Man man wat een miserie. 16.5 sec is knudde, ik denk toch dat je ergens rond de 11 of 12 moet halen zonder probleem. op papier nog lager.
Buiten het feit dat ie ogenschijnlijk te trag is, doet hij nog iets vreemd? Schokken, extreem trillen of zoiets?
Om het traag zijn toch even te relativeren;
het is een diesel, snel optrekken vanaf 0 is dus quasi onmogelijk.
Ik heb een 2.0D van 136 pk / 320 nm en een benzine vw TSI van 150 pk / 250 nm.
Effe het verschil duiden;
1 de VW trekt bere in 1st en 2de, als je snel weg wil zijn aan een rood licht, dan is deze 100% zeker veel sneller dan de volvo.
De benzineversie loopt veel soepelder aan, gaat vlotter door de toeren zonder pieken, snort heel vlot het rood in tot boven 65000 rpm
2 de volvo dan weer; ik kan in 2de vertrekken, met slepende koppeling (als ik zou willen, maar extreem slijtig). Omdat de turbo pas aangaat op 2000 rpm, wil dit zeggen dat hij quasi niks doet voor die 2000 rpm.
Wat de volvo dan weer beresterk doet, is inhalen, de 320 nm komen perfect los, dat doet de benzineversie met zijn 250 nm dan weer niet; daar moet ik terugschakelen en extreem hoog in de toeren jagen om hem iets of wat vooruit te krijgen.
In real life is voor mij de diesel veeeel leuker; aan een rood licht wegspurten vind ik niks, ik heb een kawasaki w800, als ik eens snel wil wegzijn doe ik het daar wel mee, en zelfs dan nog schiet ik nooit weg aan een rood licht, netjes in 1 ste aanlopen, in tweede en knal weg.
In het dagelijkse verkeer komt de massa aan wagens rustig op gang, maar eenmaal aan het rijden, is de turbo vd diesel aan, en dan is hij beestig, duw in de rug en weg.
Dus snel optrekken, voor het type familiewagens waar wij ons in begeven; ik denk dat enkel de T5 interessant is, en de rest elk leuk op zijn gebied.
Over exact 1 jaar, 10 maanden en 28 dagen is de fabrieksgarantie vd VW om, dan wordt hij gechipt , een 190 pk en koppel 275, de meesten gaan tot 300nm, maar de koppeling kan maar 250 aan, of, Volvo moet de 40.2 dan op de markt brengen, dan vliegt de VW zelfs zonder chippen...
