Import en restwaarde
-
- 2nd Gear member
Ik heb in Duitsland een mooie complete V70 gevonden, en ik ben van plan deze te gaan kopen. Het scheelt incl. de BPM toch nog een paar duizend euro in vergelijking met NL. Weet iemand hoe het zit met de inruilwaarde van een importauto, daar hoor ik namelijk veel verschillende geluiden over..
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Die zal in de praktijk wat minder zijn, maar als je al scherper ingekocht hebt is dat toch niet het probleem?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Je had gelijk Bart, maar ....... (wat zeg ik nou?)
De tijden zijn verandert, er worden zo veel auto's geimporteerd dat men er niet zo'n probleem meer mee heeft mits alle boekjes etc. aanwezig zijn en er volgens het boekje (checkheft) is onderhouden.
Maar wees gerust Duitsers zijn zo stipt, ze stoppen bij wijze van spreken langs de weg als de teller over de stand heen gaat waarbij onderhoud noodzakelijk is.
En verder zijn duitse auto's vaak veel luxer uitgevoerd dan de NL versies.
Er zijn zelfs een behoorlijk aantal Volvo handelaren en zelfs dealers die veel auto's uit Duitsland en Italie halen.
Wel even de dealer de auto door de dealer "bekend laten maken" bij Volvo Nederland zoals dat heet.
Dan kom je in aanmerking voor terugroep acties en dat soort zaken.
De tijden zijn verandert, er worden zo veel auto's geimporteerd dat men er niet zo'n probleem meer mee heeft mits alle boekjes etc. aanwezig zijn en er volgens het boekje (checkheft) is onderhouden.
Maar wees gerust Duitsers zijn zo stipt, ze stoppen bij wijze van spreken langs de weg als de teller over de stand heen gaat waarbij onderhoud noodzakelijk is.
Er zijn zelfs een behoorlijk aantal Volvo handelaren en zelfs dealers die veel auto's uit Duitsland en Italie halen.
Wel even de dealer de auto door de dealer "bekend laten maken" bij Volvo Nederland zoals dat heet.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Helaas hebben veel Duitse Volvo's niet het originele Volvo-alarm. Een ander merk achteraf inbouwen levert veel electronische problemen op.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Paul
- Geartronic member
Ja die sensor in Xc90 enzo he...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Jongens wat een onzin weer allemaal over die "allerlei electrische problemen"
100 % overdreven en bangmakerij.
Ik zal een geheim verklappen, niet verder vertellen!
Die Volvo's uit Duitsland komen uit de zelfde fabriek als de NL Volvo's.
Het enige probleem dat er kan zijn is dat er geen kabel is voor de beweginssensor van het alarm en dat is alles.
In overleg met je verzekering en de SCM is dat wel op te lossen.
De Duitse auto's hebben wel degelijk het originele Volvo alarm, e.e.a. is ook te zien op http://acctest.semcon.se
Alle componenten zijn precies het zelfde.
En na 3 Volvo's uit Duitsland meen ik enige ervaring te hebben.
100 % overdreven en bangmakerij.
Ik zal een geheim verklappen, niet verder vertellen!
Die Volvo's uit Duitsland komen uit de zelfde fabriek als de NL Volvo's.
Het enige probleem dat er kan zijn is dat er geen kabel is voor de beweginssensor van het alarm en dat is alles.
In overleg met je verzekering en de SCM is dat wel op te lossen.
De Duitse auto's hebben wel degelijk het originele Volvo alarm, e.e.a. is ook te zien op http://acctest.semcon.se
Alle componenten zijn precies het zelfde.
En na 3 Volvo's uit Duitsland meen ik enige ervaring te hebben.
XC90 D5
- Rogier64
- 5th Gear member
Mijn V70 komt ook uit DL en heeft hier gewoon een V70 VGS klasse 3 alarm ingebouwd gekregen, type goedkeur nr. AA 030018, inclusief SCM certificaat. Alleen ontbreekt inderdaad de interieur bewegingssensor. Het bekende kunststof plaatje in de hemelbekleding ontbreekt ook. Daar ben ik verder niet echt rouwig om, mijn vorige classic V70 had zo af en toe last van vals alarm door de bewegingssensoren. Vooral 's nachts niet echt handig.... En ja, zoals ik reeds eerder op dit forum heb gemeld, een DL auto is vaak bomvol met zeer fijne extra's die hier een heleboel BTW en BPM kosten. Mijn dealer heeft geen enkel probleem met deze auto en is ook gewoon bekend bij Volvo NL, dus ook alle voordelen als Volvo assistance zijn gewoon aanwezig
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V70 2.5 Europa, MY1998
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zonder bewegingssensor is het formeel toch echt geen alarm klasse 3, er zou zelfs geen certificaat op afgegeven mogen zijn, zit het ding niet ergens verstopt?Rogier64 schreef:Mijn V70 komt ook uit DL en heeft hier gewoon een V70 VGS klasse 3 alarm ingebouwd gekregen, type goedkeur nr. AA 030018, inclusief SCM certificaat. Alleen ontbreekt inderdaad de interieur bewegingssensor. Het bekende kunststof plaatje in de hemelbekleding ontbreekt ook. Daar ben ik verder niet echt rouwig om, mijn vorige classic V70 had zo af en toe last van vals alarm door de bewegingssensoren. Vooral 's nachts niet echt handig.... En ja, zoals ik reeds eerder op dit forum heb gemeld, een DL auto is vaak bomvol met zeer fijne extra's die hier een heleboel BTW en BPM kosten.
