Pagina 3 van 4
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 08.11.2023 - 15:23
door diesel01
Edgecrusher schreef: ↑08.11.2023 - 14:43
Haha, ik denk niet echt dat een PE zich kan meten met een M340 op onderstel en remmen. Check de vergelijkende testen eens.

soms zeg ik maar zo. ik zeg maar niets.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 08.11.2023 - 15:42
door raspaardje
Zit nu ook een test te lezen tussen een V60 PE en een M340i; valt me idd tegen qua onderstel. Sterker nog, Autoweek zegt hierin zelfs dat de normale versies (toen T4 en T5) wel kloppen en het overwegen waard zijn.
Is er nooit een full ICE S60 T6 (310pk) zoals in de V60 geleverd waaronder je een mooie KW coilover set kan monteren?
Edit: even opgezocht, nee dus...
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 09.11.2023 - 17:27
door Philken
raspaardje schreef: ↑08.11.2023 - 15:42
Zit nu ook een test te lezen tussen een V60 PE en een M340i; valt me idd tegen qua onderstel. Sterker nog, Autoweek zegt hierin zelfs dat de normale versies (toen T4 en T5) wel kloppen en het overwegen waard zijn.
Is er nooit een full ICE S60 T6 (310pk) zoals in de V60 geleverd waaronder je een mooie KW coilover set kan monteren?
Edit: even opgezocht, nee dus...
misschien in NL niet maar dit bestaat(v60 T6 Ice non hybrid)
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 09.11.2023 - 17:46
door raspaardje
De V60 versie ken ik, een vriend heeft deze als leaseauto.
Maar de S60 kwam +- een jaar later en is in Europa iig nooit als 310 pk ICE non hybride geleverd.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 10.11.2023 - 12:56
door wasbeer2006
Klopt heb ik ook wel eens gezegd een T/B 6 met AWD zou een mooie zijn.
maarja wie koopt dat, de B5 is er in NL al niet meer.
Houdt op met een B4, prima motor, vlot, maar niet snel en al het vermogen op de voorwielen is bij nat wegdek uit stilstand niet te doen.
Ik heb ook wel testen van de PE gezien, maar je moet echt wat tijd besteden aan het onderstel. Het gaat een juiste 330 of 340 niet verslaan. Maar vergis je bij BMW ook niet he, je zult daarvoor al naar de M sport pakket moeten gaan. Daar iig de runflat banden weglaten (die leveren ze bijna niet meer) vervolgens het liefst de adaptieve demping en nog belangrijkers vragen naar de michelin PS5 met BMW codering, dan valt ie niet te verslaan door de concurrentie.
Als ik een PE zou hebben zou ik echt een paar dagen aan het onderstel besteden. zelfde weg en dan continu andere instellingen.
ander weer type, bandenspanning, dat gaat echt een dag en nacht verschil opleveren.
Een 340i is ook sneller of net zo snel als een T8/PE en die BMW heeft volgens mij 80pk minder!
Dat is nogal wat. Een 340 zou je op vermogen met een T6 moeten verglijken. Zit je weer met het gewicht weet ik.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 10.11.2023 - 13:11
door raspaardje
De 340i is er voor de echte liefhebber. Die ook van echt lekker sturen houdt; bochten aanvallen, op het juiste moment het gas erop, enz.
En daar zijn er niet zoveel van; het percentage rechtuitbranders is natuurlijk erg hoog en fiscaal worden de liefhebbers ook nog aangepakt. Sommigen kiezen dan toch voor de portemonnee en gaan dan toch overstag...

Misschien moet ik toch eens een proefritje regelen om eens een T6/T8 te ervaren om te kunnen vergelijken met mijn T5.
Mijn broer rijdt een M440xD om af en toe te gebruiken tussen Zwitserland en Nederland. Heel snel, in alle comfort tegen een bijzonder gunstig verbruik.
Als het een 3 Touring was geweest was het dé alleskunner geweest. Op de gebaande paden dan.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 10.11.2023 - 13:43
door diesel01
Oeiii, dat is wel heel lekker, 440XD.
In Amerika afgelopen april een 840i mogen ervaren, heerlijk hoe dat versnelt met een dikke schop onder de kont.
Met het kapje open+performance stand een heerlijke donkere sound.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 10.11.2023 - 13:54
door raspaardje
Met evenveel pk maar met 200Nm koppel meer loopt een M440xD prima weg bij zo'n 840i.
https://zeperfs.com/en/duel10314-8312.htm
Flinke stukken 200+ rijden en dan nog 1 op 16 doen, indrukwekkend hoor.
Die tijden zijn straks toch echt voorbij.
Een vriend die een nieuwe 330e Touring rijdt had qua lekker sturen toch echt liever zijn G20 320i gehouden.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 10.11.2023 - 17:23
door wasbeer2006
Mm en van de nieuwe E hoorde goede verhalen.
Wel het m sport onderstel genomen, dat scheelt nogal bij BMW ik had een keer een 330i mee met standaard onderstel en die is echt zachter dan het standaard volvo onderstel en rijd ook minder.
3 touring is voor mij ook de auto, misschien een 540 nogwel.
Een M3 is leuk, maar hoeft niet en als ik dat zo doen wel de normale stoelen.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 10.11.2023 - 17:35
door raspaardje
Het is vooral de toename in gewicht dat zo merkbaar is. Auto is gewoon minder lichtvoetig.,
Oude 320i was idd met M sport pakket, zal zijn nieuwe 330e ook wel hebben.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 10.11.2023 - 19:22
door wasbeer2006
Dat is bij volvo ook zo al is de normale ook al zwaar. Jammer dat de T niet met sportonderstel leverbaar is.
De beste rijdende plug inn in dit segment is de 508 pse
Best een mooie auto, maar wat rare en onhandige dingen en veel mindere multimedia en duur.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 11.11.2023 - 11:19
door The Mechanic
Houd er trouwens wel rekening mee dat Volvo tegenwoordig meteen weet of een auto getuned is of dat de snelheidsbeperking is aangepast. De auto's zijn altijd "connected" en dit zal direct in de systemen van Volvo staan, auto is ook meteen geblokkeerd voor het laden van software, OTA of bij de dealer.
Dit zal ook bij een garantie kwestie meteen zichtbaar zijn.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 11.11.2023 - 11:47
door OGA244
Warranty void?
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 11.11.2023 - 20:11
door Edwin28
OGA244 schreef: ↑08.11.2023 - 00:01
Edwin28 schreef: ↑07.11.2023 - 23:02
OGA244 schreef: ↑07.11.2023 - 10:53
dat denk je of dat weet je?
Dat is inderdaad zo. Er bestaat wel een max ondergrens- en een bovengrenssnelheid, die aan de constructie gesteld wordt, maar inderdaad bestaat er best wat vrijheid waarbinnen tuning mogelijk is. Het wordt anders wanneer je een ander motorblok monteert, waarbij bv cilinderinhoud en/of - aantal verandert.
je denkt het dus
Nee, ik weet het.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 11.11.2023 - 20:45
door JelleR
The Mechanic schreef: ↑11.11.2023 - 11:19
auto is ook meteen geblokkeerd voor het laden van software
Om die reden willen we dat pad niet bewandelen, het levert alleen maar gezeik/problemen op.
Vandaag weer even rondgekeken in bij Hedin Automotive, de Volvo dealer van Almere, en daar in het e.e.a. mogen/kunnen zitten.
Heel eerlijk gezegd valt een S60 ('normaal' en PE) best wel tegen met wat het te bieden heeft t.o.v. een S90 inscription.
De S90 T8 komt ook met 455pk, veel meer aandacht voor details als het gaat om het interieur en daarmee meer uitstraling.
Sorry als ik iemand nu teleurstel, maar de Polestar Engineered editie valt reuze tegen als je kijkt naar wat het daadwerkelijk is.
Iets betere remmerij, andere dempers & velgen en gele gordels. Visueel is het niet meer dan dat.
De stoelen zijn hetzelfde, het infotainment is niks speciaals, het stuur en cluster zijn 'gewoon' die van een S60. Niks unieks!
Om die reden zijn we toch maar aan het oriënteren naar de mogelijkheden van een pre-2020 S90 inscription.
Dan is de kop eraf van de prijs (en die dingen houden echt slecht hun waarde), heb je geen begrenzer maar heb je toch 400+ pk in een sedan.
Oh en er stond nog een leuke S80 V8, toevallig iemand van het forum?
To be continued!...
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 12.11.2023 - 09:50
door Paul
Maar een S60 ziet er toch wel wat stoerder uit dan een S90?
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 12.11.2023 - 10:25
door wasbeer2006
Dat is persoonlijk natuurlijk. Ik zou veel waarde hechten aan de PE remmen en dempers.
Iemand anders aan de hoogpollige matten en de afwerking in een s / v / xc90.
Het is een keuze.
Ik persoonlijk vind de maat van een 60 of bv 3 serie, de perfecte maat auto. Je hebt voldoende ruimte, ook met het gezin. En de auto voelt nog enigzins dynamisch en sportief aan. Dat ben je wel kwijt met een 90. Dat is niet een beetje anders maar heel anders.
Die keuze moet je voor jezelf maken, Maar die keuze is wel zo,n beetje het fundament. Een beetje als een vakantie aan de costa of in de zwitserse bergen. Vind ik ook allebei leuk daar niet van

S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 12.11.2023 - 11:15
door raspaardje
Een S90 T8 Inscription is wel echt een andere auto dan een S60 T8 PE.
Niet alleen vwb interieur maar ook vwb rijbeleving.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 12.11.2023 - 11:40
door diesel01
Gisteravond wezen eten met vrienden, ik was de Bob en dus chauffeur.
Riant was een woord wat van de achterbank kwam, maw in de ruimte is goed te wezen.
Wanneer je altijd om welke reden dan ook in de klasse V60, 3 serie, A4 of C klasse shopt dan weet je soms niet wat het is om met een maatje groter op pad te zijn.
Die PE zegt mij ook niet zo veel en helemaal niet omdat de fabrikant denkt meer te kunnen vragen voor extra’s waarna ze de potentie van de extras doodslaan door het ding te begrenzen op 180.
Ik zou direct voor een S/v90 T8 gaan, 400pk, onbegrensd en voldoende ruimte om met 5 volwassenen en bagage te kunnen reizen.
S60 Polestar Engineered snelheidslimiet
Geplaatst: 12.11.2023 - 11:45
door raspaardje
Ieder zijn keuze.
Maar een S90 T8 Inscription rijdt als een boot in vergelijking met een S60 PE.
Het is dus net waar je naar op zoek bent.