Niet meer zo blij met m'n S60 D5.....

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
zwolly
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
Locatie: zwolle

welke klachten zou een lekke motorsteun dan geven? als deze afgesloten zou zijn moeten er toch ook klachten optreden?

en het afgedopte stukje ,is me duidelijk dat die over de bak lag naar de achterste steun, was voorheen ook zo...
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Motorsteun word ergens bij 1800/2000 omw bekrachtigd motor staat dus los of vast op het subframe afhankelijk van motortoerental, geeft in ieder geval een grotere slijtage van het bovenste (vaste)reactiearm rubber en het onnodig zwaaien van het blok bij belasten of afremmen.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Het kan zijn dat de steun is vervangen voor een aftermarket exemplaar. Deze hebben een vaste rubber samenstelling.
Ik meen dat de bekrachtiging bij 1000 toeren plaatsvind.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”