@RoaldH
Off topic: Is de D6 fijner overall dan de #30E?
V60 PIH gaat plotseling laden tijdens lange ritten
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ja overall zeker. De D6 is comfortabeler dan de 330e. Klinkt mooier door die fijne 5 pitter. In mijn D6 kan de voorstoel ook plat, dus handig als je lange voorwerpen moet halen bij de Ikea. De D6 komt zeker 10 à 15 km verder op elektra dan de 330e. Ik heb gelezen op het forum dat de D6 een betere EV is dan de nieuwe Volvo T8 modellen. Omdat ik meer van de auto ben gaan houden dan ik vooraf had verwacht, wil ik de D6 voorlopig niet wegdoen (of heel misschien in 2018 vervangen door een recenter exemplaar met euro 6).vaudi schreef: @RoaldH
Off topic: Is de D6 fijner overall dan de #30E?
Dus de 330e is meer mijn stuurmans auto en de D6 meer voor de overige dagen... Ik upload morgen wel een plaatje van de BMW.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Moest gisteren onderweg gelijk aan dit topic denken. Wat gebeurde er. Motor was warm, stond in save modus maar verbruik was giga hoog rond de 1:11 a 1:12 terwijl ik nog geen 100 km/uur reed. Accu range was nog 35 km. Via het menu zag ik dat de accu werd bijgeladen?! Even overgeschakeld naar Pure en daarna weer naar Save. Alles weer normaal, verbruik weer naar 1:18/19.
Rara...
Rara...
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja dat doet hij soms, heb ik ook als ik redelijk hard kom aan rijden en een afrit pak en dan vervolgens stil sta.... dan blijft hij ook lekker toeren maken 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Volgens mij doet hij dit om de turbo te laten afkoelen. Wanneer je meteen je motor afzet loopt de turbo vast. Deze loopt bij vol vermogen iets van 15.000 tpm dus draait nog ff door. Zonder smering geen lange levensduur.Paul schreef: Ja dat doet hij soms, heb ik ook als ik redelijk hard kom aan rijden en een afrit pak en dan vervolgens stil sta.... dan blijft hij ook lekker toeren maken![]()
Nb. Kun je tijdens het rijden straffeloos van pure naar save schakelen?
Laatst gewijzigd door Tsjemp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ja, waarom niet?Tsjemp schreef: Nb. Kun je tijdens het rijden straffeloos van pure naar save schakelen?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ah daar doet het voor, dan zal ik voortaan niet meer op Pure drukken want dan stopt hij er gelijk mee haha!Tsjemp schreef:Volgens mij doet hij dit om de turbo te laten afkoelen. Wanneer je meteen je motor afzet loopt de turbo vast. Deze loopt bij vol vermogen iets van 15.000 tpm dus draait nog ff door. Zonder smering geen lange levensduur.Paul schreef: Ja dat doet hij soms, heb ik ook als ik redelijk hard kom aan rijden en een afrit pak en dan vervolgens stil sta.... dan blijft hij ook lekker toeren maken![]()
Nb. Kun je tijdens het rijden straffeloos van pure naar save schakelen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Lijk me niet turbo, want ik heb dit vaak genoeg als ik net wil weg rijden...