S60 T8 polestar tests
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25
OGA244 schreef: Restwaarde technisch ook niet...
Dat is best mogelijk, want er worden er blijkbaar technisch wel wat van in de soep gereden. Blijft natuurlijk wel een fantastisch motorisatie om te hebben en dan verdwijnt een T8 met Polestar toch in het niet.
Ik ga hier ook even op antwoorden.NielsPHEV schreef: Oga, wat is jouw verwachting van de restwaarde van een V60T8 in relatie tot een T5 en D4 ?
Gezien de heksenjacht op dieselmotoren gaat héél misschien, een T8 een hogere restwaarde hebben dan een D4 of een T5/6. De tweedehandsmarkt voor diesels ligt nu al volledig op zijn gat in Duitsland, BelgIë en Nederland zal niet anders zijn veronderstel ik. Het zal dus louter en alleen te danken zijn aan de instorting van de dieselmarkt dat een T8 misschien een hogere restwaarde zal hebben dan de rest, maar niet om/voor zijn prestaties, dat geloof ik niet.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nou een D4 lijkt me toch verder dalen dan een T5 of T8?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28.07.2018 - 17:45
het lijkt mij een auto die door de marketingafdeling ontworpen is. Als je een sportief halo model wilt hebben is het immers logischer om het gewicht omlaag te brengen, dus als basis de T6 AWD te nemen, breng die naar 400pk, schaaf 50/60 kg eraf en voila! Echter Volvo is druk bezig met electrificering dus dat moest er waarschijnlijk bij van de marketing boys en girls. De review van hilhorst lijkt mij objectief. Ik rijd nu 3 weken in een T6 en ja de wagen is snel maar voelt niet aan als 320pk,heeft niet de lichtvoetigheid van een BMW met achterwielaandrijving of het agressieve blok van een alfa en ik denk dat dat maar goed is ook. Een Volvo is immers een Volvo en hoewel ik pas sinds kort aan boord ben vindt ik het een geweldige wagen, zeer indrukwekkend. Het is een tijdelijke ( XC40 totall loss gereden post ik later wel wat over) en moet nu keuze maken voor een nieuwe. Ik ben er nog niet uit of het misschien een T5 gaat worden, maar 50nm minder koppel maar wel 109 kg lichter misschien is de T5 wel de beste keuze?
Overigens, als de T8 Polestar inderdaad maar 65k gaat kosten kan het best een success worden, dikke auto voor relatief weinig geld! ( hmm even denken een nieuwe BWM 320 diesel 4 cylinder touring voor 65k of toch die volvo met die gekke naam???
Overigens, als de T8 Polestar inderdaad maar 65k gaat kosten kan het best een success worden, dikke auto voor relatief weinig geld! ( hmm even denken een nieuwe BWM 320 diesel 4 cylinder touring voor 65k of toch die volvo met die gekke naam???
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25
Dit is écht geen moeilijke keuze hoor! Doe mij zeker maar de koele Zweed!Dutchie01 schreef:Overigens, als de T8 Polestar inderdaad maar 65k gaat kosten kan het best een success worden, dikke auto voor relatief weinig geld! ( hmm even denken een nieuwe BWM 320 diesel 4 cylinder touring voor 65k of toch die volvo met die gekke naam???
