JeroenSpock schreef: ↑13.09.2019 - 00:48
Ik zal nooit vrienden worden met die Geartronic. Wat een ongelofelijk achterlijk dom inefficiënt schijtapparaat is dat zeg... Het enige goeie aan dat ding is dat hij zelf kan schakelen.
Maar de manier waarop. Rijd je 120, gas los en bij 110 weer cruise control hervatten, schiet 'ie voor die 10 km/u een versnelling terug.
Rij je 85 op cc, duurt het te lang tot hij door schakelt naar de 5.
Onder de 60 km/u gaat hij niet in de lock-up, maar rijdt altijd op de koppelomvormer opvreter. Ik snap dat dat comfortabel rijdt maar ik wil een vaste verbinding tussen de motor en de wielen. Pas bij 60 in de 4 of 80 in de 5 doet hij dat.
Bij gas los net zo, tot 60 in de 5 of 50 in de 4 blijft hij uitrollen en afremmen op de motor, daar onder gaat hij in de vrijloop en 1500 kilo aan Volvo staal dendert vrolijk door.
Als ik ergens een hekel aan heb ik wel inefficiëntie, en die automaat is daar het perfecte voorbeeld van.
Product eigenschap, dus eerste en laatste Volvo met automaat voor mij.
+++++++++++++++++
Jeroen je S60 klacht met die automaat is zeer herkenbaar.
Mijn vrouw heeft ook S60 2.5T 2005 gereden tot de emigratie.Vorig jaar verkocht.
En ja de geartronic S60 benzine van mn vrouw schakelde zenuwachtiger of zeker anders dan met m'n D5( inmiddels bijna 500.000)
Echter mijn D5 na de tuning al in 2011 en inleer periode schakelt mijn geartronic echt super en met dat verhoogd koppel blijkt de automaat zich aan te pakken.
ik rij inmiddels "automaat isch " erg laag in de toeren soms 1300 in de 6 met de D5 ook hier in de bergen.
Zou een aanpassing management van bijv Obbe niet helpen bij de S60?
bob