Pagina 3 van 13

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 29.10.2017 - 14:47
door CH Racing M900
Dat is een goed adres!

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 01.11.2017 - 09:53
door ArjanK1981
Heb je het idee dat je het vastslaan van de pomp op een of andere manier had kunnen voorkomen? Of kwam het echt als donderslag bij heldere hemel?

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 01.11.2017 - 11:05
door V70/2.4D/2003
Zodra je de pomp ook maar iets geluid hoort maken wat mogelijk lijkt op een piepen of een rateltje: heel alert zijn en laten checken.

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 01.11.2017 - 14:04
door JosW
ArjanK1981 schreef: Heb je het idee dat je het vastslaan van de pomp op een of andere manier had kunnen voorkomen? Of kwam het echt als donderslag bij heldere hemel?
Volgens mijn monteur komt het vaker voor, ondanks genoeg olie. Kun je niet op anticiperen, oorzaak is vaak onduidelijk. Maar als het gebeurt zijn de rapen gaar. Zie de eerste post in dit topic :(

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 01.11.2017 - 19:02
door ArjanK1981
Ik lees in een ander draadje dat dit probleem alleen geldt voor D5’s. Daarvan was ik niet op de hoogte (ik heb een 2.5t).

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 02.11.2017 - 08:00
door JosW
ArjanK1981 schreef: Ik lees in een ander draadje dat dit probleem alleen geldt voor D5’s. Daarvan was ik niet op de hoogte (ik heb een 2.5t).
Dus ook bij mijn 2.4D.

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 02.11.2017 - 10:12
door DB200
Dus ook bij mijn 2.4D
Ben even benieuwd hoe het herstelproces verloopt, is de garage al haast klaar?
En bewaar je het nog oude blok als onderdelen drager?

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 02.11.2017 - 12:21
door JosW
DB200 schreef:
Dus ook bij mijn 2.4D
Ben even benieuwd hoe het herstelproces verloopt, is de garage al haast klaar?
En bewaar je het nog oude blok als onderdelen drager?
Hopelijk morgen klaar. Rij al 14 dagen in een Aygo rond. Dat is echt afzien, wat een blikken ding.
De oude motor moet terug naar de leverancier van de "nieuwe". Schijnt een normale procedure te zijn.

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 02.11.2017 - 13:51
door Fredhead
Dan krijg je nog een beetje statiegeld, is met meer onderdelen zo

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 02.11.2017 - 19:16
door BlackcurrantV70
Is dit alleen van toepassing op het single turbo blok van 185pk D5 ?
Of ook de laatste D5 met twin turbo ?

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 02.11.2017 - 20:10
door MN-NL
Ligt aan de orientatie distributie, aircopomp, multiriem. En dat is bij de laatste D5 Twin Turbo niet anders dan bij de andere versies. Lijkt mij....

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 02.11.2017 - 21:02
door DB200
JosW, wist niet van het statiegeld principe. Mooi dat je dit weekend weer in je vertrouwde luxe wagen kunt rijden, voelt dan waarschijnlijk alsof je een cadeautje hebt gekregen.

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 02.11.2017 - 21:38
door edraket
BlackcurrantV70 schreef: Is dit alleen van toepassing op het single turbo blok van 185pk D5 ?
Of ook de laatste D5 met twin turbo ?
Bij de twin turbo versies zijn hier maatregelen tegen getroffen, dus geen risico meer.

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 03.11.2017 - 15:09
door BlackcurrantV70
Oef "you made my day", ik heb net de 160.000km aangetikt en begon al nerveus te worden.

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 03.11.2017 - 20:33
door JosW
Weer iets wijzer geworden. Mijn monteur heeft de oorzaak van het vastlopen van de aircopomp laten onderzoeken door een airco-specialist. Het blijkt dat dit type pomp een te slappe behuizing heeft waardoor de boel krom trekt. Door een modificatie kan dit niet meer. Dat is wat ie vertelde.

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 03.11.2017 - 22:10
door Casey
Blijft nu de vraag: is die modificatie bij iedereen uitgevoerd? Voor welke modellen / bouwjaren?

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 03.11.2017 - 23:00
door medio
Ik heb vorig jaar mijn aircocompressor in mijn vakantie laten vervangen in Italie nadat ik hierover ook het gruwel verhaal had gelezen van Ger en een vreemd geluid vanuit de hoek van de compressor hoorde.
Mijn V70 (D3) was en is dealer onderhouden maar de modificatie was niet doorgevoerd volgens de italiaanse monteur (in gebrekkig Engels).
Dus deze modificatie is blijkbaar niet iets wat ze standaard bij de dealer doen. Toch jammer, zeker als jouw motor in puin ligt.....

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 04.11.2017 - 09:38
door BendW
Hoe zit het bij de xc60 met het 2.4d D5 blok met 175pk?

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 04.11.2017 - 17:50
door JosW
Even een update: vanmiddag uitleg gehad over de pomp. In de pomp zit een aluminium ring die op een gegeven moment kapot gaat (MY 2007- 2010) waardoor de boel vastloopt. Daar is later een een metalen ring overheen geplaatst vanwege het probleem. Is nooit een terugroepactie geweest omdat het probleem pas na zo'n 200.000 km. optreedt. Volgens mijn monteur zou dit opgaan voor alle V'70's van die bouwjaren. Zijn advies, of preventief vervangen of doorrijden maar bij het minste of geringste bijgeluidje vervangen!

Re: Inktzwarte vrijdag

Geplaatst: 04.11.2017 - 18:23
door Blade
Hoe rijdt de auto?