- Rogier64
- 5th Gear member
Hoi Bart, je zou eens kunnen kijken wat type Volvo VGS met goedkeur AA030018 exact is. Mijn inziens heb ik geen interieur bewegingssensoren.
V70 2.5 Europa, MY1998
V70 2.5 Europa, MY1998
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Alleen klasse 1 zou zonder bewegingssensor mogen.Rogier64 schreef:Hoi Bart, je zou eens kunnen kijken wat type Volvo VGS met goedkeur AA030018 exact is. Mijn inziens heb ik geen interieur bewegingssensoren.
- Rogier64
- 5th Gear member
Op de website van SCM is het volgende te lezen:
STARTONDERBREKERS (klasse 1)
De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.
ALARMSYSTEMEN (klasse 2)
Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), inbraakdetectie en alarmering (sirene).
ALARMSYSTEMEN (klasse 3)
Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening
VOERTUIGVOLGSYSTEMEN (klasse 4 en 5)
Sinds begin 2002 is de SCM begonnen met de certificering van voertuigvolgsystemen. Met deze systemen is het mogelijk om een gestolen voertuig na de diefstal te traceren. Een klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. Dit resulteert in de volgende klassenindeling:
SCM Klasse 1 + Voertuigvolgsysteem= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 5
De diefstal en inbraakmeldingen afkomstig van goedgekeurde systemen worden uitsluitend behandeld door erkende meldkamers (PAC's). Dit zijn dezelfde meldkamers die alarmmeldingen afhandelen voor woonhuisbeveiliging. Alleen deze meldkamers zijn bevoegd om alarmmeldingen door te geven aan de politie.
Er wordt dus gesproken over inbraaksignalering en niet specifiek bewegingsdetectie bij klasse 3.
Nu is die inbraaksignalering wel degelijk aanwezig in de vorm van ongeoorloofd openen van een van de portieren, motorkap of kofferklep.
STARTONDERBREKERS (klasse 1)
De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.
ALARMSYSTEMEN (klasse 2)
Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), inbraakdetectie en alarmering (sirene).
ALARMSYSTEMEN (klasse 3)
Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening
VOERTUIGVOLGSYSTEMEN (klasse 4 en 5)
Sinds begin 2002 is de SCM begonnen met de certificering van voertuigvolgsystemen. Met deze systemen is het mogelijk om een gestolen voertuig na de diefstal te traceren. Een klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. Dit resulteert in de volgende klassenindeling:
SCM Klasse 1 + Voertuigvolgsysteem= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 5
De diefstal en inbraakmeldingen afkomstig van goedgekeurde systemen worden uitsluitend behandeld door erkende meldkamers (PAC's). Dit zijn dezelfde meldkamers die alarmmeldingen afhandelen voor woonhuisbeveiliging. Alleen deze meldkamers zijn bevoegd om alarmmeldingen door te geven aan de politie.
Er wordt dus gesproken over inbraaksignalering en niet specifiek bewegingsdetectie bij klasse 3.
Nu is die inbraaksignalering wel degelijk aanwezig in de vorm van ongeoorloofd openen van een van de portieren, motorkap of kofferklep.
V70 2.5 Europa, MY1998
V70 2.5 Europa, MY1998
- Rogier64
- 5th Gear member
Is toch ook belangrijk, aangezien dit (meestal) niet aanwezig is in een DL auto. Betekent toch weer een aardige extra kostenpost als je de auto full casco wil verzekeren. In NL wordt al snel klasse 3 geeist.AlexV70 schreef:En toen ging het over alarm!
Jongens wat moet nf98 wel niet denken.
V70 2.5 Europa, MY1998
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 2nd Gear member
Ik had begrepen dat Volvo Insurance dit niet eist. aangezien ze ook de goedkoopste zijn is de keus snel gemaakt!
