Geen idee, ben ik ook wel benieuwd naar.edraket schreef:Heb jj enig idee wat de reden is van de sterk verkorte interval?The Mechanic schreef: Als je geluk hebt gaan de VEA diesel motoren 2 ton mee, zou Volvo daarom de riem interval verlaagd hebben, anders blijven ze met enorme hoeveelheden riemsets liggen..![]()
Nieuwe D4 en T5 motoren levensduur?
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bij mijn weten lopen ze er niet vaak af, dus heb het vermoeden dat er een andere reden achter zit
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
En de auto's die wel de 240.000km haalde waren al uit de lease en verdwijnen dan vaak uit het dealer circuit, gaan bij de universeel in onderhoud en die halen de riem setjes vaak elders. Nu kunnen ze nog mooi wat verkopen, leasemaatschappijen betalen wel...
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
lijkt me een plausibele reden. Echter terug naar 150.000 is wel een zeer grote stap. Het zou me niets verbazen dat het iets te maken heeft met het olie verbruik.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Wat ik zelf ervaren heb, en ook van anderen gehoord en gelezen heb, is dat dit ergens rond de 90K tot 100K problemen gaat geven. Dus dat zal niet.edraket schreef: lijkt me een plausibele reden. Echter terug naar 150.000 is wel een zeer grote stap. Het zou me niets verbazen dat het iets te maken heeft met het olie verbruik.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 22:21
Ik zat ook te denken aan het olie verbruik, maar een verklaring kan ik niet goed bedenken. Volgens mij rekt een distributie riem niet uit.edraket schreef: lijkt me een plausibele reden. Echter terug naar 150.000 is wel een zeer grote stap. Het zou me niets verbazen dat het iets te maken heeft met het olie verbruik.
Laatst gewijzigd door V50nuV60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Echt niet???V50nuV60 schreef:Volgens mij rekt een distributie riem niet uit.
Vraag het nog maar eens aan (ex-)bezitters van Volkswagens uit het bouwjaar 2008-2014 met 1.0, 1.2 en 1.4 TSI motoren (ik ken er een paar)
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik heb met 236k de riem laten vervangen en de auto heeft in zijn leven nog niet genoeg olie verbruikt om tussen de onderhoudsbeurten een waarschuwing te geven.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10620
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
2015 - 2017 V70 D4 - 180.000kmHans oet Twent schreef:Dat is nog steeds zo. 153K inmiddels.Hans oet Twent schreef: In relatief korte tijd 100K op de teller gezet. Ik gok er op dat de D4 motoren het lang gaan volhouden. Ding doet het rete goed.
2017 - 2018 V90 D4 - 75.000km
2019 V90 D4 inmiddels 25.000km mee gereden
Geen enkel probleem gehad tot nu toe. Behalve dat de laatste niet bij de les is. Is de enige die ik gebruikt, met 12.500km gekocht heb. Ander waren nieuw.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Vraagje, misschien een beetje off-topic:
Zouden jullie zo'n D4 durven te kopen die netjes elke keer om de 30k een oliewissel heeft gehad, maar nu na 48k een beurt moet hebben (dus 18k over zijn interval)?
Zouden jullie zo'n D4 durven te kopen die netjes elke keer om de 30k een oliewissel heeft gehad, maar nu na 48k een beurt moet hebben (dus 18k over zijn interval)?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Wat ik tot nu toe aan problemen ben tegen gekomen, betrof altijd modeljaar 2015 of ouder. Dus als het een jonger exemplaar is, zou ik het zonder meer aan durven. Bij een ouder model zou ik wel nader onderzoek laten doen, bv met een endoscoop in de cilinders laten kijken.
Vwb die 48 K: ik zou hem gewoon volgens het reguliere schema weer een beurt geven, die 18k extra kan de motor nooit ten goede komen
Als er uit een aankoopkeuring bij een Vol odealer verder niets gek uit komt, zou ik het zonder meer aan durven.
Vwb die 48 K: ik zou hem gewoon volgens het reguliere schema weer een beurt geven, die 18k extra kan de motor nooit ten goede komen
Als er uit een aankoopkeuring bij een Vol odealer verder niets gek uit komt, zou ik het zonder meer aan durven.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ik zou verder kijken, waarom dit risico nemen terwijl er zoveel auto,s te koop staan?DB200 schreef: Vraagje, misschien een beetje off-topic:
Zouden jullie zo'n D4 durven te kopen die netjes elke keer om de 30k een oliewissel heeft gehad, maar nu na 48k een beurt moet hebben (dus 18k over zijn interval)?
sowieso vind ik 30k tussen de beurt al heel veel.
algeheel aangenomen wordt dat verversing vd olie beter plaats kan vinden om de 15a 20k ivm. interne vervuiling van het motorblok.
bij de D4 waarbij je op dit forum een aantal gevallen over olieverbruik leest zou ik verder zoeken.
geen glans zonder wrijving
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
waarschijnlijk uit de leaseOGA244 schreef: Ik snap nooit zo goed dat men bij zoiets kostbaars als 'n auto zo kan "bezuinigen" op onderhoud, met die stand verspeel je iig je coulance
geen glans zonder wrijving
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
+1toppertje schreef:
ik zou verder kijken, waarom dit risico nemen terwijl er zoveel auto,s te koop staan?
sowieso vind ik 30k tussen de beurt al heel veel.
algeheel aangenomen wordt dat verversing vd olie beter plaats kan vinden om de 15a 20k ivm. interne vervuiling van het motorblok.
bij de D4 waarbij je op dit forum een aantal gevallen over olieverbruik leest zou ik verder zoeken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13734
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Ook dan, is het ding over zijn beurt ben je de pineuttoppertje schreef:waarschijnlijk uit de leaseOGA244 schreef: Ik snap nooit zo goed dat men bij zoiets kostbaars als 'n auto zo kan "bezuinigen" op onderhoud, met die stand verspeel je iig je coulance
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27334
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Maar als het contract ten einde is zullen ze het wellicht hebben laten schieten omdat de auto er toch uit ging.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Leasemaatschappijen bezuinigen steeds vaker op onderhoud, vooral als een auto bijna einde contract is...fredhead schreef: Maar als het contract ten einde is zullen ze het wellicht hebben laten schieten omdat de auto er toch uit ging.