Volvo XC60 T6 importeren uit VS
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6679
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat zou zo maar eens kunnen maar ik heb mijn broertje daar niet over gehoord, zal het eens navragen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 28.02.2018 - 20:18
Juist niet, zit officieel geen rest-BPM in, dus vergelijk hem met een Duitse auto waar dat ook niet in zit.Summum schreef:Wel lekker voor de restwaardeGouwe schreef: De berekende historische BPM komt daarmee op 170.603,- euroterwijl die volgends de folder van Volvo ca. 32K bedroeg.
![]()
Bij export van een auto die na 16 oktober 2006 in Nederland op kenteken is gezet, is er rest-BPM terug te vorderen (mits het meer dan €50,- is) na vertoon van de nieuwe registratie in het buitenland. Uiteraard met uitzondering van o.a: overheidsauto's, taxi's, en auto's die het land in gekomen zijn als verhuisgoed.
Natuurlijk is het afhankelijk van de afzetmarkt van de auto. Dit hangt weer af van de zeldzaamheid en/of de kilometerstand. Een zeldzame auto haal je wat makkelijker uit het buitenland dan een auto die je met bosjes op kan halen bij een handelaar.

- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Ik heb recentelijk een 3 USA Volvo's "vernederlandst" en kan zeggen dat zelfs de meest recente P3 auto's met Sensus Connect zonder problemen geheel Nederlands kunnen zijn. Als ik dan van de eigenaren hoor wat de dealers allemaal (willen) doen tegen bizar hoge prijzen, dan snap ik dat mensen niet staan te springen om dit uit te laten voeren. Een offerte van meer dan 2000 euro om de IHU te vervangen, terwijl het absoluut niet nodig is om ook maar iets van hardware te vervangen. Ik heb zelfs contact gehad met een dealer die heel eerlijk zei dat ze geen idee hadden wat ze ermee aan moesten en dan maar begonnen zijn met software laden tot het resultaat had, met uiteindelijk resultaat een auto die de even frequenties niet kan selecteren en een amerikaanse kaart die niet te updaten is.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de topicstarter gegaan is en of de auto nu geheel Nederlands is.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de topicstarter gegaan is en of de auto nu geheel Nederlands is.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook