Lage accustand
-
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30
gisteren mijn navi geupdate met de ctek aan de wagen hangen ! denk toch dat die ctek een beetje te ligt was voor een update van 5 uurtjes . die ctek kwam niet boven de stand 3 en was gloeiend heet ! niet om iedere dag zo een update te doen vrees ik . en wat een shit 5 uur voor een update man man nee dit is echt pré historisch van Volvo .
- V52
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Ik moest mijn lader ook op de vorststand zetten om het updaten bij te houden. De volgend keer zet ik hem overigens wel met de - op de carrosserie.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30
Vorststand gaat ie dan beter? Had na 5 uur aan de ctek en update opnieuw waarschuwing batterij lage stand op display. Trekt heel dat info systeem van volvo de batterij leeg ook met lader . Is dit echt normaal of typisch volvo probleem?
- V52
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Hij hield het wel uit in de vorststand, is overigens een lader van de Aldi. Ik heb alleen maar RTI, het updaten trekt de accu leeg.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 17.05.2017 - 21:54
Beetje dezelfde situatie hier, tijdens de week gebruiken we de auto nauwelijks. Bij mijn vorige auto gebruikte ik regelmatig een Ctek lader (met comfortaansluiting) tijdens periodes dat de ritten in het weekend dan ook vrij kort waren en zeker in de winter.
Mag ik uit bovenstaande besluiten dat de + gewoon aan de + pool moet van de accu en de - aan de massa van de auto.
Rode cirkel de plus en in de zwarte cirkel de min.

Mag ik uit bovenstaande besluiten dat de + gewoon aan de + pool moet van de accu en de - aan de massa van de auto.
Rode cirkel de plus en in de zwarte cirkel de min.

- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Bijgaand de punten waar Volvo de eigen acculader (accessoire) aansluit.
Dus: Ja, dat mag je besluiten.
Dus: Ja, dat mag je besluiten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Als de lader het niet trekt tijdens de software update zou het wel eens kunnen dat je lader te licht is. De goedkoopste ctek laders geven maar iets van 0,8A denk ik, dat is genoeg om een lichte motorbatterij op te laden of een auto accu op spanning te houden tijdens de winter, maar te weinig voor zoiets. Alle systemen van de auto trekken sowieso wel een pak meer stroom dan dat.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zelfs een 12A lader houdt het tijdens de navi update niet bij. Dan is de fan en verlichting dus uitgeschakeld!
Ik zorg dat de accu 100% vol is, dan updaten. Na een half uur ongeveer gaat de auto van contact stand 2 naar 1, de update blijft dan lopen. Als je niks doet gaat de auto uit. In stand 1 trekt de auto beduidend minder stroom en de lader zorgt dat de accu weer vol loopt. Dan na een half uurtje weer de auto op stand 2 om te voorkomen dat hij stopt met updaten. Dat herhaal ik een paar keer totdat de update klaar is. Wel een gedoe en niet echt van deze tijd.
In de garage gaat dat anders. Ze starten de motor en doen de auto op slot met de mechanische sleutel. Zo laten ze de update lopen.
Ik zorg dat de accu 100% vol is, dan updaten. Na een half uur ongeveer gaat de auto van contact stand 2 naar 1, de update blijft dan lopen. Als je niks doet gaat de auto uit. In stand 1 trekt de auto beduidend minder stroom en de lader zorgt dat de accu weer vol loopt. Dan na een half uurtje weer de auto op stand 2 om te voorkomen dat hij stopt met updaten. Dat herhaal ik een paar keer totdat de update klaar is. Wel een gedoe en niet echt van deze tijd.
In de garage gaat dat anders. Ze starten de motor en doen de auto op slot met de mechanische sleutel. Zo laten ze de update lopen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 17.05.2017 - 21:54
Dit gevonden in de handleiding!
Bij het negeren van het volgende valt het
Start/Stop-systeem mogelijk tijdelijk uit na
aansluiting van een externe startaccu of
acculader:
• De minpool van de startaccu in de auto
mag nooit worden gebruikt voor aansluiting
van een externe startaccu of
acculader – alleen het autochassis
dient als massapunt te worden gebruikt.
Zie het gedeelte “Starten met hulpaccu”
voor een beschrijving van de locatie van de
kabelklemmen en de manier van aansluiten.
Bij het negeren van het volgende valt het
Start/Stop-systeem mogelijk tijdelijk uit na
aansluiting van een externe startaccu of
acculader:
• De minpool van de startaccu in de auto
mag nooit worden gebruikt voor aansluiting
van een externe startaccu of
acculader – alleen het autochassis
dient als massapunt te worden gebruikt.
Zie het gedeelte “Starten met hulpaccu”
voor een beschrijving van de locatie van de
kabelklemmen en de manier van aansluiten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16.06.2017 - 05:55
Accu laten testen en tevens het laadsysteem van de auto!
Zeker start/stop auto's hebben een deugdelijke AGM accu nodig van het juiste amperage.
Werk zelf bij automotive grossier en horen veel over accu's.
Komt vrij vaak voor dat er maar wat "gerommeld" wordt met accu's.
De accu van vroeger is bij lange na niet meer de accu van tegenwoordig.
Voorbeeld:
Auto met AGM accu heeft een storing met bijvoorbeeld de stoelverwarming.
Mensen gaan nu zoeken bij de stoelverwarming zelf, de schakelaar e.d.
Fout, begin eerst maar eens bij de accu!
Grote kans dat de accu niet goed meer is.
Het autosysteem van een auto met een AGM accu die niet goed meer is schakelt dergelijke randopties automatisch uit om de eerst noodzakelijke dingen te laten werken.
Stoelverwarming, stuurverwarming, enz. vallen daar niet onder.
Accu en lading meten !!!!!!!!
Zeker start/stop auto's hebben een deugdelijke AGM accu nodig van het juiste amperage.
Werk zelf bij automotive grossier en horen veel over accu's.
Komt vrij vaak voor dat er maar wat "gerommeld" wordt met accu's.
De accu van vroeger is bij lange na niet meer de accu van tegenwoordig.
Voorbeeld:
Auto met AGM accu heeft een storing met bijvoorbeeld de stoelverwarming.
Mensen gaan nu zoeken bij de stoelverwarming zelf, de schakelaar e.d.
Fout, begin eerst maar eens bij de accu!
Grote kans dat de accu niet goed meer is.
Het autosysteem van een auto met een AGM accu die niet goed meer is schakelt dergelijke randopties automatisch uit om de eerst noodzakelijke dingen te laten werken.
Stoelverwarming, stuurverwarming, enz. vallen daar niet onder.
Accu en lading meten !!!!!!!!
Volvo V40 D2 Momentum Inline (2013)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23.10.2017 - 21:50
Toch even een opmerking. 5 jaar oude accu liet het volledige afweten, zelfs na lange ritten (1300 km per keer) Een keer starten ging nog maar de tweede keer ho maar.
Erg fijn op zondag in Zuid-Frankrijk. Volvo heeft duidelijk geen weergave van de accu-lading. De waarschuwing lage spanning is te laat, want de aut xc60 start dan niet meer.
Ook het aut dimlicht helpt niet. Jumpen en niet meer stoppen vind ik voor zo,n auto geen oplossing. Mijn Austin uit 1932 doet het beter.
Iets voor Volvo tech? Ik rij xc60 T5 2013 127000 km met plezier zonder accuindicatie.
Peter de Jong
Erg fijn op zondag in Zuid-Frankrijk. Volvo heeft duidelijk geen weergave van de accu-lading. De waarschuwing lage spanning is te laat, want de aut xc60 start dan niet meer.
Ook het aut dimlicht helpt niet. Jumpen en niet meer stoppen vind ik voor zo,n auto geen oplossing. Mijn Austin uit 1932 doet het beter.
Iets voor Volvo tech? Ik rij xc60 T5 2013 127000 km met plezier zonder accuindicatie.
Peter de Jong