Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geleverd vanaf 2003
Bmv
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 07.11.2014 - 21:55

Ik ga het maar eens over een andere boeg gooien. Dit omdat ik het gevoel heb dat er veel mensen zijn die alleen als ze problemen hebben op dit forum posten. Net zoals op alle fora trouwens. Als je wat last hebt van je buik en je Googled wat over buikpijn, dan denk je ook na een half uur lezen dat je mss ongeneeslijk ziek bent. Ik hoop dat dit fenomeen ook geldt voor de v50 diesel.

Het lijkt me daarom wel fijn en nuttig om een topic te openen over Volvo rijders die gewoon dagelijks blij zijn met hun auto. Net als ik jarenlang met mijn S70 2.5D.
Ik wil echt graag een V50 diesel, maar ben na het lezen van alle ellende over bijna standaard motor problemen en noodloop dit noodloop dat, al een stuk minder enthousiast.
Ik houd natuurlijk vol omdat ik de v50 nou eenmaal erg mooi vind...
Kom maar door, zou ik zeggen! :D
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1211
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

De D2= 1.6D :) Voor de rest zijn er weinig positieve verhalen denk ik :P Lekker een D5 nemen, geen problemen.
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Bmv
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 07.11.2014 - 21:55

Oh... Ik dacht dat de D2 een verbeterde versie was. :-)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27512
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Op het internet, etc hoor je al snel de negatieve verhalen, immers als iemand geen problemen heeft zal je diegene over het algemeen ook niet horen.
Neem daarbij dat van de 1.6D/D2/2.0D de meest verkochte motoren zijn, dus vind je daar ook de meeste problemen mee.

Heb zelf ook de nodige ellende met mijn V50 2.0D gehad, maar denk ook graag terug aan de dingen die wel goed waren aan deze wagen :)
(en ja, dat waren er nog altijd genoeg)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29865
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat kan waar zijn maar een D5 motor is altijd aan te bevelen, is een hele fijne en krachtige motor.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27512
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Wij zijn gewoon verwend geraakt 8)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

Inmiddels rijd ik 4 jaar in mijn V50 D5 uit 2007 met 5 traps geartronic. Erg tevreden over. Iedere dag rijd ik er met plezier in. Huidige km stand is 390.000 km Naast het normale onderhoud met de motor geen problemen gehad. Het enige is het verbindingsstangetje van de wervelklep wat soms losgaat. Inmiddels wel 2 maal de condensor van de airco vervangen maar dat is een V50 kwaaltje.

Kortom naar mijn idee een aanrader.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29865
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

fredhead schreef: Wij zijn gewoon verwend geraakt 8)
Dat is ook zo maar andere mensen moeten ook weten hoe fijn een D5 motor is om te rijden.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

De D2= 1.6D ....
Dat is beslist niet waar, een D2 is echt wel anders en stukken beter dan de 1.6D (wat ook een PSA motor is)

Zelf 2 jaar een 2.0D gereden, met 135.000 km. Geen centje pijn, wel heb ik in Uden de EGR buiten spel gezet, en ook het roetfilter. Hij reed daarna ongeveer gemiddeld 5.8 l / 100 km. Buiten de beurtjes alleen remschijven, blokken voor en achter en draagarmen voor en een paar lampjes. Fantastische motor, alleen een D2 is zuiniger.

Vandaar ingeruild voor de D2...... Ga nog binnenkort naar Uden om ook de EGR en roetfilter buiten spel te zetten, maar ik heb er nu al 13000 km mee gereden sinds sept 2014, en totaal geen problemen. Gemiddeld 4.9 tot 5.2 l / 100 km..... echt wel zuiniger dus. Alleen een keer nieuwe wissers, en een koplampje stuk. Het enige minpuntje, het is een drivE, maar nu reeds aan gewend.

Beiude wagens gebruik ik als lesauto, en tweede hands gekocht (ex-lease bakken) maar dan weet ik zeker dat het onderhoud goed is geweest en regelmatig. Dat is altijd belangrijk als je een tweede hands auto koopt.


