Pagina 3 van 3
Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 11.08.2015 - 20:34
door larssw
Nee, ik ben geen fan van Heico... Kwaliteit is niet altijd even best, en bovendien vragen ze meer dan 1.000 euro voor een demper...

Een volledig systeem op maat incl. downpipe en racekat kost nog minder dan dat, echt bizar!
Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 11.08.2015 - 21:23
door CHRISITO
Heb jij van rica een gerafiekje mee gekregen van je dynorun na de tuning?
Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 11.08.2015 - 21:58
door larssw
Nee m'n auto is niet op de dyno geweest, wil ik wel nog eens doen!
Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 11.08.2015 - 22:06
door CHRISITO
Ja ben ook nieuwsgierig kon ik eens vergelijken met die van mij

Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 10.10.2015 - 20:05
door larssw
Update'tje: 3 cm verlaagd met Hirsch (Eibach) veren, stuk beter zo!
Next step: achterlichten smoken en de grille volledig glanzend zwart (en evt. de zijspiegels)

Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 27.10.2015 - 08:43
door Jeffrey T2
Mooie V40...ik heb 'um zelf ook zo ( alleen niet verlaagd...)

Ik kan nog wel een update geven inzake de K&N kit, want daar heb ik ook naar zitten kijken. Derhalve heb ik een uitgebreid e-mail contact gehad met het bedrijf maar ik ben er niet van overtuigd of dit de aanschaf waard is, met name omdat je kans "zou kunnen hebben" dat je motormanagement in storing komt te staan. Op mijn vraag aan K&N omtrent "het oliƫn vh open lucht filter 57s-4000" en deze storing kreeg ik het volgende antwoord:
"
In het geval van de 1.6Ecoboost motoren heeft Ford een probleem met de carterventilatie, de carterdampen worden over het algemeen terug de inlaat in geleid. Dit is geen probleem want zolang de motor draait worden deze verbrand. MAAR als de motor stil gezet wordt blijven deze olie dampen aanwezig en condenseren deze en slaan dus neer op de onderlenen in de inlaat. In de inlaat zit dus ook de lucht massa meter, en deze kan dus helaas ook bloot gesteld worden aan deze dampen. Dit is iets wat niks met het K&N filter te maken heeft. De klant zal ook niet heel veel merken van olie op de lucht massameter. Het brandstof verbruik zal ietsjes omhoog gaan maar zal onopmerkelijk zijn omdat dit er langzaam in sluipt. Maar als er dan een high flow filter gemonteerd wordt kan de registartie van de hogere lucht stroom wel verstoort raken omdat er motor olie dampen op de lucht massa mter zitten. Dan denkt de klant al snel dat het high lfow filter niet juist werkt maar het euvel is nu pas merkbaar. Er zijn dan ook veel Ford dealers welke de klant een nieuw lucht massa meter verkopen en zeggen het high flow filter niet te gebruiken. Maar wat er eigenlijk gebeuren had moeten: de lucht massa meter reinigern zodat de motor olie er af is en dan gewoon het high flow filter gebruiken."
Ps; voor het mooie zou je kunnen overwegen om de "spiegeleitjes" achter, te vervangen voor de blauw gekleurde Osram Diadem....staat echt een stuk beter op de zweedse blauwe schoonheid.

Linkje:
https://www.conrad.nl/nl/osram-diadem-p ... 52914.html
Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 27.10.2015 - 10:38
door CHRISITO
Ik hrb mijne 3 weken geleden ingebouwd. Merk niet veel. Juist motor pakt wat soepeler op onderaan maar de t3 was al getuned dus waarschijnlijk ook meer luchtinlaar geprogrammeerd. Dus een gewone g filter kan ook storingen veroorzaken als het carterdampen zijn ?
Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 29.10.2015 - 07:54
door Jeffrey T2
Theoretisch zou dat, na aanleiding van bovenstaande, kunnen.
Misschien dat er hier techneuten zijn die dat kunnen bevestigen
Ik laat het zoals het is. De tuning is meer dan voldoende.....een iets mooier roffeltje zou ik echter nog wel kunnen waarderen

Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 30.10.2015 - 11:58
door larssw
Thanks voor de tip Jeffrey, is indd misschien wel wat! Mijn achterlichten worden binnenkort gesmoked d.m.v. donkere folie (samen met de grille, zijspiegels, dak), dan zullen de spiegeleieren ook al minder opvallen

Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 30.10.2015 - 16:45
door zonoskar
Dan zou ik liever zoiets er in zetten
http://www.ebay.nl/itm/PY21W-581-BAU15s ... Swq7JT~yav geen idee overigens of die werken in een V40.
Re: Even voorstellen, Rebel Blue V40 T3 R-Design
Geplaatst: 13.01.2016 - 13:10
door larssw
Kleine update: inmiddels een K&N inlegfilter in het originele filterhuis geplaatst. Bewust niet gekozen voor de 57i kit.
Vanaf heden merkbaar meer koppel onder de 3500 tpm en iets sterker bovenin. Gezien de standaard tekortkoming v.w.b. koppel valt de winst daar merkbaar op - niet verwacht van een simpel paneelfilter. Verder een iets doffer geluid uit de uitlaat en een lichte 'wooosh' bij gas los nadat er veel druk is opgebouwd. Geen spannende dingen, maar het directere koppel en de iets verbeterde gasrespons zijn wel erg fijn!
Aanradertje en simpele mod voor andere T3 rijders
