Ik heb zelf al aangegeven dat de benaming van het kenteken is veranderd. Zie een van mijn eerdere postings.
Ik zal even letterlijk de tekst op deel IB aangeven. (aanvang tenaamstelling 20-11-2004)
Hierop staat niets vermeld van eigendom, alleen aansprakelijkheid!C.4.c
De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar.
Op het overschrijvingsbewijs (deel II)
Het kentekenbewijs dient te worden overgeschreven bij verkoop van het voertuig.
Onder 3 staat de laatste alinea.
Met het vrijwaringsbewijs kan de oude eigenaar aantonen, dat het kenteken bewijs correct is overgeschreven en dat hij niet meer aansprakelijk is.
Dat stond wel op het oude deel III.
En nog even iets. Ik weet niet wanneer de aangehaalde zaak in eerste aanleg was. Maar een zaak voor de Hoge Raad speelt behoorlijk lang. Soms wel vijf jaar. En die spelen volgens het recht dat gold op de datum van aangifte of welke andere juridische basis dan ook.
En er heeft dus wel degelijk een juridische wijziging van het kentekenbewijs plaatsgevonden.
Maar goed. Ik wacht de uitspraak af. En als die anders is dan ik verwacht zal ik mijn nederlaag zeker erkennen.
Edit vorige bericht.
Kopie deel III is nu deel II en daartussen overschrijvingsbewijs.
Deel III (dat frutsel achter je raam (en vm eigendomsbewijs)) bestaat in het geheel niet meer.