XC60 - T6 - 2021 - Silver Dawn - R-Design
XC60 - D4 - 2017 - Bursting Blue met. - R-Design met wat extra opties
V90 - D4 - 2016 - Osmium Grey Met. - Inscription
V70 - D4 - 2014 - 181Pk - Grey Metallic, Nordic+, Luxury Line, Intellisafe pro line
V70 - D3 - 2010 - 163Pk - Black metallic, Momentum
V50 - 2.0 - 2007 - Titanium Grey Metallic - Edition Sport II - Family Line - Estate Line - Dakspoiler - Sunblinds - Garmin Nuvi 660 - Parrot 3200LS
V70 - D4 - 2014 - 181Pk - Grey Metallic, Nordic+, Luxury Line, Intellisafe pro line
V50 - 2.0 - 2007 - Titanium Grey Metallic - Edition Sport II - Family Line - Estate Line - Dakspoiler - Sunblinds - Garmin Nuvi 660 - Parrot 3200LS
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Op ditzelfde forum (ik ga het echt niet voor je opzoeken) staat dat het helaas meestal zo is dat bij Duitse Volvo's niet het vereiste Volvo-alarm zit, dat de Nederlandse verzekeringen vereisen.XC70 OR schreef:Je had gelijk Bart, maar ....... (wat zeg ik nou?)
En die electrische problemen bij achterafinbouw zijn dus niet uit de duim gezogen, zoals jij denkt.
Op ditzelfde forum staat bv. dat bij een niet-Volvo alarm de nablaasfunctie van de airco voor alarm zorgt. En zo zijn er nog wat dingetjes (bv. approach en follow-me-home) die voor hetzelfde effect zorgen.
En dat is gewoon zo...
Volvo Rules the Road
Dit was volgens mij de vraag van nf98!nf98 schreef:Ik heb in Duitsland een mooie complete V70 gevonden, en ik ben van plan deze te gaan kopen. Het scheelt incl. de BPM toch nog een paar duizend euro in vergelijking met NL. Weet iemand hoe het zit met de inruilwaarde van een importauto, daar hoor ik namelijk veel verschillende geluiden over..
Volgens mij kan het niet de bedoeling van dit Forum zijn om mensen bang te maken.
nf98; Gewoon een Duitse kopen, wordt mijn volgende ook!
Succes
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
volgens mij ook in die hoedanigheid door mij beantwoord
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Beste battle,
Als iets op een forum staat geloof je het meteen?
100% onzin wat je beweert
Het is allemaal bangmakerij wat die alarmen betreft, het enige dat klopt is dat soms de aansluiting voor bewegingssensoren ontbreekt.
Maar zoals je op de website van de SCM kunt lezen voldoe je dan nog steeds aan de Kl3 voorwaarden.
Ik heb al heel wat Volvo's in Duitland bekeken en nog nooit een "niet Volvo" Alarm gezien.
In mijn XC90 heb ik het nog bonter gemaakt: Volvo alarm in Duitsland in laten bouwen en vervolgens in nederland laten certificeren.
Scheelt een hoop geld voor 100% het zelfde product, check maar op http://acctest.semcon.se en vergelijk de details van de Duitse en Nederlandse versie van het Volvo alarm.
Nog een ander groot voordeel van het kopen van een Volvo uit Duitsland is dat de standkachel bij de diesels meestal al is geinstalleerd.
Het laten programmeren kost ca. 100 euro in Nederland en dan heb je dus een volledige standkachel voor dat geld.
En zoals iemand ook al schreef, als je dealer de auto bij Volvo nederland bekend maakt krijg je alle medewerking voor garantie, coulance en terugroepacties.
De dealer krijgt dit gewoon van Volvocars vergoed.
Als iets op een forum staat geloof je het meteen?
100% onzin wat je beweert
Het is allemaal bangmakerij wat die alarmen betreft, het enige dat klopt is dat soms de aansluiting voor bewegingssensoren ontbreekt.
Maar zoals je op de website van de SCM kunt lezen voldoe je dan nog steeds aan de Kl3 voorwaarden.
Ik heb al heel wat Volvo's in Duitland bekeken en nog nooit een "niet Volvo" Alarm gezien.
In mijn XC90 heb ik het nog bonter gemaakt: Volvo alarm in Duitsland in laten bouwen en vervolgens in nederland laten certificeren.
Scheelt een hoop geld voor 100% het zelfde product, check maar op http://acctest.semcon.se en vergelijk de details van de Duitse en Nederlandse versie van het Volvo alarm.
Nog een ander groot voordeel van het kopen van een Volvo uit Duitsland is dat de standkachel bij de diesels meestal al is geinstalleerd.
Het laten programmeren kost ca. 100 euro in Nederland en dan heb je dus een volledige standkachel voor dat geld.
En zoals iemand ook al schreef, als je dealer de auto bij Volvo nederland bekend maakt krijg je alle medewerking voor garantie, coulance en terugroepacties.
De dealer krijgt dit gewoon van Volvocars vergoed.
XC90 D5
-
- 2nd Gear member
Heb toch gekozen voor een NL auto. omdat de dealer zoveel teruggaf voor mijn (zo goed als total loss) V40. kon ik niet anders dan deze kans pakken. Ik heb een V70 uit 2000 gekocht, een 2.5D, met 165000 op de teller.
XC60 - T6 - 2021 - Silver Dawn - R-Design
- Paul
- Geartronic member
Netjes, gefeliciteerd! Veel plezier ermee! SNel foto's!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf