Pagina 3 van 5
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 12.04.2015 - 22:53
door v60pih
V60Majolee schreef:
Oftewel: je bent van mening dat dit de beste aanbieding ooit is en de afschrijving niet groter is dan bij andere auto's?
Je doet uitspraken over anderen die niet kloppen.
Je doet uitspraken over techniek die niet kloppen.
Je vergelijkt appels met peren.
Je vertaalt dit vervolgens dat in mijn ogen dit de beste aanbieding ooit is. Raar....
V60Majolee schreef:Waarom hebben de autobladen daar dan een andere mening over? Over de afschrijving dan?
Geen idee. Glazen bol?
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 13.04.2015 - 06:46
door Paul
En autobladen?
Ik las het in Autoweek maar welke zeggen dit nog meer dan?
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 13.04.2015 - 08:18
door vaudi
\Wat de autobladen betreft: Die kijken amper naar kosten. Als het maar karakter heeft en lekker speelgoed is.
Ik denk dat die redacteuren er wel anders mee omgaan als ze het zelf allemaal moeten bekostigen.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 13.04.2015 - 09:09
door R.Bijl
er is er maar 1 die onze toekomst weet....
hier is voor nu in mijn opinie weinig over te zeggen, het zal afhangen van de occasion markt en wat ze in den haag dan aan regeltjes hebben...
ik kan er niet van wakker liggen, de kosten zijn nihil en het rijplezier groot...........
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 13.04.2015 - 12:05
door Tukker999
@v60majolee en @v60pih
Niet hakketakken heren.
Laat ieder z'n eigen gelijk hebben.
Who knows knows, who doesn't doesn't
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 13.04.2015 - 16:30
door v60pih
Ik hakketak helemaal niet over gelijk willen hebben.
Zoals geschreven is de afschrijving over een paar jaar een glazen bol waar niemand nog ervaring mee heeft.
Ook de autobladen niet.
Er moeten echter geen zaken geschreven worden die niet kloppen of niet door mij als dusdanig benoemd
Daar reageer ik weldegelijk op. Eveneens op het vragen om reacties en vervolgens afpoeieren met overbodig.
TS heeft een duidelijke mening. Dat is prima maar vraag hier dan niet om andere meningen en zorg dat je feiten kloppen.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 13.04.2015 - 17:07
door RoaldH
Als ik nu voor de keuze zou staan, zou ik wel gaan voor die D5 TE ipv de Mercedes. Reden: trekhaak mogelijk, verbruik D5 op langere ritten beter dan de 4 pitter in de MB, styling en aanschafprijs.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 13.04.2015 - 17:50
door Millimetervreter.
Het vreemde vind ik nog dat als je nu een D6 besteld (MY 2016) in R-Design je minder krijgt dan hiervoor, geen elektrische bestuurdersstoel, geen armsteun achter en leer/nubuck ipv full leder.
Ik zou trouwens de D5 niet kiezen omdat ik wit absoluut niet mooi vind en daar is die voor 2015 levering alleen nog maar in te krijgen volgens mij, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Ik vind trouwens wel het enige vergelijkbare alternatief de MB. De VAG varianten zijn of te klein (Golf,E-ton) of te licht gemotoriseerd (Passat 1.4 tfsi).
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 14.04.2015 - 21:58
door V60Majolee
Milimetervreter. schreef:
Het vreemde vind ik nog dat als je nu een D6 besteld (MY 2016) in R-Design je minder krijgt dan hiervoor, geen elektrische bestuurdersstoel, geen armsteun achter en leer/nubuck ipv full leder.
Ik zou trouwens de D5 niet kiezen omdat ik wit absoluut niet mooi vind en daar is die voor 2015 levering alleen nog maar in te krijgen volgens mij, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Ik vind trouwens wel het enige vergelijkbare alternatief de MB. De VAG varianten zijn of te klein (Golf,E-ton) of te licht gemotoriseerd (Passat 1.4 tfsi).
Helemaal eens!
Vandaag kwam ik langs Beesd. Even binnengelopen en gevraagd naar evt. komst van een verlaagd onderstel zoals R-design in het verleden op diverse modellen had. Maar dat zit er niet in. Vind ik een gemiste kans.
Persoonlijk vind ik het Heico-onderstel met 30 mm net te veel van het goede maar zou een mogelijkheid met 10-15 mm verlaging wel overwegen.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 14.04.2015 - 22:00
door V60Majolee
HeinvdW schreef:
@v60majolee en @v60pih
Niet hakketakken heren.
Laat ieder z'n eigen gelijk hebben.
Who knows knows, who doesn't doesn't
Eens HeinvdW. Was in een opgefokte staat. Excuses ook aan V60pih. Was niet de bedoeling. Iedereen moet zijn mening kunnen hebben.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 15.04.2015 - 13:58
door v60pih
Kijk dat vind ik een superreactie!
Het is lastig exact te bepalen wat te duur is en wat een verhoogde afschrijving is.
Toen ik de PIH kocht vond ik 'm qua catalogusprijs te duur (k€80 voor een middenklasser). De bijkomende fiscale effecten gaven de doorslag om dit toch te doen en per saldo waar voor mijn geld te krijgen.
De afschrijving maakt daar deel van uit en ik ben er vanuit gegaan dat ik na 5 jaar nog k€10 terug krijg.
De nettoprijs (na aftrek div. fiscale voordelen is -voor het gemak- k€50
Afschrijving is k€40.
Je kunt de afschrijving bepalen op bezit => 5 jaar in bezit en per jaar een afschrijving van k€8.
Je kunt de afschrijving ook bepalen op gebruik=> in 5 jaar rij ik 175.000 km, ik schrijf totaal af k€40 oftewel 0,27 per km.
Zou ik echter maar 140.000 km rijden in 5 jaar dan is de afschrijving op bezit nog steeds k€8 per jaar.
Op gebruik stijgt de afschrijving echter met 0,02 naar 0,29 per km (ik ga er gezien mijn eerdere ervaringen met inruilen vanuit dat de auto bij deze stand evenveel oplevert).
De kans is reëel dat je bij lagere km's ook minder onderhoud hebt dus de prijs per km wordt bij totale kosten weer wat gedrukt.
Is het daarom wel handig om je voornamelijk te focussen op een mogelijke verhoogde afschrijving of een in jouw ogen te dure aanschafprijs?
Ik denk van niet. Om een beter vergelijk te maken zou je je moeten richten op de totale kosten van de auto gedurende de tijd dat je deze hebt en om nog wat handiger te kunnen vergelijken de totale kosten per km.
Daaruit zou best wel eens kunnen blijken dat je ondanks een hoge afschrijving en hogere aanschafprijs goedkoper rijdt dan een andere auto.
Dan tel ik de privékant nog niet eens mee (aanzienlijk bijtellingvoordeel tov bijvoorbeeld niet hybride).
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 15.04.2015 - 15:58
door Autozoeker
In NL is er denk ik weinig markt voor afgeschreven hybrides, maar wellicht in het buitenland wel. Dat komt de prijs wel ten goede.
Maar in 2016 a 2017 zijn de eerste pih my13 afgeschreven en worden wel wat prijzen bekend. Ik was bij aanschaf idd uitgegaan dat ik er bijna niets meer voor kreeg na 5 jaar

In 2017 kijk ik wel hoe de situatie is en kijk wat dan het goedkoopst is.
zie:
http://www.elsevier.nl/Economie/achterg ... -1742131W/
http://www.welingelichtekringen.nl/same ... resse.html
http://groenecourant.nl/elektrischeauto ... ide-autos/
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 15.04.2015 - 16:03
door NielsPHEV
en het interessante is dat dit kennelijk een verrassing is voor de wetgever......
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 15.04.2015 - 16:07
door Autozoeker
Tja ik las ergens ook dat wanneer je in adam woont en elektrische auto koopt je bovenop alle regelingen ook 5k subsidie krijgt
makkelijk verdiend!
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 16.04.2015 - 10:15
door Paul
Dat als je auto meer dan 80km elektrisch kan rijden, dus ging niet op bij de V60.
Overigens vreemd verhaal van dat leer, mijn vader is er met eentje bezig en heb daar niks over gehoord. R-design met alles erop.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 16.04.2015 - 20:45
door jp-v60
Autozoeker schreef:
Tja ik las ergens ook dat wanneer je in adam woont en elektrische auto koopt je bovenop alle regelingen ook 5k subsidie krijgt
makkelijk verdiend!
Alleen als je auto aan euro 6 norm voldoet en dat doet de V60 niet, wel de Outlander
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 16.04.2015 - 20:54
door Millimetervreter.
Paul schreef:
Dat als je auto meer dan 80km elektrisch kan rijden, dus ging niet op bij de V60.
Overigens vreemd verhaal van dat leer, mijn vader is er met eentje bezig en heb daar niks over gehoord. R-design met alles erop.
Ik heb een maand geleden een V60 PIH met r-design besteld, gaat 1 oktober geleverd worden wel gezegd dat ik een MY 2016 wil. dealer en LM akkoord.
Er wordt voor het 2016 model r-design geen full leder meer geleverd maar leer/nubuck ( meer prijs € 600,-- vol leer) geen elektrische berijder stoel meer en geen midden armsteun met bekerhouder achter meer, bij elkaar € 1.500,-- meerprijs.
Alles wordt keurig door LM geregeld maar als ik niets gezegd had weet ik het allemaal nog zo net niet.....
Ik ben een liefhebber en weet precies wat ik wel en niet op mijn auto wil en besteld heb dus het viel mij direct op.
Blijft vreemd in deze markt dat de R-design duurder wordt......
Dus als je vader een MY 2016 krijgt zou ik het toch even nakijken

Kijk maar in de (nieuwe) configurator.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 16.04.2015 - 21:12
door Paul
Ga ik inderdaad even doen, alhoewel dat Leer/NuBuck ook niet lelijk is.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 17.04.2015 - 17:34
door Millimetervreter.
Paul schreef:
Ga ik inderdaad even doen, alhoewel dat Leer/NuBuck ook niet lelijk is.
De vrouw van mijn overbuurman is ook niet lelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ik haar wil hebben....

Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 17.04.2015 - 17:45
door Paul
Gekeken in de offerte staat gewoon Leder en ook elektrische bestuurdersstoel en passagiersstoel.
Wat me wel op viel is dat er geen alarmklasse 5 meer in zit.