Verbruik v70 d5 158kw 215pk geartronic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Tjemp, behalve op die 100km wegen (met vaste trajectcontrole) gaf ik de D5 (en alle andere Volvo's) vaak genoeg flink de sporen
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Op de 2014+ XC70's met Polestar (5PK MEER) na, kan ik je vertellen dat die D5 (niet de D3) op zn donder geven echt een hele fijne ervaring is. Voor de gewone man hoeft het echt niet meer te zijn. Wel wat jammer is dat de kickdown/turbo een seconde duurt. Maar als ie dan gaat...holy cow! Meer dan genoeg. En die torque, kolere wat veel! Geloof dat ik 455NM heb, moet ff opzoeken. Twee zwarte pluimen uit die dubbele pijpen en het verbruik maakt me geen ruk uit. Anders had ik wel een Jap gekocht. Er zijn twee soorten auto's, die van je baas en diegene die je eigenlijk wil rijden. Dat gezeik in de marges, bah! Heb ik makkelijk lullen, nou, weet ik niet. Ik krijg geen auto van m'n baas. Die turbo-lag hebben ze opgelost met die vreselijk lelijke V90; klein spuitbusje met extra lucht ready to go at any time. Mooi bedacht kan niet anders zeggen. Ja de V90 is echt lelijk maar de V90CC lijkt me heel mooi. Nog niet gezien helaas. Toch is de D5 niet echt heel stil en laatst mocht ik de D4 XC70 AWD MY16 proberen en om eerlijk te zijn was dat wel heel fijn hoor. Nieuwere techniek, geen Polestar chip had m'n vriendje. Was erg onder de indruk. Hoewel ik in Sportstand reed realiseerde ik me later. Zojuist HALDEX, ANGLE GEAR en REAR AXLE olie ververst Hoeft echt niet zegt VOLVO. Zou ik ook zeggen, na de garantie kun je alles zelf betalen. Preventive maintenance leek me een goed idee. Zeker als je soms de "boot to the pedal and pedal to the metal" manoeuvre toepast. Rossen met die bak, gas op die lolly, gas is alles!


Volgens mij is wat jij zegt helemaal waar!!Tsjemp schreef: Langzaam rijden kills de D5!!
- Taranis
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 16.12.2006 - 13:46
- Locatie: Goes
2011... dan heb je een 205pk of 1 van de allereerste 215pk's.
Wat ik mis in de geweldige tuningsverhalen en andere opties: is je lambdasonde al eens gewisseld? Na zo'n 150.000-200.000 km is zo'n ding gewoon 'moe' en levert wisselen een merkbaar lager verbruik op.
Wat ik mis in de geweldige tuningsverhalen en andere opties: is je lambdasonde al eens gewisseld? Na zo'n 150.000-200.000 km is zo'n ding gewoon 'moe' en levert wisselen een merkbaar lager verbruik op.
Trouwens als je 215PK hebt dan hebben we het over een MY12 volgens mij, niet MY11! Je hebt zon double-bubble dashboard? SENSUS? Makes sense? 16 mei 2011 werd het 2012?Taranis schreef: 2011... dan heb je een 205pk of 1 van de allereerste 215pk's.
Wat ik mis in de geweldige tuningsverhalen en andere opties: is je lambdasonde al eens gewisseld? Na zo'n 150.000-200.000 km is zo'n ding gewoon 'moe' en levert wisselen een merkbaar lager verbruik op.

Hier je boekje;
https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... 1%20v2.pdf