Die hoge waardes zijn waarschijnlijk bedoeld voor WLTP waardes. Ik zou me daar niet zo druk over maken. Met V60 T6 of T8 zou ik ivm gewicht tussen de 2,6 en 3,1 bar zitten met 235r19 of 245/r20.
Die 3.2 bar zou ik alleen doen met 6 man in de auto en 8 koffers en een skibox

Waarom je ineens van 2,5bar naar 3,1bar zou moeten gaan omdat je boven de 160 rijd mogen ze mij wel eens komen uitleggen? Misschien als ik het circuit op ga met sliks.
Ik rijd een oude Omega en Laguna III Estate beide rond de 1425Kg, op 2,3-2.6 bar (225/r18) ook zeer vaak met vrij hoge snelheid.
Met beide denk ik zo'n 1.000.000Km gereden bij elkaar en feitelijk nooit problemen gehad met bandespanning gerelateerde ongenoegen zolang deze rond deze rond deze spanning bleef.
Ik keek alleen naar de slijtage. Buitenkant te veel, of van binnen te kaal? Met de Omega maar was vaak de buitenkant kaal ivm driften (een keer maar 6000km met een set gedaan) Laguna met de 4 wielsturing belast erg de wangen, wat resulteert in vroege slijtage maar niet meteen klapband.
Eigenlijk altijd als er extreme verandering in was in de slijtage, was de achterliggende oorzaak dat er een steurstang of schokbreker oid was vervangen en er niet uitgelijnd was.
Kortom, tussen de 2,6 en 3 bar met een kwaliteit band is geen vuiltje aan de lucht met een v60 t8.( Over andere modellen ga ik niet speculeren omdat ik ze niet gereden heb)
Als je wat comfortabeler wil rijden, rijd je met 2,6 bar , wat sportiever met 3 bar.