1e keer onderweg van werk naar huis .. gestopt ..voor de zekerheid volvo dealer gebeld .. koelvloeistof peil zat op minimaal .. kan geen kwaad, als u in de buurt bent komt u maar even aan, kunnen we kijken .. gelijk maar doorgereden naar de dealer .. monteurs ware al weg .. auto binnen gezet .. werkplaatsbalie medewerker heeft onder de motorkap gekeken en nog even onder de auto .. niets te zien .. voorzichtig dop koelvloeistof reservoir los gedraai en nivo kwam weet terug naar max ..
Dit is daarna nog enkele malen voor gekomen .. heb toen steeds de dop los gedraaid waarna het nivo weer op max kwam ..
10-01-2017 de auto een dag achtergelaten voor controle .. einde van de dag auto weer opgehaald .. niets gevonden .. systeem is op druk gezet maar geen lekkage waargenomen .. wel is de dop vervangen ..
Daarna helaas weer voor gekomen .. afgelopen zaterdag terug naar de dealer gegaan .. deze zou er nog op terug komen ..
Nu lees ik o.a. op motor-talk.de het horror scenario van slechte cilinderkop dichtingen, vervangen blok kop en zelfs het vervangen van de gehele motor i.v.m. haarscheurtjes in het motorblok

Ik heb nu enkele vragen ..
- Wie hier heeft hier ervaring mee en wat was bij jou het probleem/oplossing?
- Is er een simpele manier om erachter te komen is wat het probleem is, zonder de motor te moeten "demonteren"?
- Bij wie zou ik hiervoor terecht kunnen behoudens de dealer?, woon zelf in de driehoek Weert-Roermond-Venlo en werk in de beurt van Maastricht.
- Wat zou dit "grapje" kunnen gaan kosten?
- Zou er nog een coulance regeling zijn bij Volvo?