Ik geef direct toe dat niets een D5 kan overtreffen, maar dat is niet economisch verantwoord voor een lesauto.
In mijn vorige V70 liep deze ook geweldig, maar hangt ook een heel ander prijskaartje aan, natuurlijk..
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Bmv
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 07.11.2014 - 21:55

*edit* te veel OT
Laatst gewijzigd door Bmv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1211
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

wim de jong schreef:
De D2= 1.6D ....
Dat is beslist niet waar, een D2 is echt wel anders en stukken beter dan de 1.6D (wat ook een PSA motor is)

Beiude wagens gebruik ik als lesauto, en tweede hands gekocht (ex-lease bakken) maar dan weet ik zeker dat het onderhoud goed is geweest en regelmatig. Dat is altijd belangrijk als je een tweede hands auto koopt.
Zelfde motor andere software, toch?

En over dat leasemaatschappij verhaal, dat was vroegah zo. Nu mag je alleen elke 20.000 tot 25.000 KM een servicebeurt krijgen en wordt er zelfs bezuinigt op de ruitenwissers.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27512
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Nee, de motoren verschillen intern ook nog.

De een is een 16 klepper en de andere een 8 klepper.
Weet alleen niet zeker meer welk aantal bij welke motor hoort.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33127
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Top motor vooral de D2, ik heb een C30 1.6D 80k gereden, C30 D1.6D Drive 90k een V50 D2 met 90k en nu een C30 D2 met 40k
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13831
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

een D2 is een 8 klepper met een 6 bak waar de 1.6D een zestienklepper met een 5 bak was
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Hier nog een blije D5 V50 rijder. Het is niet de zuinigste, maar wel de lekkerste :D Afgezien van standaard slijtage geen gekke dingen mee gehad. Wel een condensor moeten vernieuwen en laatst de aandrijfassen. Maar dat komt door al die powerrrrr.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1211
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Tja, de D2tjes zijn als leasebakken perfect! Als particulier laat ik ze lekker staan. Als je ziet hoe veel kosten er al zijn gemaakt met de huidige leasebak... Ding hebben wij nieuw gekregen. Alleen maar motorische problemen en rare storingen.
fredhead schreef: Nee, de motoren verschillen intern ook nog.

De een is een 16 klepper en de andere een 8 klepper.
Weet alleen niet zeker meer welk aantal bij welke motor hoort.
Ahh, duidelijk!
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
jtb81
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27

wim de jong schreef:
De D2= 1.6D ....
Beiude wagens gebruik ik als lesauto, en tweede hands gekocht (ex-lease bakken) maar dan weet ik zeker dat het onderhoud goed is geweest en regelmatig. Dat is altijd belangrijk als je een tweede hands auto koopt.
Als ik hoor hoe het onderhoud gedaan wordt bij vrienden met een lease-auto in combinatie met hoe het gros van de leaserijders met hun auto omgaat...
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
Dennismaurice
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 02.02.2014 - 18:18

Ik heb een v50 2.0d en ben er erg tevreden mee, de auto rijdt ondanks de kmstand ( 284000) prima
gemiddelt 1op 20.2 gemeten over 32000km.
Weinig gekke dingen gehad wel het nodige onderhoud, schijven en blokken rondom, 1 gloeibougie, vacuumpotje van de turbo
en beide draagarmen voor ivm trillen bij aanremmen. Wat er aan zit te komen zijn de rechte draagarmpjes aan de achteras
hiervan beginnen de rubbers te slijten . Heb de auto laten chippen naar 168pk en 390nm met een eco deel onder de 2100tpm.

Heb hiervoor een 1.6d gehad en de 2.0d rijdt toch wat lekkerder mede door de 6de versnelling en het hogere koppel, de 1.6d had de bekende lekkende verstuivers.
Als de 2.0d het zo blijft doen wil ik doorrijden tot 350.000km, of er moet iets heel leuks terug komen bij mijn werkgever ( een leasemaatschappij)

Gr. Dennis
Laatst gewijzigd door Dennismaurice op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
weemayne
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 09.03.2014 - 14:56

Als er iemand op dit forum advies vraagt betreft een aankoop of wat dan ook schreeuwt iedereen per direct d5 d5 d5!!
Kom op een 2,5 liter diesel is leuk maar niet meer van deze tijd. Kap is met dat circlejerken
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Hier ook een blije 2.0D bezitter. Reed initieel al erg goed, maar na een bezoekje aan Uden nu nog beter. Prima torretje, lekker pittig en toch best zuinig (1:19 makkelijk haalbaar).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”