Wat ik in dit onderwerp mis is de uitstraling van de auto. 17" thor velgen vind ik toch heel wat beter smoelen dan 15" of 16" (winter) banden. Ik ben blij dat ik met de huidige temperaturen de montage van mijn winterbanden op stalen velg nog een weekje kan uitstellen.
Zou ik het hele jaar rond rijden op winterbanden dan zouden dat 17" banden op lichtmetalen velgen zijn. Zonde van de velgen met pekel. Zou ik om die reden het hele jaar rond rijden op stalen velgen ziet het geheel er nogal shabby uit...
Los van dit alles: winterbanden (Dunlops) zijn echt een must als je Pilot sport2 zomerbanden hebt. Wat een verschil in grip in de sneeuw!
Banden dilemma
- Sander van Buiten
- 2nd Gear member
He Hajok,
Ben het met je eens! Moet ook wel, want ik heb ook een polartic blue met 17'' Thetys uit 2001......
Omdat ik er ook in de winter een beetje fatsoenlijk bij wil rijden heb ik 16'' LM Mimas aangeschaft voor de winterbanden (Snowtrac 2). Komen er vrijdag onder.
Groeten!
Ben het met je eens! Moet ook wel, want ik heb ook een polartic blue met 17'' Thetys uit 2001......

Omdat ik er ook in de winter een beetje fatsoenlijk bij wil rijden heb ik 16'' LM Mimas aangeschaft voor de winterbanden (Snowtrac 2). Komen er vrijdag onder.
Groeten!
Volvo S60 2.4 2001, 116.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km