De Funky review
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Als je bereid bent om je rijstijl aan te passen, kun je met de PIH wel degelijk milieubewust rijden. Jij bent dat niet dus is jouw enige winst te vinden op het financiële vlak. Er is dan ook geen enkele 'milieu' auto waarmee jij kunt zeggen "kijk mij nu eens groen doen". Maakt dat al die auto's waardeloos? Nee, verre van. Het is niet aan jou besteedt, meer niet.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ook als je bereid bent je rijstijl aan te passen aan zo milieuvriendelijk mogelijk kun je nog steeds beter een kleine auto kiezen. De truc is om zo weinig mogelijk energie te gebruiken, niet om veel energie te gebruiken onder het mom van dat het groen opgewekt zou worden. Als je begaan bent met de milieubelasting van je auto moet je niet in een 2000 kg zware auto met allerlei toeters en bellen (en veel vermogen en Power stand) gaan rijden.Walter schreef: Als je bereid bent om je rijstijl aan te passen, kun je met de PIH wel degelijk milieubewust rijden. Jij bent dat niet dus is jouw enige winst te vinden op het financiële vlak. Er is dan ook geen enkele 'milieu' auto waarmee jij kunt zeggen "kijk mij nu eens groen doen". Maakt dat al die auto's waardeloos? Nee, verre van. Het is niet aan jou besteedt, meer niet.
Dus inderdaad, qua milieu-vriendelijkheid is de V60-PIH tamelijk waardeloos. Misschien kunnen ze nog iets met de opgedane ervaring voor een volgend hybride project.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Zie het dan even met vergelijkbare auto's als referentie. Appels en appels zegmaar. Als onze enige, pure behoefte 'vervoer' was, waren we de nooit verder gekomen dan de postkoets
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Maar waarom moet dat ding dan weer zo spuuglelijk zijn ?V70/2.4D/2003 schreef: http://nordjyskebiler.dk/bilnyheder/201 ... ere-langt/
Voor als je echt groen wil rijden
Laatst gewijzigd door Fulaks op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Kijk, da's mooi dat je dit zegt, want daar gaat het m.i. nou precies fout in de benadering van de milieu discussie.Walter schreef: Als je bereid bent om je rijstijl aan te passen, kun je met de PIH wel degelijk milieubewust rijden. Jij bent dat niet dus is jouw enige winst te vinden op het financiële vlak. Er is dan ook geen enkele 'milieu' auto waarmee jij kunt zeggen "kijk mij nu eens groen doen". Maakt dat al die auto's waardeloos? Nee, verre van. Het is niet aan jou besteedt, meer niet.
Een bescheiden deel van de automobilisten hebben deze bereidheid. Voor het gros is autorijden (of vervoer in het algemeen) gewoon een middel en absoluut geen doel. Als je dus vervolgens het milieubewust rijden als doel gaat benaderen, ga je gewoon voorbij aan het gegeven dat dit voor maar een hele kleine groep mensen geldt.
Volgens mij begon ik de topic ook met de opmerking dat ik echt 15.000 km mijn best heb gedaan, maar ik ga het gewoon niet redden om me met een fluwelen voetje, starend naar een pijltje en steeds 1000 meter met oplichtende remlichten uitrollend, voort te bewegen.
Het schiet niet op, het irriteert en bovendien, ik heb er gewoon geen tijd voor als ik in de auto zit. Ik moet van A naar B, 90% van de tijd met haast en sowieso continue aan de telefoon, dus who cares about "onder een geel pijltje blijven"?
Wat het bovendien nog lastiger maakt is dat een batterij niet werkt als een benzinetank. De eerste 20km gaat nog wel, maar daarna is de spanning zoveel minder, dat het omschakelmoment naar beneden duikelt (en blijft duikelen) en je dus nog lichter op het pedaal moet drukken en nog beter het pijltje in de gaten moet houden. Dat maakt dat intuïtief rijden niet mogelijk is, je moet je kop erbij houden en zo is autorijden gewoon niet bedoeld.
Dus ......, ik wil best in zuiniger auto's rijden, ik wil best bijdragen aan het verminderen van verspilling en vooral aan het verbeteren van het leefklimaat in de steden, maar dit is 'm gewoon niet. Veel te veel kilo's, onderdelen en kosten om het doel te bereiken, waardoor het netto resultaat uiteindelijk negatief is.
Ja, ik houd van gas geven, ja, ik ben niet de typische rustige Volvo rijder, maar zelfs met dat in het achterhoofd, kan het niet zo zijn dat ik na 35k km's moet concluderen dat ondanks:
- 2x per 24u volladen
- meestal 5 dagen per week 2x 40 km rijden
- in het weekend de 50km + ritten
het verbruik inclusief de stroomconsumptie niet bijzonder veel lager is aan wat er in de Audi gaat. Dat mag best aan mij liggen, maar logischer is het om te kijken waarom het niet als vanzelf (zonder dat de berijder het tot zijn levensdoel moet maken) sterk verbetert.
Want dat vind ik nou net zo sterk aan het Volvo concept (sterker, vanaf dag 1 op het forum heb ik gezegd dat dit de reden is waarom ik de Volvo PiH de eerste poging vind die het verdiend serieus genomen te worden). Het sterke is dat het concept als vanzelf de berijder EV laat rijden, daar waar dat zinvol, logisch en prettig is. Dat principe is goed en zou verbeterd moeten worden in de volgende versie waarbij niet 25% van het gebruik van de auto de mooie resultaten van de andere 75% om zeep helpt en waarbij bovendien een concept ontstaat dat gewoon competitief is zonder gesubsidieerd te moeten worden. Een PiH heeft t.o.v. een standaard V60 15k aan kostprijsverhogende onderdelen, dat is veel te veel om concurrerend te kunnen zijn. Dus:
- EV tot max 80 km/h
- mogelijkheid EV volledig uit te schakelen (zonder meteen de verbrandingsmotor overuren te laten draaien om op te laden zoals bij Save)
- Range 30 km (dus veel kleinere batterij)
- Power stand eruit
- geoptimaliseerde D4 motor ipv D5
- gewicht van de auto sterk reduceren
- en het belangrijkste: ontwikkel voor versie 3.0 de aandrijving van de toekomst: een verbrandingsmotor waarin de elektro-aandrijving geïntegreerd is zodat deze dienst doet als aanvulling op de verbrandingsmotor i.p.v. als vervanger.
M.i. heb je dan een concept dat:
- goedkoper is
- minder onderdelen vergt (en onderdelen zijn CO2 die niet uit de uitlaat komt)
- de berijder precies daar waar de winst te halen is EV laat rijden
- de berijder niet in de positie brengt dat hij eerst groen rijden tot levensdoel moet verheffen
- veel toegankelijker en bereikbaarder is voor de massa dan de huidige concepten die alleen performen met subsidie geld.
Jij weet dat vast Walter, hoeveel PiH's heeft Volvo al verkocht aan "echte klanten" (dus geen promotie of dealer verkopen) in landen waar geen subsidies zijn of waar beperkingen gelden zoals in Moskou waar geen gewone taxi's worden toegelaten?? Ik vermoed nog geen 5% van de productie, dusssssss........ rest my case.
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Maar los van lelijk. Ook dit gaat 'm niet worden tenzij we massaal gaan inzetten op waterstofopslagplaatsen naast zonne- en windparken die al hun over-productie gaan omzetten in waterstof.Fulaks schreef:Maar waarom moet dat ding dan weer zo spuuglelijk zijn ?V70/2.4D/2003 schreef: http://nordjyskebiler.dk/bilnyheder/201 ... ere-langt/
Voor als je echt groen wil rijden
Het dingetje is namelijk dat waterstof geen energiebron is maar een energie drager. Ergo, de energie die je eruit haalt zul je er eerst in moeten stoppen en kan bovendien nooit hoger zijn dan de energie die je erin gestopt hebt. Bij waterstof is het rendement zelfs maar 50%. Dus voordat je een auto op waterstof wil laten rijden zul je eerst een overvloedige, volkomen schone en ongelimiteerde energiebron moeten hebben, anders ben je alleen maar (nog meer dan bij EV's) vervuiling aan het veroorzaken bij de productie van de energie, waarvan je vervolgens de helft verliest bij de productie van de waterstof om dan uiteindelijk een mooi plaatje te kunnen maken van een milieu minister die met z'n hoofd achter de uitlaat van brandstof auto hangt en roept dat dit de toekomst is (jippie, nog meer subsidie!!).
Anyway, zolang de grootste uitvinding die de mensheid ooit gekend heeft er niet is (het goedkoop, compact en licht kunnen opslaan van energie, m.a.w. de ultieme batterij), zal de oplossing voor auto's gezocht moeten worden in het verlagen van het verbruik. Niet meer en niets minder.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat zullen er weinig zijn, ben ik zo met je eens. Aantallen weet ik niet. Feit is dat de NL overheid gebruik van zuinige/schone auto's wil (heeft willen) aanmoedigen met bonussen en voordelen waar zelfs medewerkers van banken zenuwachtig van worden. Dat heeft wel degelijk geresulteerd in een enorme afname van uitstoot van nieuw verkochte auto's. Of die afname ook daadwerkelijk gered wordt, is lastig te zeggen. Dat is een mentaliteitsprobleem en wij Nederlanders zijn nou eenmaal slecht in het willen aanpassen van een mentaliteit. jij bent er in ieder geval eerlijk in, de meeste wijzen alleen maar naar een ander 'ja maar hij doet het ook'. Die mentaliteit is wat de strategie van de overheid doet falen. Niet de auto's.Superfunky schreef: Jij weet dat vast Walter, hoeveel PiH's heeft Volvo al verkocht aan "echte klanten" (dus geen promotie of dealer verkopen) in landen waar geen subsidies zijn of waar beperkingen gelden zoals in Moskou waar geen gewone taxi's worden toegelaten?? Ik vermoed nog geen 5% van de productie, dusssssss........ rest my case.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dat is elke Toyota: SPUUGLELIJK!!Maar waarom moet dat ding dan weer zo spuuglelijk zijn ?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Leuk verhaal..
Het gaat je gewoon om veel vermogen en dat wil je gebruiken en daarom ga je voor een 550d terwijl een 530d het kunstje net zo goed kan.
Het verlagen van verbruik ga jij niet realiseren bij de aankoop van een 550d.
Het gaat je gewoon om veel vermogen en dat wil je gebruiken en daarom ga je voor een 550d terwijl een 530d het kunstje net zo goed kan.
Het verlagen van verbruik ga jij niet realiseren bij de aankoop van een 550d.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Hé Franck,
M550D, goede keuze, een vriend van mij heeft een X5 M50D.......Bruut!
M550D, goede keuze, een vriend van mij heeft een X5 M50D.......Bruut!
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33130
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar is toch fantastisch wat Volvo heeft bereikt, een paar jaar geleden zou ik niemand kennen die een 550D zou vergelijken met een Volvo
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Totaal verschillende auto's voor een totaal verschillende doelgroep.Paul schreef: Maar is toch fantastisch wat Volvo heeft bereikt, een paar jaar geleden zou ik niemand kennen die een 550D zou vergelijken met een Volvo
Iemand die het geld over heeft voor een 550d gaat zich toch niet bezig houden met geneuzel over een V60pih en peanuts aan subsidie?
TS geeft 500k aan IB maar loopt als een huisvrouw te neuzelen over subsidie en Heico tubberware
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30281
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
+1!diesel01 schreef:Totaal verschillende auto's voor een totaal verschillende doelgroep.Paul schreef: Maar is toch fantastisch wat Volvo heeft bereikt, een paar jaar geleden zou ik niemand kennen die een 550D zou vergelijken met een Volvo
Iemand die het geld over heeft voor een 550d gaat zich toch niet bezig houden met geneuzel over een V60pih en peanuts aan subsidie?
