Pagina 3 van 3

Geplaatst: 04.03.2007 - 21:36
door Bazz0847
Even een flinke schop omhoog, want ik heb nieuws!

- De dynamopoelie is vervangen; het geklapper van de multiriem is over en hij loopt als een zonnetje. Geen bijgeluiden, niks. Geweldig!

- Rammeltjes waar ik het over had: allemaal gefixt. Heerlijke stilte aan boord.

- Inhouden: niet gefixt. Rond de 2800 rpm begint hij met inhouden en dit gaat als een soort van oscillatie door tot 4500 rpm. Je voelt (voor de wiskundige onder ons :P) de duw in je rug als een soort van sinus verlopen, af en toe meer, af en toe wat minder. Hij trekt wel vlot door overigens, hij valt absoluut niet dood, de trekkracht varieert alleen door de toeren heen. Ik heb slechts 1 keer - 10 dkm geleden - een storingsmelding gezien, maar nooit meer gehad... Hoe kan ik achterhalen wat dit probleem veroorzaakt?
Ik dacht aan vervuilde injectoren ofzo...
De tank is overigens altijd gevuld met Super Plus 98. Ik ben sinds gisteren V-power aan het proberen, maar merk geen verschil met Super Plus 98.

Help!

Geplaatst: 08.03.2007 - 11:05
door edraket
Bazz0847 schreef:Even een flinke schop omhoog, want ik heb nieuws!

- De dynamopoelie is vervangen; het geklapper van de multiriem is over en hij loopt als een zonnetje. Geen bijgeluiden, niks. Geweldig!

- Rammeltjes waar ik het over had: allemaal gefixt. Heerlijke stilte aan boord.

- Inhouden: niet gefixt. Rond de 2800 rpm begint hij met inhouden en dit gaat als een soort van oscillatie door tot 4500 rpm. Je voelt (voor de wiskundige onder ons :P) de duw in je rug als een soort van sinus verlopen, af en toe meer, af en toe wat minder. Hij trekt wel vlot door overigens, hij valt absoluut niet dood, de trekkracht varieert alleen door de toeren heen. Ik heb slechts 1 keer - 10 dkm geleden - een storingsmelding gezien, maar nooit meer gehad... Hoe kan ik achterhalen wat dit probleem veroorzaakt?
Ik dacht aan vervuilde injectoren ofzo...
De tank is overigens altijd gevuld met Super Plus 98. Ik ben sinds gisteren V-power aan het proberen, maar merk geen verschil met Super Plus 98.

Help!
Het zou de waste-gate kunnen zijn. Als deze niet meer goed werkt kan de ecu bij de maximale druk de inspuiting terug regelen. Totdat het weer goed gaat en de druk weer wordt opgebouwd. Dat wordt vaak als een golvend vermogen waargenomen. Het kan ook zijn dat iemand (vorige eigenaar?) aan de waste gate heeft lopen draaien. Als je de veerdruk wat opschroeft gaat ie voor het gevoel iets harder, maar kan ook dit tot gevolg hebben.

Geplaatst: 09.03.2007 - 15:09
door Bazz0847
hmm, klinkt aannemelijk inderdaad!
dat wordt even nader onderzoeken.

Wat kost een wastegate ongeveer, of wat moet eraan gebeuren??
Waaraan kan ik vaststellen of deze versleten is?

Hij is 2 weken geleden gechipped, nu merk ik het nog veel beter, misschien voegt dat iets toe...