de rest prima auto die mij nog nooit echt heeft laten staan door niet meer te rijden. Het enige eufel was de wel bekende roetfilter, maar die heb ik er 1,5 jaar geleden laten uitboren.
Heb spijt dat ik het niet veel eerder heb laten doen = zaligheid!

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 15.12.2014 - 21:43
door Migaddo
Ik geniet nog steeds van mijn 2.0D uit 2004 met 415K op de teller.
Motorisch geen problemen gehad, (gekocht bij 250K).
Een keer een noodloop, en het bleek een kabeltje te zijn richting de turbo.

Wel heb ik bij aankoop de EGR laten afdoppen.
Verder wel regulier en bijtijds onderhoud.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 15.12.2014 - 22:27
door prodigy
in anderhalf jaar een 1.6d van 120 naar 180k gereden. Duidelijk 2 hoofstukken. Het met en zonder roetfilter tijdperk. Met: volkomen piep, van noodloop naar noodloop en de meest vreemde fouten die er eigenlijk niet waren (anti skid, turbodruk, gloeibougies en weet ik wat nog meer). Zonder: Uitstekend en tot nu toe zonder fouten (behalve een incorrecte checksum ;-) !!
Zal best niet mogen, maar weg met die kurk uit de uitlaat!

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 16.12.2014 - 22:43
door Geitje
Inderdaad ook wel veel positieve verhalen over de PSA diesels.
Mijn persoonlijke mening is dat Volvo's met PSA/Ford motoren geen (volledige) Volvo's zijn... Er zit gewoon verschil in kwaliteit en degelijkheid met de motoren van Volvo makelij.
Volgens mij moet je ervoor uitkijken dat je met zo'n topic niet onterecht moed inpraat met een gecensureerd topic. Mensen moeten een eerlijk beeld krijgen van een auto die ze willen kopen. Als je het objectief bekijkt zijn er gewoon erg veel problemen met de PSA motoren.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 16.12.2014 - 23:48
door ~Thijs~
Hier een 1.6d met nog maar 310dkm. Heeft het nog prima naar z'n zin, gemiddeld verbruik 1:21.5 O-)

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 17.12.2014 - 18:49
door Herbal
V70 2.0D van mei 2008. Met PSA-motor dus. Privé gekocht. Voorheen Ford gereden. Ik weet het nu wel... Ik blijf bij Volvo. Nooit zo'n fijne auto gehad als mijn V70. Ik ben van plan er nog lang mee te rijden als het even meezit. Tot op heden geen noemenswaardige extra kosten aan gehad. Regulier onderhoud via dealer. Het is geen strepentrekker, maar voldoende krachtig en voldoende koppel in lage toeren. Zeer tevreden dus. Vandaag 146.000 km gezien op de teller, dus niet echt een veelrijder, maar toch gemiddeld 20 à 25k per jaar. Maandag nieuwe winterwielenset en rond de jaarwisseling nog eens diep Duitsland in. Fahren fahren fahren auf der Autobahn :-)

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 18.12.2014 - 19:17
door Migaddo
Geitje schreef: Inderdaad ook wel veel positieve verhalen over de PSA diesels.
Mijn persoonlijke mening is dat Volvo's met PSA/Ford motoren geen (volledige) Volvo's zijn... Er zit gewoon verschil in kwaliteit en degelijkheid met de motoren van Volvo makelij.
Volgens mij moet je ervoor uitkijken dat je met zo'n topic niet onterecht moed inpraat met een gecensureerd topic. Mensen moeten een eerlijk beeld krijgen van een auto die ze willen kopen. Als je het objectief bekijkt zijn er gewoon erg veel problemen met de PSA motoren.
Niet helemaal mee eens, klagende mensen verschijnen eerder op een forum dan mensen die tevreden zijn.
Dus om een objectief beeld te verkrijgen, is het goed om ook na te gaan hoeveel mensen er wel tevreden zijn.

Ik zie in ieder geval nog heel veel Volvo's met de PSA/Ford motoren rondrijden. Dat wil natuurlijk ook wat zeggen.

Kan best zijn dat de Volvomotoren iets beter zijn, maar voor een ieder is het een afweging waar ze voor kiezen.
Laten we eerlijk zijn, alle auto's van tegenwoordig bezitten onderdelen van andere auto's dat is ook de reden dat er nog innovatie plaats kan vinden, anders wordt het te duur, en dat gaat de consument dan voelen.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 19.12.2014 - 11:28
door mad_manic
Geitje schreef: Inderdaad ook wel veel positieve verhalen over de PSA diesels.
Mijn persoonlijke mening is dat Volvo's met PSA/Ford motoren geen (volledige) Volvo's zijn... Er zit gewoon verschil in kwaliteit en degelijkheid met de motoren van Volvo makelij.
Volgens mij moet je ervoor uitkijken dat je met zo'n topic niet onterecht moed inpraat met een gecensureerd topic. Mensen moeten een eerlijk beeld krijgen van een auto die ze willen kopen. Als je het objectief bekijkt zijn er gewoon erg veel problemen met de PSA motoren.
Als je jouw stelling doortrekt naar de Nederlandse markt dan vermoed ik dat er meer 'geen volledige volvo's' in Nederland rondrijden dan 'echte' volvo's over de laatste twintig jaar gezien alle verkochte volvo modellen die naast PSA/Ford met Renault motoren rondrijden (440/460/480, S40/V40 classic etc). Het is vrij simpel, hoe meer modellen er van rondrijden des te meer problemen er gemeld worden. Daarnaast worden negatieve ervaringen eerder gedeeld dan positieve.
Heb met mijn vorige auto een V40 met Renault motor bijna 4 ton gereden en was nog steeds prima toen ik deze wegdeed. Als ik de verhalen mocht geloven over deze motor die ook in de laguna lag destijds dan was ik nooit zover gekomen qua kilometerstand.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 19.12.2014 - 11:31
door Paul
Gecensureerd topic, hou dan ook even rekening mee dat meer mensen met problemen zich op online fora melden dan dat mensen heel blij zijn met hun product en dit overal schrijven.

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 19.12.2014 - 15:51
door wim de jong
het grootste probleem met die PSA motoren is de EGR problematiek, icm het roetfilter en die bijbehorende elektronica modules.

Pleur die zooi eruit en je hebt een goede en betrouwbare krachtbron. (mits goed onderhouden en beurtjes gehad, want daar zijn ze ook gevoelig voor)

Re: Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geplaatst: 20.12.2014 - 15:40
door weemayne
Geitje schreef: Inderdaad ook wel veel positieve verhalen over de PSA diesels.
Mijn persoonlijke mening is dat Volvo's met PSA/Ford motoren geen (volledige) Volvo's zijn... Er zit gewoon verschil in kwaliteit en degelijkheid met de motoren van Volvo makelij.
Compleet gebaseerd op onderbuikgevoelens en niet op technische kennis. Vertel is, wat maakt deze 'echte' Volvo motoren dan zoveel degelijker?