TS geeft 500k aan IB maar loopt als een huisvrouw te neuzelen over subsidie en Heico tubberware
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
HUMOR!!!Paul schreef: Maar is toch fantastisch wat Volvo heeft bereikt, een paar jaar geleden zou ik niemand kennen die een 550D zou vergelijken met een Volvo


- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
@diesel01: +2
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33130
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik heb zeker humor!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Zeker wel. Mijn ding is centjes en ik word van €100 uit Dijsselbloem's zak halen net zo gelukkig als van een mio. Het is het spel, niet de knikkers.diesel01 schreef:Totaal verschillende auto's voor een totaal verschillende doelgroep.Paul schreef: Maar is toch fantastisch wat Volvo heeft bereikt, een paar jaar geleden zou ik niemand kennen die een 550D zou vergelijken met een Volvo
Iemand die het geld over heeft voor een 550d gaat zich toch niet bezig houden met geneuzel over een V60pih en peanuts aan subsidie?
TS geeft 500k aan IB maar loopt als een huisvrouw te neuzelen over subsidie en Heico tubberware

- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5305
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
SF nu begin je een beetje als een vrouw te klinken geld uit iemand zijn zak halen is wat anders als er minder indoen.......
Overigens maken veel mensen de vergissing te denken dat personen die veel IB, VPB, vermogens rendement heffing, dividend belasting etc afdragen niet op kosten zouden letten, een van de redenen dat men veel van voornoemde belastingen betaald is dat men kosten bewust is / kan zijn
Overigens maken veel mensen de vergissing te denken dat personen die veel IB, VPB, vermogens rendement heffing, dividend belasting etc afdragen niet op kosten zouden letten, een van de redenen dat men veel van voornoemde belastingen betaald is dat men kosten bewust is / kan zijn
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Je zou de politiek in moeten gaanNielsPHEV schreef: SF nu begin je een beetje als een vrouw te klinken geld uit iemand zijn zak halen is wat anders als er minder indoen.......
Overigens maken veel mensen de vergissing te denken dat personen die veel IB, VPB, vermogens rendement heffing, dividend belasting etc afdragen niet op kosten zouden letten, een van de redenen dat men veel van voornoemde belastingen betaald is dat men kosten bewust is / kan zijn

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 10:36
Bedankt, ik moet ook maar eens bij Rica langsgaan!Superfunky schreef:2. De best bestede €1.000 aan deze auto. Alles, maar dan ook echt alles is beter t.o.v. Standaard en de Polestar versie.ErikV60D6 schreef:Hoe bevalt de Rica tuning? Heb je stage 1 of 2?Superfunky schreef: - het is na alke aanpassingen (19 inch, plat rubber, Heico, Rica) een fantastisch rijdende auto (hoezo saai Wouter?, je moet er wel eerst aan sleutelen. Je GTI was zonder JD
Inschakelen diesel in hybride? Je voelt 't niet meer.
Schakelmomenten? 10x beter. Vloeiender en betere timing
Hybride rijdt eindelijk wel vlot, motor pakt veel beter op
De dip bij 150 als de elektro afhaakt? Verdwenen
En wat ik nog het fijnste vindt: de AWD stand. Die rijdt nu net zo krachtig als de originele power stand, maar dan zonder het zenuwachtige karakter. Eigenlijk kun je nu zeggen: Power is de doorrij stand met de bak in Sport, AWD is de doorrij stand met de bak in Normaal.
Ik moet wel zeggen dat Stage 1 op een paar details net iets vloeiender is dan Stage 2, maar na een paar keer gewisseld te hebben, kies ik toch voor de fun van Stage 2.
Is er een verschil in de sportstand t.o.v. de normale stand? Ik had het idee dat de powermodus dit regelt.
V60 D6
Mini Cooper S
Mini Cooper S