Het kan bijna niet anders dan dat er ergens lucht in het systeem zit. of er moet ergens een extreem flexibele slang zitten die als ballon fungeert.
Motor probleem D3 ?????
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6297
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik gok toch op een haarscheur in de koppakking. De eerste bouwjaren hadden daar vaker last van en er is een revisie voor geweest van de koppakking. Mijn broertje is ook maanden aan het tobben geweest, konden niets vinden. Ook het op druk zetten van het koelsysteem gaf geen teken van lekkage. Uiteindelijk met 50% coulance van Volvo de koppakking vervangen en die bleek dus inderdaad niet goed te zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23.06.2018 - 20:35
- Locatie: Rijswijk ZH
Mag ik weten bij welke dealer de 50% coulance regeling werd toegepast en of dit lang is geleden? Hier ook een D3 namelijk met lekker koppakking en mogelijk erger. De dealer had er al 3 keer naar gekeken en elke keer ‘niets aan de hand’ ondanks dat ik had aangegeven dat er m.i. toch wel erg veel druk op het expansievat staat. Pas toen ik dat vandaag nogmaals noemde (nadat voor de zoveelste keer de kvs waarschuwing was afgegaan) en de dealer wees op het bestaan van een door Volvo uitgegeven tech journaal aangaande ondeugdelijke koppakkingen bij de vroege D3’s gingen er wat lampjes branden en “leek dat toch wel heel waarschijnlijk”. Kosten koppakking vervangen €2600, met het risico dat er daarna scheurtjes in kop en/of blok worden gevonden. Mogelijk zou Volvo overgaan tot maximaal 30% coulance. Weet niet goed wat ik hier van moet vinden en wat ik er mee moet....