Hallo , ik ben iemand die weinig km maakt. 14000KM sinds nov.13. Nu maak ik korte ritten nog geen 1 a 2 km en krijg voordurend lage accu spanning als ik de deur open doe op het scherm.
Denk wel dat het infoscherm veel stroom verbruikt en zo. Maar hebben meer mensen hier last mee?
Lage accustand
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik denk dat de accu niet voldoende bijgeladen kan worden doordat je zo veel korte ritten maakt. Maak eens een leuk ritje op de snelweg en kijk of het probleem daarna nog aanwezig isCHRISITO schreef: Hallo , ik ben iemand die weinig km maakt. 14000KM sinds nov.13. Nu maak ik korte ritten nog geen 1 a 2 km en krijg voordurend lage accu spanning als ik de deur open doe op het scherm.
Denk wel dat het infoscherm veel stroom verbruikt en zo. Maar hebben meer mensen hier last mee?

Kan ook zijn dat je accu minder is geworden, maar dat lijkt mij sterk na krap 2 jaar?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29633
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je kan de accu laten opmeten bij de dealer dan weet je de conditie. De tip van Hakan kan ook, een goede lange rit maken en kijken op het probleem er nog is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Stationair draaien heeft volgens mij niet heel veel zin. Je zal gaan moeten rijden denk ik (en niet in de bebouwde kom).
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
De fiets pakken voor die korte ritjes?
Dergelijke ritjes zijn ook niet zo goed voor een auto, wordt nooit warm.
Dergelijke ritjes zijn ook niet zo goed voor een auto, wordt nooit warm.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ruilen met onze PIH?
Oh en een druppellader zal de accu inderdaad opladen. Doen ze bij de dealer ook tijdens sw updates. Trouwens zo erg is het toch niet om een ritje te maken? Even ice coffee drinken bij de mac
Oh en een druppellader zal de accu inderdaad opladen. Doen ze bij de dealer ook tijdens sw updates. Trouwens zo erg is het toch niet om een ritje te maken? Even ice coffee drinken bij de mac

Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Die van mij hangt permanent (bij stilstand op het eigen erf
) aan een druppellader, ook wegens de voornamelijk korte ritjes en de vele elektrische hulpmiddelen aan boord.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29633
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Een druppel probeert een normale oplaadcyclus te imiteren en dat lukt vaak prima, een normale lader laadt alleen maar op.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Paron
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 22.11.2014 - 21:08
Feitelijk merk jezelf geen verschil. De accu wordt gewoon opgeladen. Als de accuspanning erg laag is zal de de laadspanning en stroom hoog zijn (bij een mijn optimale voor de motor 13,8 V 0,8 A.) een normale lader laadt hier standaard mee.) maar dan in pulsjes, een paar seconde laden , een paar seconde rust. Is de accu vol, dan zal de acculader met gezette tijden het energieniveau controleren. Is dit weer een beetje gedaald, dan wordt er weer een klein beetje bijgeladen totdat de accu vol is. De accu gecontroleerd en indien nodig druppelgewijs weer een beetje bijgeladen.
V 50 D3 Summum Pro BNS, Orange flame,
17" Spartacus (zomer) 17" Stylla (winter)
17" Spartacus (zomer) 17" Stylla (winter)
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Mijn druppellader is van Ctek, bij dat Duitse elektronica-bedrijf uit Oldenzaal vandaan. Een 12V contactdoos in de grill en de lader in een waterdicht kastje. De contactdoos via een zwevende zekering op de accu aangesloten. De opstelling is zodanig, dat wanneer je de kabel vergeet, deze uit de contactdoos wordt getrokken. De lader die Volvo levert als optie, wordt in de auto gebouwd, met een 230V aansluiting in de bumper, ook een mogelijkheid, maar gevaarlijker wanneer je het niet met de originele materialen uitvoert.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Wanneer je hem vast hebt aangesloten maakt het niet meer uit. Waar het om gaat is dat er geen vonken overspringen in de buurt van de accu, daar zou waterstofgas kunnen hangen en dat is explosief. Dit geldt dus metname wanneer je met startkabels twee accu's verbindt. Eerst de verbinding met de acculader maken en dan aanzetten en er is niets aan de hand. Overigens is een massapunt op de carrosserie en een pluspunt in de zekeringenkast de eenvoudigste manier.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30
Nu heb ik veel gelezen ivm aansluiten van de comfort aansluitingen bij een ctek druppellader. Mag de massa via een massapunt of moet ie op de - pool van de accu? Volgens sommige moet ie via een massapunt op de carrosserie aangesloten worden ivm ibm sensor of zo iets? Nu las ik ook dat je de auto ook altijd moet afsluiten s avonds zodat alle stroomverdelers daadwerkelijk zijn afgesloten! Bij mij is ie nooit gesloten staat op binnenplaats .