Bij de 2,5T zal dat vast wel opgaan. Maar dat is zeker niet in het algemeen zo. Een dieselblok doorgaans veel zwaarder gebouwd op het gebied van lagers en inwendige versterkingen. De toerentallen zijn relatief laag en zo zijn er meer kenmerken. Rij je met zo'n blok er niet alles uit dan heb je heel veel over, dat kan zich vertalen in extreem veel km's. Denk aan de taxi jongens die dik over de 7 Ton km's komen.V480-S60 schreef: Diesel en benzine maakt qua levensduur niets uit. Mijn 2.5T heeft er nu ook zonder problemen 327.000 op staan
Diesel of benzine?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3159
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Bij de nieuwe (VEA) motoren is de onderbouw van de benzine en dieselmotoren identiek. Levensduur van de benzine motoren mag dan ook geen issue zijn. En trouwens het oude vier cilinder benzine blok van o.a. de 940 was ook onverwoestbaar, toch?vaudi schreef:Bij de 2,5T zal dat vast wel opgaan. Maar dat is zeker niet in het algemeen zo. Een dieselblok doorgaans veel zwaarder gebouwd op het gebied van lagers en inwendige versterkingen. De toerentallen zijn relatief laag en zo zijn er meer kenmerken. Rij je met zo'n blok er niet alles uit dan heb je heel veel over, dat kan zich vertalen in extreem veel km's. Denk aan de taxi jongens die dik over de 7 Ton km's komen.V480-S60 schreef: Diesel en benzine maakt qua levensduur niets uit. Mijn 2.5T heeft er nu ook zonder problemen 327.000 op staan
XC60 T6 Ultimate Dark my24