Pagina 3 van 3
Re: Levensduur V50 T5 blok
Geplaatst: 15.07.2016 - 14:45
door MartijnAbel
Silver_R schreef:
Ze hebben nu ook een zeer discutabele V70R te koop staan. Dit onder de noemer een gewaarschuwd mens.....
En of ze weten dat dat ding discutabel is. Dan weet je ook meteen hoe ze er in zitten.
Re: Levensduur V50 T5 blok
Geplaatst: 15.07.2016 - 15:32
door Silver_R
In een ander topic net geschreven dat we de berichtgeving over die R veel moeten blijven delen zodat deze hopelijk onverkoopbaar wordt.
En dan de prijs die ze er voor durven te vragen.
Is voor een schadevrij R al veel te veel.
Re: Levensduur V50 T5 blok
Geplaatst: 18.07.2016 - 08:32
door sebastiaan84
linkje naar dat topic?
Re: Levensduur V50 T5 blok
Geplaatst: 18.07.2016 - 10:23
door Silver_R
Re: Levensduur V50 T5 blok
Geplaatst: 18.07.2016 - 11:17
door sebastiaan84
Silver_R schreef:
In een ander topic net geschreven dat we de berichtgeving over die R veel moeten blijven delen zodat deze hopelijk onverkoopbaar wordt.
En dan de prijs die ze er voor durven te vragen.
Is voor een schadevrij R al veel te veel.
Poe, da's nogal wat.
Of ze er werkelijk niets van weten bij ECH heb ik geen idee van.
Las in het topic wat je aanhaalde dat de vorige R die ze aanboden uiteindelijk een T5 ruilmotor gekregen heeft, die R was volgens mijn destijd van 1 van de heren verkopers zelf als ik dat vorig jaar bij aankoop van mijn V50 goed begrepen heb.
Behalve een onlogisch km stand van mijn V50 (bij overgang van de eerste wagenparkbeheerder naar nr. 2 zijn 3x afgeronde standen bij NAP aangeleverd, wel 3x de gelijke stand, die ongeveer 5.000 km afweken van de stand die daarvoor was afgegeven. Ik vermoed een administratieve fout oid.) was er met mijn V50 niets aan de hand en sinds aankoop in onderhoud bij Broekhuis Emmen.
Maar dit soort verhalen, plus wat verhalen die ik ook ken van anderen in mijn omgeving spreken nou niet echt in het voordeel van ECH natuurlijk.
Re: Levensduur V50 T5 blok
Geplaatst: 18.07.2016 - 12:23
door MartijnAbel
sebastiaan84 schreef:
Silver_R schreef:
In een ander topic net geschreven dat we de berichtgeving over die R veel moeten blijven delen zodat deze hopelijk onverkoopbaar wordt.
En dan de prijs die ze er voor durven te vragen.
Is voor een schadevrij R al veel te veel.
Poe, da's nogal wat.
Of ze er werkelijk niets van weten bij ECH heb ik geen idee van.
Las in het topic wat je aanhaalde dat de vorige R die ze aanboden uiteindelijk een T5 ruilmotor gekregen heeft, die R was volgens mijn destijd van 1 van de heren verkopers zelf als ik dat vorig jaar bij aankoop van mijn V50 goed begrepen heb.
Behalve een onlogisch km stand van mijn V50 (bij overgang van de eerste wagenparkbeheerder naar nr. 2 zijn 3x afgeronde standen bij NAP aangeleverd, wel 3x de gelijke stand, die ongeveer 5.000 km afweken van de stand die daarvoor was afgegeven. Ik vermoed een administratieve fout oid.) was er met mijn V50 niets aan de hand en sinds aankoop in onderhoud bij Broekhuis Emmen.
Maar dit soort verhalen, plus wat verhalen die ik ook ken van anderen in mijn omgeving spreken nou niet echt in het voordeel van ECH natuurlijk.
Het kan net zo goed in het nadeel van Broekhuis spreken. Waarom zouden zij die R weg doen aan ECH terwijl ze op de hoogte zijn van de gebreken?
Tip Top
Geplaatst: 23.07.2016 - 23:12
door Kogelman
Vandaag de T5 opgehaald bij EHC, omdat het koppelingspedaal toch niet naar wens was zijn we er mee terug gegaan. Chris had al aan gegeven dat dit gewoon goed moest zijn en dat ze het gingen oplossen. We hebben gratis een week een leenauto gehad zodat zij het probleem met het plakkende koppelingspedaal rustig konden oplossen.
Het bleek dat het nieuwe druklager dat voor aankoop tegelijk met de nieuwe koppeling geplaatst is, toch lek was waardoor de druk niet op peil bleef. Zo;n maandagmorgen onderdeel komt heel sporadisch voor. Koppelingscilinder en leiding hadden ze al vervangen, maar dit had niet geholpen. Nu dus een nieuw druklager van de dealer gehaald en geplaatst en het euvel is verholpen. Ik ben tevreden over hun service. Voor hun was het minder leuk omdat de bak er weer onderuit moest, dat was weer 6 uur sleutelen dus niet prettig voor hun marge. Ondanks dat ze geen Bovag garantie (kunnen) geven, houden ze woord en lossen ze het probleem op en kregen we tussentijds een S80 mee waarvan we alleen de brandstof hoefden te betalen.
Nu kan het grote genieten dus echt beginnen. De T5 heeft vandaag precies 349.00 gelopen, heeft een nieuwe koppeling incl. druklager, nieuwe distributie incl spanrollen en waterpomp, nieuwe multiriemen, verse motorolie, verse remvloeistof, en een bagagenet (ontbrak) gekregen voor 250,- meerprijs.
Ik heb ter plaatse nog even een mooie lichtmetalen set winterbanden incl Michelin Alpin banden voor de T5 gekocht. Tot slot de auto maar eens vertroeteld van binnen en van buiten volgens het 5 stappen plan van Meguiars. Hij ziet er nu weer representatief uit. Ik zal in een ander voorsteltopic wat foto's plaatsen.