Pagina 3 van 5
Geplaatst: 08.09.2006 - 23:10
door bart simpson
Ramon&Ramon schreef:Ik wil Bart inhalen met de berichten,maar dan moet ik nog even flink doortypen merk ik.

:):)
Vanwaar ineens die behoefte?
Geplaatst: 09.09.2006 - 00:18
door Richard
Och je moet wat lijkt me

Geplaatst: 09.09.2006 - 11:59
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Een ander punt is,als je er zelf geen verstand van hebt of a-technisch,s bent,hoe kun je dan beoordelen of iets wel of niet gedaan is?
Lange discussie wordt dit weer.

Waar, dus beginnen we er niet meer aan.

Geplaatst: 09.09.2006 - 17:11
door Gast
bart simpson schreef:Richard S schreef:Heeft volvo niet iest van controle op de dealers? Als in een steekproef ofzo?
Volvo enquetteerd werkplaatsklanten schriftelijk, alle soorten ervaringen komen zo bij Volvo NL terecht.
Klopt, ik heb er net één gehad. Ik heb er niet eens onderhoud laten plegen?! Alleen de software benodigheden.
De vragen in enquête zijn dusdanig opgesteld dat je eigenlijk geen slechte beoordeling kan geven.
Je kan als dealer wel een slechte beoordeling krijgen, maar dan ben je ook wel heel slecht.
Ik heb het dan ook digitaal gedaan en aan het eind een behoorlijke aanvulling gegeven.
Ging meer richting importeur dan dealer.
Bij mij kwam de dealer in de enquête er goed af.
Terwijl ik af en toe best negatieve dingen heb ervaren.
Die kon ik dus niet kwijt in de enquête. Ik kon kiezen tussen slecht en goed.
Slecht was het niet, maar ook zeker niet goed
Dus de ervaringen uit de enquête zijn zeker gekleurd.
Ik ben dan ook benieuwd of ze wetenschappelijk zijn onderbouwd. (denk het niet)
Geplaatst: 09.09.2006 - 17:13
door Richard
AlexV70 schreef:bart simpson schreef:Richard S schreef:Heeft volvo niet iest van controle op de dealers? Als in een steekproef ofzo?
Volvo enquetteerd werkplaatsklanten schriftelijk, alle soorten ervaringen komen zo bij Volvo NL terecht.
Klopt, ik heb er net één gehad. Ik heb er niet eens onderhoud laten plegen?! Alleen de software benodigheden.
De vragen in enquête zijn dusdanig opgesteld dat je eigenlijk geen slechte beoordeling kan geven.
Je kan als dealer wel een slechte beoordeling krijgen, maar dan ben je ook wel heel slecht.
Ik heb het dan ook digitaal gedaan en aan het eind een behoorlijke aanvulling gegeven.
Ging meer richting importeur dan dealer.
Bij mij kwam de dealer in de enquête er goed af.
Terwijl ik af en toe best negatieve dingen heb ervaren.
Die kon ik dus niet kwijt in de enquête. Ik kon kiezen tussen slecht en goed.
Slecht was het niet, maar ook zeker niet goed
Dus de ervaringen uit de enquête zijn zeker gekleurd.
Ik ben dan ook benieuwd of ze wetenschappelijk zijn onderbouwd. (denk het niet)
Dat is dan erg nuttig zo'n enquete.
Geplaatst: 09.09.2006 - 17:26
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Die klanten zijn bij de dealer die ik ken dan ook niet meer echt welkom en dat is begrijpelijk ook vind ik.
Ik begrijp hier uit dat controle op een dealer dus niet mag.
De dealer (monteur) vind het dus niet fijn dat hij gecontroleerd wordt?
Of heeft die dealer (monteur) heeft wat te verbergen?
Als je het goed doet is er toch niets aan de hand?
Ik begrijp het wel! Wij nederlanders kunnen er slecht tegen om gecontroleerd te worden.
Kijk maar naar het commentaar wat wij geven als we weer eens geflitst worden.
Komt bij dat je denkt, die klant vertrouwt mij niet.
Je kan ook bij jezelf afvragen, waarom doet die klant dit.
Spreek hem er (voorzichtig) op aan. Misschien klaart de lucht wel op.
Maar goed, SUCCES MET DE CONTROLES

Geplaatst: 10.09.2006 - 00:58
door Daanh78
@XC70 OR: Ik was het in deze met je eens. Je moet je dealer erop kunnen vertrouwen dat hij het voorgeschreven onderhoud uitvoert, zoals het hoort. Anders zou je het net zo goed bij een "niet merkgebonden autobedrijf" kunnen laten doen, waar je wel een goed gevoel bij hebt.
De dealers gaan er zo prat op dat hun alle kennis in huis hebben en dat je alleen bij hun de service krijgt die je verdient. Als je daarvan niet meer op aan kan, wat zou dan nog hun onderscheidende vermogen zijn?
Nadeel is echter dat het dealernetwerk steeds kleiner wordt. Dit begrijp ik wel, maar daardoor krijg je wel monopolieposities in een bepaalde regio. Hier in NH bijvoorbeeld is Ton van Kuyk de grote jongen waar je eigenlijk niet omheen kan, tenzij je naar Amsterdam wilt rijden. Nu mag ik nog een klein maandje wachten op mijn bolide, maar voorlopig heb ik alleen nog maar goede ervaringen met hen.
Maar een dealer is net zo goed, of slecht als de monteur die aan jouw auto gewerkt heeft of de persoon waarmee je te maken hebt gehad.
Geplaatst: 10.09.2006 - 11:03
door daytonawim
Bij Ton v Kuyk ben ik een paar keer geweest, wel is waar voor kleinere dingen en losse spullen, maar ben zeer over hun te spreken.
Zeker v.w.b. de behandeling door het personeel
Voor de reparatie's ga ik meestal uit kosten overweging engens anders heen,of doe het zelf
Maar de algemene discusie is dat er erg vaak gesjoemeld wordt door garagisten

Zelf mag ik altijd graag even komen kijken als ze met mijn auto bezig zijn, kan lastig zijn voor de monteur(afleiding) maar dat geeft wel een goed gevoel als je altijd welkom bent
Ik ben jaren bij een Ford garage geweest in Duitsland, en de eigenaar vond het altijd schitterdend als de klanten in de werkplaats kwamen kijken hoe er aan de auto's werd gewerkt. (hetgeen ook lijde tot goede mond op momd reklame wat wer leid tot nieuwe klanten)
Geplaatst: 10.09.2006 - 11:38
door bart simpson
daytonawim schreef:Zelf mag ik altijd graag even komen kijken als ze met mijn auto bezig zijn, kan lastig zijn voor de monteur(afleiding) maar dat geeft wel een goed gevoel als je altijd welkom bent

Ik geloof niet zozeer dat het afleiding van een monteur is waardoor garagisten geen klanten in de werkplaats willen maar meer iets van aansprakelijkheidskwesties, gaat er iets fout b.v. een bak of blok valt uit een takel, of er donder een remschijf uit de handen van een monteur en een klant wordt geraakt steld een verzekeraar dat daar helemaal geen klant behoorde te zijn.
Geplaatst: 10.09.2006 - 11:56
door Gast
bart simpson schreef:daytonawim schreef:Zelf mag ik altijd graag even komen kijken als ze met mijn auto bezig zijn, kan lastig zijn voor de monteur(afleiding) maar dat geeft wel een goed gevoel als je altijd welkom bent

Ik geloof niet zozeer dat het afleiding van een monteur is waardoor garagisten geen klanten in de werkplaats willen maar meer iets van aansprakelijkheidskwesties, gaat er iets fout b.v. een bak of blok valt uit een takel en een klant wordt geraakt steld een verzekeraar dat daar helemaal geen klant behoorde te zijn.
Klets, aansprakelijkheid heeft hier niets mee te maken.
Of je moet in de veronderstelling zijn dat op een monteur wel iets mag vallen.
Tegen woordig wordt aansprakelijkheid tepas en te onpas gebruikt. Vooral al "wij" iets niet willen.
Ik kan hier wel Aansprakelijkheid uitleggen gaan leggen, maar dat gaat echt te ver.
Wat veilig genoeg is voor de monteur is ook veilig genoeg voor de klant.
Voor dat je begint over veiligheidschoenen en kleding, dat is hier niet van toepassing.
Ik zou wel een waarschuwing neer hangen, dat als bijvoorbeeld de kleding bevuild wordt in de werkplaats, je dus niet kan reclameren.
Laten we gaan voor: MEER KLANTEN IN DE WERKPLAATS.
Ik vond het vroeger leuk als je de klant iets kon vertellen over zijn auto.
Hierdoor zag de klant ook eerder het nut van het vervangen van iets. Dus omzet verhogend.
Geplaatst: 10.09.2006 - 12:22
door bart simpson
Voor mij geen klanten in de werkplaats, het heeft volstrekt geen toegevoegde waarde, het zal ook monteurs afleiden.
(alhoewel ze misschien wel zoveel zullen vragen dat een monteur zomaar 1 uur meer kan klokken)
Een niet goed oplettende klant blijft zekere risico's lopen in een werkplaats, denk ook aan een poot breken in een remmentestbank.
Geplaatst: 10.09.2006 - 13:28
door Ben
Pas op Alex, de aansprakelijkheidsgekte gaat verder dan je denkt.
Als je een winkel hebt en een klant struikelt, al is het maar over z'n eigen schoenveter, ben je als winkeleigenaar aansprakelijk.
Geplaatst: 10.09.2006 - 22:05
door Paul
ik sta af en toe wel in de garage erbij. Zeker met die xenonlampen toen, gewoon geholpen. Ken ook iedereen in de garage en tsja de een vindt het prima andere niet, maar zoiets voel je aan. Meestal kijk ik even twee seconde en ben weer weg. Met bijvoorbeeld afleveringen van auto's van ons.
ALtijd wel leuk zo'n auto uit elkaar te zien enzo voor inbouw van van alles!
Geplaatst: 10.09.2006 - 23:11
door Gast
Ben schreef:Pas op Alex, de aansprakelijkheidsgekte gaat verder dan je denkt.
Als je een winkel hebt en een klant struikelt, al is het maar over z'n eigen schoenveter, ben je als winkeleigenaar aansprakelijk.
Ja, in Amerika.
Heb je het hier al eens geprobeerd?
Als je als winkelier niet meewerkt (verzekeringsmaatschappij) kun je, je als slachtoffer een eind in de ronde procederen.
Maar geld zal je er niet mee beuren.
Want van uitstel komt afstel.
Het moet redelijkerwijs aantoonbaar zijn. Ik kan je vertellen, dat valt nog niet mee.
Geplaatst: 10.09.2006 - 23:12
door Gast
bart simpson schreef:Voor mij geen klanten in de werkplaats, het heeft volstrekt geen toegevoegde waarde, het zal ook monteurs afleiden.
(alhoewel ze misschien wel zoveel zullen vragen dat een monteur zomaar 1 uur meer kan klokken)
Een niet goed oplettende klant blijft zekere risico's lopen in een werkplaats, denk ook aan een poot breken in een remmentestbank.
Waar ik niet welkom ben, is dat mijn auto ook niet.

Geplaatst: 11.09.2006 - 07:52
door bart simpson
AlexV70 schreef:bart simpson schreef:Voor mij geen klanten in de werkplaats, het heeft volstrekt geen toegevoegde waarde, het zal ook monteurs afleiden.
(alhoewel ze misschien wel zoveel zullen vragen dat een monteur zomaar 1 uur meer kan klokken)
Een niet goed oplettende klant blijft zekere risico's lopen in een werkplaats, denk ook aan een poot breken in een remmentestbank.
Waar ik niet welkom ben, is dat mijn auto ook niet.

Je komt zowiezo al niet bij een dealer..
Geplaatst: 11.09.2006 - 09:01
door Richard
AlexV70 schreef:Ben schreef:Pas op Alex, de aansprakelijkheidsgekte gaat verder dan je denkt.
Als je een winkel hebt en een klant struikelt, al is het maar over z'n eigen schoenveter, ben je als winkeleigenaar aansprakelijk.
Ja, in Amerika.
Heb je het hier al eens geprobeerd?
Als je als winkelier niet meewerkt (verzekeringsmaatschappij) kun je, je als slachtoffer een eind in de ronde procederen.
Maar geld zal je er niet mee beuren.
Want van uitstel komt afstel.
Het moet redelijkerwijs aantoonbaar zijn. Ik kan je vertellen, dat valt nog niet mee.
Ik heb jarenlang bij een supermarkt gewerkt. En je wilt niet weten hoe makkelijk het is om de winkelier aansprakelijk te stellen. Iets lulligs als uitglijden over blaadjes spinazie heeft ons al meerdere keren flink geld gekost.
Geplaatst: 11.09.2006 - 09:22
door bart simpson
Voor een olievlek op een broek krijg je al een rekening (en toch was de klant zelf op dat olievat gaan zitten)
Geplaatst: 11.09.2006 - 10:55
door Gast
bart simpson schreef:AlexV70 schreef:bart simpson schreef:Voor mij geen klanten in de werkplaats, het heeft volstrekt geen toegevoegde waarde, het zal ook monteurs afleiden.
(alhoewel ze misschien wel zoveel zullen vragen dat een monteur zomaar 1 uur meer kan klokken)
Een niet goed oplettende klant blijft zekere risico's lopen in een werkplaats, denk ook aan een poot breken in een remmentestbank.
Waar ik niet welkom ben, is dat mijn auto ook niet.

Je komt zowiezo al niet bij een dealer..
Nee???
Waar zal ik mijn software dan moeten halen?
Trouwens hij weet onder welke naam ik hier schrijf. Ik heb geen geheimen voor "mijn dealer" (niet gekocht en zal het ook niet gaan doen).
Ik kan het trouwens heel goed vinden met mijn Volvo-dealer.
Hij weet hoe ik er over denk en dat wordt gerespecteerd.
Soms krijg ik ook nog wel eens vragen hoe ik daar tegen aan kijk. Niemand is alwetend.
Ik kwam je trouwens laatst nog tegen. Oja, jij kent mij niet.

Geplaatst: 11.09.2006 - 11:07
door bart simpson
AlexV70 schreef:Ik kwam je trouwens laatst nog tegen. Oja, jij kent mij niet.

Houden zo...
