Pagina 3 van 3

Geplaatst: 19.08.2006 - 20:07
door bart simpson
@ AlexV70, toch is het niet anders..... import is en blijft gewoon minder waard als een van orgine Nederlandse auto.
Er is o.a. geen NAP bij, er is geen (in NL centraal geregistreerde) schadehistorie te checken, je kunt geen claimhistorie, recalls of andere landgebonden informatie terugvinden als dealer zijnde.
Menig dealer wil er daardoor minder voor geven of soms helemaal niet inruilen, een keurig gestempelde dealerhistorie zegt wel iets maar niet alles, de prijs is een pré de rest veel minder...

(die D5 Summum stond trouwens te koop voor bijna € 20.000-- onder de nieuwprijs)

Geplaatst: 19.08.2006 - 21:02
door Hans
En dat is dan wel weer "voordelig" voor een XC van nog geen jaar oud...

Geplaatst: 19.08.2006 - 21:12
door bart simpson
hans anesthesie schreef:En dat is dan wel weer "voordelig" voor een XC van nog geen jaar oud...
Wie heeft het over een XC?

Geplaatst: 19.08.2006 - 22:17
door Hans
Sorry, ik bedoelde eigenlijk die V70 (wel goed lezen Hans) En dat terwijl ik best heel precies ben :wink:

Dan zal het trouwens met "hoofdprijs"wel helemaal meegevallen zijn...

Geplaatst: 19.08.2006 - 22:19
door bart simpson
hans anesthesie schreef:Sorry, ik bedoelde eigenlijk die V70 (wel goed lezen Hans) En dat terwijl ik best heel precies ben :wink:

Dan zal het trouwens met "hoofdprijs"wel helemaal meegevallen zijn...
Je kunt natuurlijk altijd een "kale" 2.4D met automaat kopen voor hetzelfde geld als voor een "volle" Summum van een 1 jaar oud, maar wil je dat ook?

Geplaatst: 19.08.2006 - 23:14
door Gast
Hebben we het toch over een andere.

Stop nou met die bangmakerij !

Geplaatst: 20.08.2006 - 15:43
door XC70 OR
Bart je draft door, maak je niet zo druk er worden steeds meer Volvo's geimporteerd

Historie van een Duitse Volvo is perfect op te vragen via de dealer, "Deutsche Grunlichkeit" in tegenstelling tot NL mag men daar niets verzwijgen en moet men ongevraagd alle bijzonderheden vermelden.
Het is ook meestal geen probleem om kopietjes van de facturen van het onderhoud te krijgen.

En de NAP wordt ook voor een importauto keurig bijgehouden, het begint al bij de opname van de stand bij de RDW invoer.
Verder krijg je van Volvo Nederland alle service / garantie / recalls etc. net zoals bij een Volvo die toevallig in NL van de trailer is gereden.

Wat het inruilen van auto's betreft: ik beperk me tot het verkopen van onderdelen voor Volvo's
(en af en toe een adviesje over import van een Volvo, haha)